يوم حافل بالصفقات المصرية واليوم مع الغواصات

بص
ممكن .. بس انا كمان مفضلش التعاقد عن المزيد من تايب 209 , يعني عشان نضيفلها نظام AIP محتاج اعادة تهيئة للغواصة من اول و جديد
Compared to these newer families the Type-209 does not come with Air Independent Power (AIP). That would have allowed the submarine to run submerged for much longer, making it harder to detect. AIP has been retrofitted to a single Type-209, Greece’s Okeanos (S-118). But it is not a standard offering on the type, and the Egyptian boats would need a complete rebuilt to incorporate it.

الاس-26 هتوفرلنا AIP و انظمة توربيدات و مضادات سفن جديدة و كمان هيضفلنا تصنيع محلي
قناعتك بحاجة شيء والدولة شايفة ايه ده شيء تاني

الدولة اكيد شايفة الحاجة الاحسن ...هيا مش ررايحة تشتري صفقات سياسية يعني

بس

ممكن .. بس انا كمان مفضلش التعاقد عن المزيد من تايب 209 , يعني عشان نضيفلها نظام AIP محتاج اعادة تهيئة للغواصة من اول و جديد
Compared to these newer families the Type-209 does not come with Air Independent Power (AIP). That would have allowed the submarine to run submerged for much longer, making it harder to detect. AIP has been retrofitted to a single Type-209, Greece’s Okeanos (S-118). But it is not a standard offering on the type, and the Egyptian boats would need a complete rebuilt to incorporate it.

الاس-26 هتوفرلنا AIP و انظمة توربيدات و مضادات سفن جديدة و كمان هيضفلنا تصنيع محلي
أنا معاك بس فيه حاجه كده ممكن اتكلم فيها المخزون اخي الخبره المكتسبه تنوع السلاح مطلوب ولكن الذخيره لو قدرت بقدر الإمكان تقليل الأنواع المطلوبه هتعرف تشتغل صح وهتوفر وقت

أنا معاك بس فيه حاجه كده ممكن اتكلم فيها المخزون اخي الخبره المكتسبه تنوع السلاح مطلوب ولكن الذخيره لو قدرت بقدر الإمكان تقليل الأنواع المطلوبه هتعرف تشتغل صح وهتوفر وقت
الخبرة انتا واخدها من زمان في الغواصات , انتا محتاج دلوقتي غواصات تلائم طبيعة عملياتك و التطور الطبيعي للبحرية المصرية.

قولي مثلاً , ليه الجزائر عندها قدرة ضرب اهداف عمق ارض من الكيلو الروسي و احنا لأ ؟ رغم اننا مفروض يكون عندنا كدة .. الجزائر و تركيا و اسرائيل عندهم و احنا لأ ؟!

بص

قناعتك بحاجة شيء والدولة شايفة ايه ده شيء تاني

الدولة اكيد شايفة الحاجة الاحسن ...هيا مش ررايحة تشتري صفقات سياسية يعني

بس
والله ياعبد الرحمن لو غيرك نزل الخبر كنت قلت رأيي عن الخبر بس ماودي اخرب عليك وانت مبسوط اخليه في خبر جديد

انا مش مصدق نفسى يا لمبى ايه كم الصفقات ده!! 🤐❤️❤️
الباشا موجود اجل احنا كذا نحتفظ برأينا افضل

الخبرة انتا واخدها من زمان في الغواصات , انتا محتاج دلوقتي غواصات تلائم طبيعة عملياتك و التطور الطبيعي للبحرية المصرية.

قولي مثلاً , ليه الجزائر عندها قدرة ضرب اهداف عمق ارض من الكيلو الروسي و احنا لأ ؟ رغم اننا مفروض يكون عندنا كدة .. الجزائر و تركيا و اسرائيل عندهم و احنا لأ ؟!
قدره القصف الارضي مش هتقف علي الغواصه الي ممكن تشيل 10 صواريخ اواكثر ولديك أكثر من طريقه المهام والتحديات هي الي يتحدد نوع المعده المطلوبه مش عشان ده عنده وانا معنديش مش مقياس القوه، الوصول القدره تشغيله لمعده والتكنولوجيا المستخدمه اراها افضل من اي شئ آخر حتي لو علي حساب نوع واحد

لا انت حبيبنا عادى 😂😂
لا عبد الرحمن نزل الموضوع مافي داعي نحورالموضوع من زمان ماشفناه اوعدك مره ثانيه اقول اللي عندي حتى تكرهوني

والله ياعبد الرحمن لو غيرك نزل الخبر كنت قلت رأيي عن الخبر بس ماودي اخرب عليك وانت مبسوط اخليه في خبر جديد
تسلم يا غالي

لو عندك راي تفضل وانا اتقبله منك فلك منزلتك الخاصة لدي وانا افهمك جيدا يا صديقي

قول اخي ممكن يكون حاجه مش واخدين بالنا منها

لا خلاص وبيني وبينك انتم المصريين يركبكم مأئة عفريت وانا موناقص عفاريت الان

لا خلاص وبيني وبينك انتم المصريين يركبكم مأئة عفريت وانا موناقص عفاريت الان
على مسؤليتي واللي هيرد عليك هلجمه ...انت في حمايتي

تسلم يا غالي

لو عندك راي تفضل وانا اتقبله منك فلك منزلتك الخاصة لدي وانا افهمك جيدا يا صديقي
انت تفهمني بس في اعضاء يطلعون مادري من وين اول مره اشوفهم ملبوسين جن وعفاريت مالي خلقهم الان ومشاكلهم

عودة
أعلى