هل تحمل الميغ29m2 المصرية صاروخ جو-جو أمريكي(aim7)

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
وبشاير الفريم بدأت تظهر بس عايز مصدر محترم يصدر الأمر عشان انت عارف هنا بيحبو مصر خالص وهتبقي 4 فريم وليست 2 وبعدها بدايه ال20 قطعه الي هنخمس بيهم بالمتوسط

وبشاير الفريم بدأت تظهر بس عايز مصدر محترم يصدر الأمر عشان انت عارف هنا بيحبو مصر خالص وهتبقي 4 فريم وليست 2 وبعدها بدايه ال20 قطعه الي هنخمس بيهم بالمتوسط
فعلا هما 4 فريم 2 في ايطاليا و2 في مصر

فعلا هما 4 فريم 2 في ايطاليا و2 في مصر
لا تصنيع هنا لا اعلم صراحه أنا بتكلم عن مايدور بالمفاوضات فقط لا غير حتي الان لا يوجد موضوع التصنيع ده هما عايزين يستغلون فتره كرونا وايقاف السفن السياحيه والبناء لإنجاز بدن معظم الصفقات

الخبر فعلا صحيح يا استاذ جوكر وهما اربعة

ثواني هرفق المصدر

اعتقد ايضا ان هذا ما تم مناقشته مع الشركة الايطالية في معرض الامارات العسكري

اعتقد هذه الصفقة سيعلن عنها في ايديكس في مصر
لا هو أحد الصحفيين أكد الأمر في معرض ايديكس 2021 بالامارات وتم حذف الخبر أما التغريدات انا شوفت كتير من امبارح أنا منتظر مصدر قوي ياكد الصفقه هي مش هتستنر كتير عشان اليونان عليها علي الفريم ايضا

سبحان الله.. ما خلصو من سالفة الفوتوشوب.. الان يقولك خدعة بصرية وزاوية تصوير... وينها الاف16 الي ناحية الصاروخ.. طب وين جناحها حتى.. مافي!!
لكن نفي وخلاص.. جرب مرة تتوقع في الاتجاه الصحيح

الصاروخ راكب على f-16
وفتحات المحرك الخاصة بf-16 واضحة بالصورة

الفكرة ليست في الصاروخ... الفكرة في توحيد ودمج المنصات المختلفة... شاهدنا سابقا الميغ29m2 تقوم بارضاع الرافال بالوقود جوا.. واليوم صاروخ أمريكي على مقاتلة روسية حديثة... وايضا اواكس أمريكي برفقة مقاتلات روسية.. إن استطاعت مصر فعل ذلك في العلن.. فعلا ما خفي اعظم!
اوكمعك في فكرة الدمج على ان يكون مجدي هذا اولا ثانيا بكج التسليح الذي يفترض وجوده مه الميغ افضل من السبارو اذن ما داعي للدمج

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى