مصر تطالب إيطاليا بتسليم دبلوماسيين سابقين متهمين بتهريب الآثار

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
ما تسلمو اللي قتل ريجيني يا جماعة
بتتسترو علي قتلة ليه
كيف يسلمو افراد من الجيش بقتل خطاء
بحادثة حدثت بأرض مصر وليس إيطاليا
لذلك الذي له الحق بالتحقيق والمحاسبة مصر فقط

ايطاليا ما سألت عن ريجيني والموضوع أصلاً مات وانغلق من 3 سنوات
وإعادته الأن أتت بعد ان صرفت مصر النظر عن عرضهم التسليحي

بمعنى فتح ايطاليا له الان مجرد ابتزاز وشغل عيال مقموصه ياتشتري بضاعتي ولا اللاعبك بوساخة.

اللي حصل في موضوع ريجيني قمة الاستهبال وحتي لو الموضوع خلص لصالح مصر فالدوله فقدت مصداقيتها ادام شعبها وادام العالم

كيف يسلمو افراد من الجيش بقتل خطاء
بحادثة حدثت بأرض مصر وليس إيطاليا
لذلك الذي له الحق بالتحقيق والمحاسبة مصر فقط

ايطاليا ما سألت عن ريجيني والموضوع أصلاً مات وانغلق من 3 سنوات
وإعادته الأن أتت بعد ان صرفت مصر النظر عن عرضهم التسليحي

بمعنى فتح ايطاليا له الان مجرد ابتزاز وشغل عيال مقموصه ياتشتري بضاعتي ولا اللاعبك بوساخة.

الاسماء التى ذكرها الطلاينة لضباط شرطة و ليس جيش
ولن يطولوا شىء من مصر
ويكفى فتح حنفية المهاجرين عليهم لياتوا راكعين
مصر تحارب الارهاب نيابة عن العالم الحر هكذا قال عضور فى البرلمان الاوربى

اللي حصل في موضوع ريجيني قمة الاستهبال وحتي لو الموضوع خلص لصالح مصر فالدوله فقدت مصداقيتها ادام شعبها وادام العالم

خلاص طالما فقدنا مصداقيتنا يبقى نحلف لهم بعد كدة

مصداقية ايه قدام دولة بيرلسكوني و فضايح الحكومات و المافيا هناك؟؟

طب الناس اللي اتقتلوا علي اساس انهم قتله ريجيني ؟؟؟

احنا مش شبه حد انما دولة دا شكلها مش هاتهزك لان مصداقيتها مضروبة بالنار.
هي دوله وحشه ومالهاش مصداقيه
انا بتكلم علي مصر تحب يتقال عليها وتاخد سمعه انه دولة فساد وظلم ونظامها بيتستر علي جرايم الشرطه ؟؟
انا مابشغلش نفسي بحد انا بابص لبلدي
النيابه العامه في مصر شوهت صورة مصر جدا في قضايا كتير مش ريجيني بس
الفيرمونت
الست بتاعة المحكمه
الواد ابن المستشار
وبنات التيك توك
والموديل بتاعت الهرم
واخير براءة اللي نزعو ملابس مسنه مسيحيه
وقضايا كتير زي كده
الحل مش اننا نبرر الهبل ده الحل اننا نعترف بان فيه مشكله ولازم نحلها
في قضية ريجيني تم اخفاء فيديوهات بتظهر الظباط دول يعني فساد وتواطؤ واتقتل ناس وقالو ان دول قتلة ريجيني
ايه الصوره اللي هاتتاخد عنك بعد الاحداث دي
ناهيك عن حبس الصحفيين وتجاوزات الداخليه
باختصار انت ماشي في سكه مش حلوه وبتدي لعدوك السلاح اللي بيحاربك بيه
يعني انا واحد يميني قومي متشدد لما الاقي الاحداث دي ادامي يبقي طبيعي هاشكك في الدوله ولما الناس اللي مش متابعه الشأن العام يشوفو الكلام ده هايصدقو دعاية الاخوان وترجعو تقولو ان الشعب ماعندهوش وعي

