الرئيس السيسي يلتقي قائد القوات البحرية ورئيس شركة لورسن الألمانية لصناعة السفن والفرقاطات

ممكن نكون هنعمل صفقه قرن مع العزيزيه المانيا
غالبا هتبقي في منافسة ألمانية إيطالية علي الصفقة الجامبو خصوصا مع بضان إيطاليا بسبب قضية ريجيني و بما ان الرئيس هو ال قابل الشركة يبقي العرض الألماني شبه فاز

ده حقيقى ومش مبالغة ...دى لو جت منها حتتين نقدر مع اللى موجود من بحرية وجوية نقفل البحر على الاسطول السادس نفسه
سؤال حالم شوية يطرح نفسه فى حال تدعيم الاسطول البحرى بمدمرات بخلاف الكورفيتس والفرقاطات الموجودة بالخدمة والمتعاقد عليها وجارى تسليمها هل يفتح الباب للتفكير في بناء او شراء حاملة طائرات مقاتلة

سؤال حالم شوية يطرح نفسه فى حال تدعيم الاسطول البحرى بمدمرات بخلاف الكورفيتس والفرقاطات الموجودة بالخدمة والمتعاقد عليها وجارى تسليمها هل يفتح الباب للتفكير في بناء او شراء حاملة طائرات مقاتلة

التطور الطبيعى يا باشا بس مش فى المستقبل المنظور..مش قبل 5 سنين يعنى

يعنى انت متوقع ان نقل التكنولوجيا لترسانة الاسكندرية جزء من صفقة اكبر بخلاف صفقة الاربع فرقاطات ميكو A200
بالفعل خصوصا وان شركة لورسن الالمانية ليست المسئولة عن تصنيع الميكو
وانما هيا ملك لشركة Blohm + شركة Voss الالمانية

ناس جايه عوزه تاخذ حته من الكعكه اللى متقسمه على كل شركات اوربا تقريبا

المانيا وفرنسا وايطاليا وحتى السويد بالرادارات وخلافه

حسب كلام قائد القوات الجوية في لقاء صحفي ان فعلا فيه الهدف ده ممكن علي 2032

يا جماعة انا متفاجئ يا ترى فعلا اللي في بالي .

ده احنا هنيم الاسطول السادس الامريكي .
باللي معانا و٤ قطع .

انا هيجيلي نقطة من الفرحة

ناس جايه عوزه تاخذ حته من الكعكه اللى متقسمه على كل شركات اوربا تقريبا

المانيا وفرنسا وايطاليا وحتى السويد بالرادارات وخلافه
مع ان الالمان ليهم سياسات معقدة فى السماح بالتعاون العسكرى وتصدير السلاح لدول العالم

مع ان الالمان ليهم سياسات معقدة فى السماح بالتعاون العسكرى وتصدير السلاح لدول العالم

الا معانا تقريبا كدة السيسى ماسك سيديهات على ميركل :ROFLMAO: :ROFLMAO:

يا جماعة انا متفاجئ يا ترى فعلا اللي في بالي .

ده احنا هنيم الاسطول السادس الامريكي .
باللي معانا و٤ قطع .

انا هيجيلي نقطة من الفرحة
شكل اشاعة اسر قائد الاسطول السادس الامريكى حقيقة 😂

تصاعد قوه مصر ونفوذها جعلهم يتنازلون عن سياستهم في سبيل ارضاء مصر والتعاون معها
انا نفسي اشوف ردود افعال الامريكان وخروجنا تماما من تحت عباءة السلاح الامريكى هل هيتفرجوا ولا ليهم رأى اخر

انا نفسي اشوف ردود افعال الامريكان وخروجنا تماما من تحت عباءة السلاح الامريكى هل هيتفرجوا ولا ليهم رأى اخر
هيتعاونو معاك علي الوضع الحالي ويحافظو علي مصالحهم واحنا كمان طالما كلابهم الاخوانجيه واذنابهم فشلو في مهمتهم

أتوقع هذا بشده ولكن بعد انتهاء خطه تطوير القوات البحريه

لسه فى احتياجات كتير
الحامله هتكون زى حته الكريز على التورته
واحنا لسه فى مرحله عمل التورته

أتوقع هذا بشده ولكن بعد انتهاء خطه تطوير القوات البحريه
لسه فى احتياجات كتير
الحامله هتكون زى حته الكريز على التورته
واحنا لسه فى مرحله عمل التورته
اتفق معاك

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى