" الجلالة " اول بيرغماني مصرية

لا بيتحرق ولا حاجه .. انا واجبي ابين الحقيقه و ده اللي عملته , شغل اعماء الناس عن الحقيقة انتهي.

حقيقة ايه التبينها هههه، يعني سياتك لواء اركان حرب يعني ، ولا قريت كم مقالة عسكرية تعبينك ، اي وطني بصرف النظر عن انتمائه السياسي لما بيكون في تهديد خارجي لبلده بيصتف الشعب كله خلف قيادته بصرف النظر عن اي صراع سياسي دهً ا ب وطنية لكن صورتك مثلا لاردوغان الغالبا بلدك هتدخل صراع عسكري معه لا يدل الا علي خيانتك لكن مش غريبة عليكم ، علي فكرة في معارضين كثير للنظام السياسي في مصر هنا من الاعضاء المصريين لكن مصر اولا ، هسيبك تكمل هوهوا

انت فهمت كلامى ولا داخل تهبد وخلاص الحاقد والاخوانى مش بيدخلوا يتناقشوا من منطلق حبهم لبلدهم لا يا حبيبى دول اقذر المخلوقات وهدفهم معروف ولا كلامى عنهم زعلك؟ ؟؟
اعصابك

حقيقة ايه التبينها هههه، يعني سياتك لواء اركان حرب يعني ، ولا قريت كم مقالة عسكرية تعبينك ، اي وطني بصرف النظر عن انتمائه السياسي لما بيكون في تهديد خارجي لبلده بيصتف الشعب كله خلف قيادته بصرف النظر عن اي صراع سياسي دهً ا ب وطنية لكن صورتك مثلا لاردوغان الغالبا بلدك هتدخل صراع عسكري معه لا يدل الا علي خيانتك لكن مش غريبة عليكم ، علي فكرة في معارضين كثير للنظام السياسي في مصر هنا من الاعضاء المصريين لكن مصر اولا ، هسيبك تكمل هوهوا
و انا اقاتل مسلم زيي ليه ؟ و الحقيقه مش محتاجه اكون معلق دبوره علي كتفي ...

تفكيرك سطحي و مش غريبه بعد 2013 لما اختفي معظم الخبراء من المنتديات العسكرية و حل مكانهم ناس قليلي الخبرة.

سيبك منه دا هدفه عاوز ياخد الجميع لمنطقته اللى هى الجدال العقيم والسطحية وهو مريض خليه يعوى

للعلم مصر رفضت التعاقد علي المولينيا وفرقاطات روسية أخري بعد اشتراط روسيا نزع بعض الأنظمة الخاصة(منزوعة من المولينيا المهداه)
فاتجهنا للاوروبيين وغير معقول نقبل ما رفضناه مع الروس
الأنظمة التي سيتم إزالتها معروفه منذ بداية التعاقد والبديل كما نشر في خبر الصفقة هي أنظمة أخري تختارها مصر بقيمة ١٤٠ مليون يورو يتحملها الجانب الإيطالي

للعلم مصر رفضت التعاقد علي المولينيا وفرقاطات روسية أخري بعد اشتراط روسيا نزع بعض الأنظمة الخاصة(منزوعة من المولينيا المهداه)
فاتجهنا للاوروبيين وغير معقول نقبل ما رفضناه مع الروس
الأنظمة التي سيتم إزالتها معروفه منذ بداية التعاقد والبديل كما نشر في خبر الصفقة هي أنظمة أخري تختارها مصر بقيمة ١٤٠ مليون يورو يتحملها الجانب الإيطالي
برده هقولك صدقنى كله عارف الكلام دا ومتأكد منه بس الهدف من الجدال والتشكيك معروف كبر مخك

يعني طورنا البيري من أوروبا ورجعناها عروسة احسن مما جاءت ولن نستطيع استبدال أنظمة خاصة بالنيتو بآخر متاح للتصدير؟؟؟!!!!

و انا اقاتل مسلم زيي ليه ؟ و الحقيقه مش محتاجه اكون معلق دبوره علي كتفي
و ليه أردوغان ليقتل ف مسلمين سوريا و ليبيا ؟!

سؤال إجابته معروفة و مش عايز اعرف ردك عليه علشان معروف برده.

وياريت متغيرش نطاق حديث الموضوع لمواضيع أخرى تافهة

و ليه أردوغان ليقتل ف مسلمين سوريا و ليبيا ؟!

سؤال إجابته معروفة و مش عايز اعرف ردك عليه علشان معروف برده.

