المناورة "قادر 2021"

لا مافيش لعبه .ولو حد غير سلوكه عشان هو خسر تدبيره انا متأكد من كده وعلى فكره انا من محبى للشيخ زايد الله يرحمه .يدبس لو لاقيت اى ود فى المستقبل ده عشان فشل للمخططات مش اكتر.انت عاوز توقعنا ياعم انت فهحوم وياريت بتدافع بتهرب هههه
طب ليه دعاه ليه مثلا مدعاش امير قطر .....على فكره لو الامارات عرفت غلطا انا عندى عادى الموضوع خلص

الجيش بيقول انا جاهز استلم الملف
الامور واضحه واخر حاجه مجلس الامن وبعدين الرسايل للصديق قبل الغريب يعنى ماشوفتش البيت اللى قاله بتاع الشعر ومعناه كيف تدعى ودى وانت بتكدر صفو العلاقه

طب ليه دعاه ليه مثلا مدعاش امير قطر .....على فكره لو الامارات عرفت غلطا انا عندى عادى الموضوع خلص
انا مجيبتش سيرة حد .طيب ماستغربتش ليه من عدم وجود الامير محمد بن سلمان

الامور واضحه واخر حاجه مجلس الامن وبعدين الرسايل للصديق قبل الغريب يعنى ماشوفتش البيت اللى قاله بتاع الشعر ومعناه كيف تدعى ودى وانت بتكدر صفو العلاقه
شفتها طبعا بس هل الرساله وصلت

مافائدة الراجمات ؟
لانها غير دقيقه وصعب جدا ان تصيب سفينه
مبدا اطلق وانت حظك او ماذا ؟

تكتيتك الراجمات فعلا غريب و اعتقد انه غير فعال لان اي عدو هيقترب من الشاطيء في مدي الراجمات هيكون بالفعل عامل تمشيط للشاطىء و مأمن نفسه كويس فساعتها الراجمات مش هيبقي ليها اي فاعلية

[IMPORTANT][/IMPORTANT]
تكتيتك الراجمات فعلا غريب و اعتقد انه غير فعال لان اي عدو هيقترب من الشاطيء في مدي الراجمات هيكون بالفعل عامل تمشيط للشاطىء و مأمن نفسه كويس فساعتها الراجمات مش هيبقي ليها اي فاعلية
لو شوفت الفيديو هتلاقى التهديف من عاى الشاطئ ضد هدف افتراضى مش موجود شوف التفجيرات متقاربه ازاى يعنى مساحه واحده بالاضافه ان اكيد الصواريخ بشحنات تفجيريه مختلفه والصاروخ مختلف اصلا عن اللى بيستخدم فى اطلاق ارض ارض .التكتيك جديد والصاروخ جديد وده توقعى ارجع للفيديو

الحقيقة لا اجد كلمات اعبر بها عن فخري واعتزازي ببلدي مصر بعدما رايت هذه الافتتاح الذي يليق بنا جميعا 🇪🇬 🇪🇬
عبد الفتاح السيسي باني مصر الحديثة بدون اي مجاملة لهذا الرجل الوطني الشريف
تحيا مصر...تحيامصر...تحيامصر

[IMPORTANT][/IMPORTANT]

لو شوفت الفيديو هتلاقى التهديف من عاى الشاطئ ضد هدف افتراضى مش موجود شوف التفجيرات متقاربه ازاى يعنى مساحه واحده بالاضافه ان اكيد الصواريخ بشحنات تفجيريه مختلفه والصاروخ مختلف اصلا عن اللى بيستخدم فى اطلاق ارض ارض .التكتيك جديد والصاروخ جديد وده توقعى ارجع للفيديو
مختلفناش ...الفكرة مش في نوع الصاروخ لكن في التكتيك نفسه ...محدش هيخش في مدي الراجمات الا لما يكون عامل تمهيد نيراني للشاطيء

مختلفناش ...الفكرة مش في نوع الصاروخ لكن في التكتيك نفسه ...محدش هيخش في مدي الراجمات الا لما يكون عامل تمهيد نيراني للشاطيء
دة تكتيك شرقي وممكن مع الوقت يبقي عندك مدي أكبر لغاية 300 كم

انت تقصد القطه دى هما قالو قذائف أعماق صاروخيه؟

التكتيك استخدم بالفعل من قبل ايران وروسيا بتستخدمه وده خبر اهو فى مناورات سابقه

بس بوصوا على الخبر ده كده هو خبر قصير من روسيا اليوم عن ذخائر راجمات بحريه بيتم تطويرها

عودة
أعلى