هي دوله وحشه ومالهاش مصداقيه
انا بتكلم علي مصر تحب يتقال عليها وتاخد سمعه انه دولة فساد وظلم ونظامها بيتستر علي جرايم الشرطه ؟؟
انا مابشغلش نفسي بحد انا بابص لبلدي
النيابه العامه في مصر شوهت صورة مصر جدا في قضايا كتير مش ريجيني بس
الفيرمونت
الست بتاعة المحكمه
الواد ابن المستشار
وبنات التيك توك
والموديل بتاعت الهرم
واخير براءة اللي نزعو ملابس مسنه مسيحيه
وقضايا كتير زي كده
الحل مش اننا نبرر الهبل ده الحل اننا نعترف بان فيه مشكله ولازم نحلها
في قضية ريجيني تم اخفاء فيديوهات بتظهر الظباط دول يعني فساد وتواطؤ واتقتل ناس وقالو ان دول قتلة ريجيني
ايه الصوره اللي هاتتاخد عنك بعد الاحداث دي
ناهيك عن حبس الصحفيين وتجاوزات الداخليه
باختصار انت ماشي في سكه مش حلوه وبتدي لعدوك السلاح اللي بيحاربك بيه
يعني انا واحد يميني قومي متشدد لما الاقي الاحداث دي ادامي يبقي طبيعي هاشكك في الدوله ولما الناس اللي مش متابعه الشأن العام يشوفو الكلام ده هايصدقو دعاية الاخوان وترجعو تقولو ان الشعب ماعندهوش وعي
بص هاقولك حاجة..بلدنا فيها الحلو وفيها الوحش زي اي بلد

وانا موافقك و متابع كل الحوادث دي واخرها براءة اللي عروا المسنة المسيحية (74 سنة)

انا هنا بفرق بين مواقف سياسية دولية و مشاكل داخلية..لان من حق كل مواطن ياخد حقة بالكامل دون اي نقصان انما لا يحق لدول اخرى التدخل في شؤننا باي حجة لان حقوق الانسان تُستخدم كحق يراد به باطل.

فانا كمواطن مصري مع الحقوق كاملة للكل لكن لما يتدخل اي حد غريب هقوله بعلو صوتي ملكش دعوة..فاهمني؟

بص هاقولك حاجة..بلدنا فيها الحلو وفيها الوحش زي اي بلد

وانا موافقك و متابع كل الحوادث دي واخرها براءة اللي عروا المسنة المسيحية (74 سنة)

انا هنا بفرق بين مواقف سياسية دولية و مشاكل داخلية..لان من حق كل مواطن ياخد حقة باكامل دون اي نقصان انما لا يحق لدول اخرى التدخل في شؤننا باي حجة لان حقوق الانسان تُستخدم كحق يراد به باطل.

فانا كمواطن مصري مع الحقوق كاملة للكل لكن لما يتدخل اي حد غريب هقوله بعلو صوتي ملكش دعوة..فاهمني؟
عشان ترفض التدخل الدولي لازم يكون نظامك القضائي محل ثقه مش الورق ورقنا والدفاتر دفاترنا
يعني ابسط حاجه حركة انك تطلب تسليم السفير السابق يتاعهم واضح جدا للاعمي انها مسيسه وابتزاز ومعني كده انك كنت متعمد تطرمخ وتهربه بره مصر يعني شوهت صورتك اكتر وخليتهم ممكن يقولك اصلا ده الراجل مارتكبش جريمه وانتو اللي بتتبلو عليه عشان خاطر نطرمخ علي ريجيني
فين بقا صورة القضاء الحر النزيه المصري
بقيت من جمهوريات امريكا اللاتينيه اللي بيجيبوها في الافلام دي صورتك

عشان ترفض التدخل الدولي لازم يكون نظامك القضائي محل ثقه مش الورق ورقنا والدفاتر دفاترنا
يعني ابسط حاجه حركة انك تطلب تسليم السفير السابق يتاعهم واضح جدا للاعمي انها مسيسه وابتزاز ومعني كده انك كنت متعمد تطرمخ وتهربه بره مصر يعني شوهت صورتك اكتر وخليتهم ممكن يقولك اصلا ده الراجل مارتكبش جريمه وانتو اللي بتتبلو عليه عشان خاطر نطرمخ علي ريجيني
فين بقا صورة القضاء الحر النزيه المصري
بقيت من جمهوريات امريكا اللاتينيه اللي بيجيبوها في الافلام دي صورتك
من حقك ترفض التدخل الدولي في اي وقت
بالنسبة للقضاء فا دي مشكلة مش هاتتحل بكرة الصبح دي عايزة سنين