وياريت متغيرش نطاق حديث الموضوع لمواضيع أخرى تافهة
الرد عليه هو اللى بيشجعه يستمر دعه يعوى

يعني طورنا البيري من أوروبا ورجعناها عروسة احسن مما جاءت ولن نستطيع استبدال أنظمة خاصة بالنيتو بآخر متاح للتصدير؟؟؟!!!!
اكيد حصل و لو محصلش يبقى زيها زى البيرى

عامة وصلة الساتكوم هتتغير للوصلة المصرية

انت فهمت كلامى ولا داخل تهبد وخلاص الحاقد والاخوانى مش بيدخلوا يتناقشوا من منطلق حبهم لبلدهم لا يا حبيبى دول اقذر المخلوقات وهدفهم معروف ولا كلامى عنهم زعلك؟ ؟؟
اسلوبك السوقي يدل على شخصك
اي احد ينتقص من الصفقات المصرية يتم الرد عليه في حدود المعلوم واظهار ما يبطنه بأسلوب علمي يحترم
والصفقات المصرية عامة تأتي منقوصة التسليح لانه وكما قلنا من قبل اي دولة مصنعة للسلاح لن تعطي للمشتري انظمتها الحصرية و التي تصنفها حساسة
اتمنى تكون فهمت الامور تمشي ازاي
هي مش عركة على قهوة وفريق اهلي وزمالك

اسلوبك السوقي يدل على شخصك
اي احد ينتقص من الصفقات المصرية يتم الرد عليه في حدود المعلوم واظهار ما يبطنه بأسلوب علمي يحترم
والصفقات المصرية عامة تأتي منقوصة التسليح لانه وكما قلنا من قبل اي دولة مصنعة للسلاح لن تعطي للمشتري انظمتها الحصرية و التي تصنفها حساسة
اتمنى تكون فهمت الامور تمشي ازاي
هي مش عركة على قهوة وفريق اهلي وزمالك
أسلوب سوقى وشخصى مش عاوز ارد عليك بكلام لا تتحمله لا تقتبس لى ولا تتناقش معى مرة أخرى مشاركاتك فى مواضيع كتير معروفه للجميع يلا اتوكل

نظامSCLAR-H لايزال موجود

المرفقات

2 MB · المشاهدات: 76
المشكلة ان مصر اشترتها..يعني لازم يخسفوا بيها الارض عشان عقدة النقص او عشان النظام المصري يبان فاشل..كلٌ يغني على ليلاه
القصه ليست النظام المصري
البعض يحاول تقزيم مصر أو العرب من أجل النطفه التركيه وعبيد كلب الترك حفيد الجوارى

القصه ليست النظام المصري
البعض يحاول تقزيم مصر أو العرب من أجل النطفه التركيه وعبيد كلب الترك حفيد الجوارى
لا مش العرب مصر دايما المقصودة للأسف بعض العرب اللى بيحاولوا جاهدين يقللوا من أى شىء مصرى

القصه ليست النظام المصري
مصر تاعبة ناس كتير منهم عرب للاسف بجانب الاخوان

الفرقاطة قادمة بكامل تسليحها واى حديث عن نزع مكونات دائما مرتبط بالاسلحة المصنعة للدولة العضو فى الناتو ولا بدل من نزعها واستبدالها بانظمة مصرية هكذا فعلت مصر فى صفقة الرفال الدفعة الاول نزع انظمة اتصالات الناتو واستبدالها بانظمة مصرية وكذا اجهزة التعريف ونزع معدات القصف النووى لعدم تصديرها غير ذلك كل تمام
كذلك بالنسبة للصفقة الايطالية الفرقاطة كانت مصنعة وموجهة للبحرية الايطالية وليست مصر وفيها تكنولوجيا خاصة بالناتو لا تفيد مصر طبيعى تنزع وتستبدل بمعدات مصرية هذا الواقع ببساطة اما بقى يطلع واحد يهبد فى اى كلام على الفاضى وكمان مش عارف يترجم كلام ويحول ظنون لواقع وشوية ادعاءات فاشلة يروجها كل من يرى فى الصفقات التسليحية المصرية خراج عمال ينقح فالافضل التعامل معه بواقع واحد التجااااااااااااااااااااااااااهل

مصر تاعبة ناس كتير منهم عرب للاسف بجانب الاخوان
يا شباب بالراحة شوية و يا ريت نقلل الحساسيات .. الكل أخواتنا و يتمنوا لمصر الخير ان شاء الله
الحماس بس واخد الناس و الكل عايز يشوف "الجلالة" منورة فى اسكندرية و معمول ليها زفة بطول الكورنيش :love: :love: :love:

عودة
أعلى