يوم ان ذبح الاستر التنين الروسيAster Slays The Russian Dragon

مشكور اخي نمر علي هذا الموضوع الرائع
عندي سؤال
بما أن مصر ممنوع عنها الباتريوت هل النسخة الأرضية من الاستر في نفس المستوى يعني هل من نفس فئة الباتريوت والاس ٣٠٠ ام مختلف عنهم

مشكور اخي نمر علي هذا الموضوع الرائع
عندي سؤال
بما أن مصر ممنوع عنها الباتريوت هل النسخة الأرضية من الاستر في نفس المستوى يعني هل من نفس فئة الباتريوت والاس ٣٠٠ ام مختلف عنهم
غالية جدا رغم انه صاروخ فعال لأقصى درجة البطارية قد تصل من 800 ل مليار دولار

الحكومة الإيطالية وافقت على الفريم فعلا البرلمان هو من يعطل الصفقة
كل أحزاب البرلمان وافقت على الصفقة حسب مجلة start الإيطالية تعتبر هي المصدر الأساسي لكل معلومات الصفقة

موضوع جميل جداً من عضو خبير
ارجو من الاخوة الاطفال عدم تخريب الموضوع او ان تتدخل الادارة وتضع حد للمخربين لأن الوضع تجاوز كل حدود التخريب

الفريم المصرية لا تملك استر ثلاثين
يابني ايه الجديد طاب ما احنا عارفين يابني احنا اساسا اشترينا نسخة مكافحة الغواصات ازاي هتشيل استر 30 و هي لا مجهزة بردار مناسب ولا مجهزة بخلايا طاقة تشغل السونار المجرور و الردار في وقت واحد انت بتلوش ليه و انت ال بتقول كلام غير منطقي

يابني ايه الجديد طاب ما احنا عارفين يابني احنا اساسا اشترينا نسخة مكافحة الغواصات ازاي هتشيل استر 30 و هي لا مجهزة بردار مناسب ولا مجهزة بخلايا طاقة تشغل السونار المجرور و الردار في وقت واحد انت بتلوش ليه و انت ال بتقول كلام غير منطقي
حتى نسخة مكافحة الغواصات تحمل استر ثلاثين

ده اخر فرقاطتين دخلتهم البحرية الفرنسية في اسطولها و تم تعديلها لحمل الاستر 30 و تعديل الردار و خلايا الطاقة السؤال بقي اذكر تاريخ تعاقد مصر علي فرقاطة الفريم الفرنسية بالمناسبة التعديلات الفرنسية تمت السنة الفاتت 🤔🤔

حسب مقالك تم تعديل خلايا إطلاق الصواريخ VLS و كذلك تعديل برمجية الردار و ان هذه التعديلات تمت في آخر فرفاطتين فقط ذي ما قلت و انها كانت تعديلات حديثة و سرية

ده اخر فرقاطتين دخلتهم البحرية الفرنسية في اسطولها و تم تعديلها لحمل الاستر 30 و تعديل الردار و خلايا الطاقة السؤال بقي اذكر تاريخ تعاقد مصر علي فرقاطة الفريم الفرنسية بالمناسبة التعديلات الفرنسية تمت السنة الفاتت 🤔🤔
طيب مصر دلوقى بتحدث فى بحريتها
خليها تطلب الاستر تلاتين :)

مبروك ل فرنسا لكن مش محتاجينهم في عقد 6 فرقاطات مع إيطاليا متخصصة دفاع جوي بدون تعديل و ب 32 خلية مش 16 بس 😁😁
ولا واحدة منهم استر 30 aster
يعنى ملهاش فايدة ما دامت حديثة وتفتقر لتسليح حديث ☹️

طيب مصر دلوقى بتحدث فى بحريتها
خليها تطلب الاستر تلاتين :)
و ليه نطلب الاستر 30 علي فرقاطة مخصصة ل مهام مكافحة الغواصات ما احنا طلبنا فعلا 6 فرقطات متخصصة دفاع جوي كلامك غير متناسق 🤔🤔🤔

يعنى ملهاش فايدة ما دامت حديثة وتفتقر لتسليح حديث ☹
الفرقطات عقدها لسا ما تمش حسب كلامك عرفت مننا ان ولا واحدة استر 30 انت بتناقض نفسك يعني العقد تم ولا لا

يعنى ملهاش فايدة ما دامت حديثة وتفتقر لتسليح حديث ☹
و لحد دلوقتي أنت ما جبتش مصدر يؤكد أن الأستر 30 ممنوع بعكس ان انا قابلت مسؤولين رسميين و قالوا للبيع عادي 🤔🤔🤔

و ليه نطلب الاستر 30 علي فرقاطة مخصصة ل مهام مكافحة الغواصات ما احنا طلبنا فعلا 6 فرقطات متخصصة دفاع جوي كلامك غير متناسق 🤔🤔🤔
نفس السبب اللى بيخلى فرنسا تركب aster 30 على فرقاطتها المكافحة للغواصات :)

عودة
أعلى