و بالنسبة للحركة انا شايفها مناسبة جداً و كفاية انها بتأكد عدم مصداقية الطلاينة يعني دا اغتيال معنوي قدام الاتحاد الاوروبي لو ايطاليا حبت تتعب مصر..ازاي تقولوا علينا كده وانتوا حرامية و مهربين؟؟ (هي دي الرسالة)

من حقك ترفض التدخل الدولي في اي وقت
بالنسبة للقضاء فا دي مشكلة مش هاتتحل بكرة الصبح دي عايزة سنين

و بالنسبة للحركة انا شايفها مناسبة جداً و كفاية انها بتأكد عدم مصداقية الطلاينة يعني دا اغتيال معنوي قدام الاتحاد الاوروبي لو ايطاليا حبت تتعب مصر..ازاي تقولوا علينا كده وانتوا حرامية و مهربين؟؟ (هي دي الرسالة)
اصلا ماحدش هايصدق انهم حراميه ومهربين
انت خلاص لبست ياباشا
انت دوله كاذبه وفاسده والطليان حاكمو بيرلسكوني رئيس وزاراؤهم وعندهم شفافيه
هو ده اللي عايز اوصلهولك
يعني كل المصريين قالو انهم طلعو القضيه دي لهدف سياسي
يعني كل المصريين مقتنعين ان النيابه العامه كدابه
يبقي الاجانب هايصدقوها 😂😂😂

وبعدين انت ترفض التدخل الدولي لما تكون حاجه تخصك لكن انت بتتكلم عن مواطن ايطالي يعني تخص ايطاليا واوروبا واي حد معدي في الشارع كمان
انت اللي اديتهم الحجه
دول قلبو الدنيا عشان ولي عهد السعوديه تورط في قتل مواطن سعودي في ارض السفاره السعوديه
انت مش عايش لوحدك في الكون

اصلا ماحدش هايصدق انهم حراميه ومهربين
انت خلاص لبست ياباشا
انت دوله كاذبه وفاسده والطليان حاكمو بيرلسكوني رئيس وزاراؤهم وعندهم شفافيه
هو ده اللي عايز اوصلهولك
يعني كل المصريين قالو انهم طلعو القضيه دي لهدف سياسي
يعني كل المصريين مقتنعين ان النيابه العامه كدابه
يبقي الاجانب هايصدقوها 😂😂😂
مش هايصدقوك ازاي انهم حرامية وانت مرجع من عندهم 22 الف قطعة اثرية من عندهم؟
و لما تطالبهم بتسليم المجرمين يبقوا ايه غير مافيا و حرامية؟

بالنسبة للكلام الغير رسمي ممكن اي حد يقولوا ولا يفرق في اي شئ المهم الكلام الرسمي و الادلة وكل دا في صالحك في موضوع الاثار بعيداً عن اقتناع المصريين بتسييس القضية.

مش هايصدقوك ازاي انهم حرامية وانت مرجع من عندهم 22 الف قطعة اثرية من عندهم؟
و لما تطالبهم بتسليم المجرمين يبقوا ايه غير مافيا و حرامية؟

بالنسبة للكلام الغير رسمي ممكن اي حد يقولوا ولا يفرق في اي شئ المهم الكلام الرسمي و الادلة وكل دا في صالحك في موضوع الاثار بعيداً عن اقتناع المصريين بتسييس القضية.
وقالو ان الاثار خرجت من مصر ورجعوها
اثبت بقا ان فلان تحديدا متورط في السرقه دي ده الي خرجها ناس من عندكم وانتو مطرمخين عليهم

وبعدين انت ترفض التدخل الدولي لما تكون حاجه تخصك لكن انت بتتكلم عن مواطن ايطالي يعني تخص ايطاليا واوروبا واي حد معدي في الشارع كمان
انت اللي اديتهم الحجه
دول قلبو الدنيا عشان ولي عهد السعوديه تورط في قتل مواطن سعودي في ارض السفاره السعوديه
انت مش عايش لوحدك في الكون
لا ارفض..لانه كان على ارضي و القضية تخضع لقوانين صاحب الارض..هذا هو العرف.

طب الناس اللي اتقتلوا علي اساس انهم قتله ريجيني ؟؟؟
هيا دي اكتر حاجه محزنه الواحد يولع ريجيني بس ليه تاخد خمسه مكانه تصفيهم وتعمل عليهم فيلم هندي
لازم الدوله تحترم مواطنيها ذي الغرب ما بيحترم مواطنيه والا كده بقينا من دول الموز

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى