القضاء المصري يؤيد اعدام عدد من قيادات جماعة الاخوان الارهابية

قناه الجزيره عندما يصدر حكم بالاعدام نجد صياح لا يتوقف
الان اكتفوا بذكر الخبر مع تعليقات بسيطه

النباح بدأ في قنوات الاخوان في تركيا
من كانوا يعتقدوا انهم سينفعوهم لم يسألوا عنهم

أليس من قام بأعتصام رابعة هم انصار الرئيس السابق مرسي و تم فضهم بالقوة و سقط فيها قتلى من المتظاهرين ؟؟؟

انا مش فاهم يعني الاخوان هم ورا قتل المتظاهرين ولا ايه بالظبط ؟؟ 🤨

أليس من قام بأعتصام رابعة هم انصار الرئيس السابق مرسي و تم فضهم بالقوة و سقط فيه قتلة من المتظاهرين ؟؟؟

انا مش فاهم يعني الاخوان هم ورا قتل المتظاهرين ولا ايه بالظبط ؟؟ 🤨

اذا كان الحكم نهائي هل من الممكن الطعن فيه او الغائه ام لايمكن حسب القانون المصري وهل يحق لرئيس الجمهوية اصدار عفو ام لا ...

انا مش فاهم ولم اتابع الحادثة وقتها قصدك يعني كان فيه اتباع للأخوان مندسين مع رجال الشرطة و الجيش ؟
لا ياباشا مشيو وسط الناس وقتلوا منهم عشان التهمة تبقى على الشرطة و الجيش وعملوا كده فى دار الحرس الجمهوري كمان

لا ياباشا مشيو وسط الناس وقتلوا منهم عشان التهمة تبقى على الشرطة و الجيش وعملوا كده فى دار الحرس الجمهوري كمان
لو فعلا كلامك فالله لا يردهم و لكن عقوبة الاعدام ارى انها خطاء كان الافضل الحكم عليهم بالسجن المؤبد خصوصا انها ستلقى ردة فعل من منظمات حقوق الإنسان

اذا كان الحكم نهائي هل من الممكن الطعن فيه او الغائه ام لايمكن حسب القانون المصري وهل يحق لرئيس الجمهوية اصدار عفو ام لا ...

الان لا يحق سوي لرءيس الجمهورية بعفو رئاسي

الطبيعى ان نتعلم من الماضى وخطأ عبدالناصر فى اعدام بعضهم وتحويلهم بتزييفهم للتاريخ لشهداء
فلابد ان لايصدق السيسى على الاعدامات ويتركهم ليتعفنو بين جدران السجون

هم من أنجحو الثوره اي تواجد للنظام كان نفس النهايه المعركه صفريه ووصلت لنهايتها بين العسكر والإخوان

هم كانوا مع النظام حتى اخر لحظة يارجل واستاذ جمال واستاذ مش عارف مين
اللي نزل للشارع ناس مالهم علاقه بالتحزبات ولا اي شي اخر
لكن نجحوا باخذها وادارتها

عودة
أعلى