المناورة "قادر 2021"

فين طيب مفيش حاجه فى صفحتين انك سئلتينى​

كده ياراجل يا محترم متردش على الأخ تامر ؟ طب والله عيب
T @Tamer tiger رد عليه انتا بقى .. ولا هتسكت ؟ هتسكت ؟

انا عاوز اسال هل فى اى منظومات اعاقة وشوشره ظهرت فى المناوره

بالنسبه للطائرات المعاديه الحامله للدرون الانتحارى هل كان فيه عربات مدفعيه مضاده للطائرات بتامن مع منظومات الدفاع الجوى عشان فى الفيديو اللى شوفته ماشوفتش عربة مدفعيه. Hunter2018 @Hunter2018 ا @احمد32

كده ياراجل يا محترم متردش على الأخ تامر ؟ طب والله عيب
T @Tamer tiger رد عليه انتا بقى .. ولا هتسكت ؟ هتسكت ؟

مشاهدة المرفق 399597
لا والله الاخ تامر من اكثر الشخصيات المحترمه الى الواحد بيستمتع بالتكلم معاها لانها صاحب فكر ويتكلم بالعقل دون التطاول على شخص .وكمان عنده فلاشة معومات ربنا يصلح الاحول .بس بردو اخرج منها :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: ..حبيبى يغالى

انا عاوز اسال هل فى اى منظومات اعاقة وشوشره ظهرت فى المناوره

بالنسبه للطائرات المعاديه الحامله للدرون الانتحارى هل كان فيه عربات مدفعيه مضاده للطائرات بتامن مع منظومات الدفاع الجوى عشان فى الفيديو اللى شوفته ماشوفتش عربة مدفعيه. Hunter2018 @Hunter2018 ا @احمد32
هى مكنش ليهم ظهور وده غريب لانك بتنفذ المفروض حرب بس ده يطرح سؤال تانى وهوه هل مصر تستخدم الميسترال لغرض السيطره والتشويش اظن انى قرئتها مره بس هل ممكن تكون مصر عملت كده ان المسترال هى الحامى للاسطول هى الإلكتروني والباقى عليه الحمايه من الصواريخ

هى مكنش ليهم ظهور وده غريب لانك بتنفذ المفروض حرب بس ده يطرح سؤال تانى وهوه هل مصر تستخدم الميسترال لغرض السيطره والتشويش اظن انى قرئتها مره بس هل ممكن تكون مصر عملت كده ان المسترال هى الحامى للاسطول هى الإلكتروني والباقى عليه الحمايه من الصواريخ
لا اعتقد والله اعلم بس انا سالت عن شئ تانى ماخدتش بالك منه وهو ليه مافيش مدفعيه م ط مع تشكيل البتشورا والبوك والتور وخصوصا لو فى هجوم عدائى بالطيران من مسافه واطلق طائرات درون انتحارى وبشكل فى اغراق اعتقد المدفعيه ارخص فى التعامل مع الاهداف دى

لا اعتقد والله اعلم بس انا سالت عن شئ تانى ماخدتش بالك منه وهو ليه مافيش مدفعيه م ط مع تشكيل البتشورا والبوك والتور وخصوصا لو فى هجوم عدائى بالطيران من مسافه واطلق طائرات درون انتحارى وبشكل فى اغراق اعتقد المدفعيه ارخص فى التعامل مع الاهداف دى
اتفق مع كلام حضرتك. هى ارخص وكثافه نيرانيه بس هل مصر استخدمت المدفعيه ابل كده للتصدى لاغراق من الدرونات وهل فيه دول بتستخدم التكتيك ده

اتفق مع كلام حضرتك. هى ارخص وكثافه نيرانيه بس هل مصر استخدمت المدفعيه ابل كده للتصدى لاغراق من الدرونات وهل فيه دول بتستخدم التكتيك ده
اعتقد ان مصر اشترت من المانيا مدافع اورليكون جديده واعتقد ان كان فيه طلب نقل تقنيه وذخائر موجهه متطوره وده مؤكد.انه لمثل تلك العدائيات .انا بتابع نشكله عملها اخ Saudi silent @Saudi silent فى موضوع اخفاق رماية البوك اعزرنى على التاخير فى الرد

اعتقد ان مصر اشترت من المانيا مدافع اورليكون جديده واعتقد ان كان فيه طلب نقل تقنيه وذخائر موجهه متطوره وده مؤكد.انه لمثل تلك العدائيات .انا بتابع نشكله عملها اخ Saudi silent @Saudi silent فى موضوع اخفاق رماية البوك اعزرنى على التاخير فى الرد
انا ؟؟ خير بس هو فيه ايه؟ ربنا يكفينا شر المشاكل
انا جايلك دلوقتي اشوف ايه المشكلة بالضبط
-
عندي موضوع بكتبه بس اعذرني

الموضوع قلب لمشاحنات حتى حاولنا نضحك الناس ونقلبها هزار مافيش
انا ؟؟ خير بس هو فيه ايه؟ ربنا يكفينا شر المشاكل
انا جايلك دلوقتي اشوف ايه المشكلة بالضبط
-
عندي موضوع بكتبه بس اعذرني

هيزيد الدفاع المصرى قوه واتمنى استخدام تلك التكتيك هيحمى المنظومه ..برحتك صديقى انا اتابع كتابتك هنا وهناك .بس هى انا هاخد رئى حضرتك فى كلام هجيبه دلوقتى هيبقا

هى لموقع الدفاع المصرى بس حبيت اخد رئيك هل ممكن مصر تكون وصلت للدرجه دى من التكنولوجيا وممكن تستخدم فى صاروخ بالستى بعيد المدى

المرفقات

280 KB · المشاهدات: 94
طالما الشئون المعنويه حطتها فى فيديو يبقى اكيد جه ده توقعى حتى لو ماحصلش اطلاق خلال اللقطه من فرقاطه مصربه
الشؤون المعنوية بتقول اننا "سادة البحار". هل احنا فعلا سادة البحار؟ امال امريكا وروسيا والصين وفرنسا وو.. يبقو ايه؟

الشؤون المعنوية بتقول اننا "سادة البحار". هل احنا فعلا سادة البحار؟ امال امريكا وروسيا والصين وفرنسا وو.. يبقو ايه؟
استاذ الفرقاطه مصريه مش فرنسيه .اسم المناوره ده بيبقى ليه هدف .امريكا وفرنسا وروسيا نطاق اعمالهم اوسع محيطات وبحار والمهم ايه رايك فى المناوره

مش بالضروره عسكريا .. هو الغرض من الحرب اصلا خدمه هدف سياسيى .. الحرب لا تخدم نفسها يقصد نفوذ أو سيطره أو تحكم ف المتوسط اماكن التجاره عبرها تحكم العالم وهكذا

عودة
أعلى