نتنياهو يهدد غزه

تهديد نتنياهو قابله صاروخين
وفي الخر كام طبقة وصاروخ بينزل على حماس وفتح والفلطينيين ويا أخي حاجة غربية اوي طلقاتهم رشيدة بيصوبوها صح وبيقتلوا كتير

لكن عندهم واللي يعصب بتصبوهم او ما في خسائر بشرية

غيروا عقولكم شوية افهموا انتوا اللي بتخسروا ما فيه استراتيجية واضحة

طريقكم همج واسرائيل بستغل الكلام ده كويس ...افهموا مرة لله

يذوق ايه الله يهديك كم سنين مرت اسرائيل ايه اللي حصلها انتوا بتموتوا في شعبكم حماس وفتح والله مش شايف منهم خير اذا ضعيف أشوف الدنيا ماشية ازاي وأحاول اقف واثبت نفسي في الحتة الصح وبعد كده ابدأ اشوف اضرب ازاي

مش في مكان العد واروح اضرب ده انتحار

وشعبك المسكسن اللي اعزل بيضرب في الوسط لا وكمان في افراد بيتخبوا في وسط الشعب هما مالهم دول ضعفا

كل اللي عملتوه غلط في غلط

الله يعينكم على نفسكم انا لا اكرهكم ولكن مشفك عليكم من تفكريكم وانفسكم المندفعة بدون تفكير
اتفهم قلقك
لو نحسبها بالورقة والقلم وإبعاد الضرر يجب على المقاومة حينها ان تسلم سلاحها
لا يوجد شعب تحت احتلال يفكر بهذه الطريقة يجب ان يكون هناك تضحيات
وتعليق اخر ....انت غير متابع للتصعيدات العسكرية
الصواريخ اصبحت ذات مدى اكبر وحجم تدميري أكبر تؤذي الصهاينة بل توقع قتلى في المستوطنين
فقط أدعو للمقاومة بالسداد والتوفيق

وفي الخر كام طبقة وصاروخ بينزل على حماس وفتح والفلطينيين ويا أخي حاجة غربية اوي طلقاتهم رشيدة بيصوبوها صح وبيقتلوا كتير

لكن عندهم واللي يعصب بتصبوهم او ما في خسائر بشرية

غيروا عقولكم شوية افهموا انتوا اللي بتخسروا ما فيه استراتيجية واضحة

طريقكم همج واسرائيل بستغل الكلام ده كويس ...افهموا مرة لله

احنا نحب نخسر
اذا بتحب تفوز رح تلاقي طابور طويل على أبواب تطبيع إسرائيل صف معهم

خلي عند نتنياهو جرأه ويعلنها حرب لنشوف كيف حيدعس رجال غزة على حليف المطبعين
والله عملها عادي كذا مرة وضرب الفلسطينيين وفي الاخر يا عالم شوفوا اسرائيل بتعمل ايه

اللهم ارحم ضعافائنا

احنا نحب نخسر
اذا بتحب تفوز رح تلاقي طابور طويل على أبواب تطبيع إسرائيل صف معهم
اللي ياخد حتة من ارضي لا اندفع لانه في موقف قوة وانا ضعيف اقوي نفسي وكل شوية اقارن بيني وبينه لحد ما تيجي اللحظة واقف ليه لانه بيهددني مش كلام وخلاص

ده جيش متكامل قصاد مجموعة من بضعة ألاف وربما اقل

جيش بينافس جيوش عالمية هتعملوا ايه افهموا الحقيقة الحقيقة مرة لكن اذا فهمناها ورتبنا نفسنا صح هتعرف ترجع

اتفهم قلقك
لو نحسبها بالورقة والقلم وإبعاد الضرر يجب على المقاومة حينها ان تسلم سلاحها
لا يوجد شعب تحت احتلال يفكر بهذه الطريقة يجب ان يكون هناك تضحيات
وتعليق اخر ....انت غير متابع للتصعيدات العسكرية
الصواريخ اصبحت ذات مدى اكبر وحجم تدميري أكبر تؤذي الصهاينة بل توقع قتلى في المستوطنين
فقط أدعو للمقاومة بالسداد والتوفيق
يا أخي في الله والله أنا معاكم لكن بالعقل بطريق سليم أولا لازم تقوم الدولة اللي ما سكين السلاح دول هما اللي مودينكم في داهية وبيجيبوا اسلحة من ايران وهي دولة ارهابية في الاصل

يا أخي واحد خد الشقة بتاعتي وهيقتل اولادي وامي و زوجتي وامي وابويا اروح اتفاوض وقولهم خلاص ولا أروح انتحر
مين اللي هيقويهم ويساعدهم مين اللي هيتصدى ليهم ويتفاوض معاهم الضعفا ولا القوي فيهم

افهوا بقا الله يهديكم

القضية بتاعتك بتموت بسببكم انتم

اللي ياخد حتة من ارضي لا اندفع لانه في موقف قوة وانا ضعيف اقوي نفسي وكل شوية اقارن بيني وبينه لحد ما تيجي اللحظة واقف ليه لانه بيهددني مش كلام وخلاص

ده جيش متكامل قصاد مجموعة من بضعة ألاف وربما اقل

جيش بينافس جيوش عالمية هتعملوا ايه افهموا الحقيقة الحقيقة مرة لكن اذا فهمناها ورتبنا نفسنا صح هتعرف ترجع
لا تتعب معه انا امس تناقشت معه وغسلت يدي زي ماقلت له هذه ايدلوجيه مزروعه فيهم من الصغر

يا أخي في الله والله أنا معاكم لكن بالعقل بطريق سليم أولا لازم تقوم الدولة اللي ما سكين السلاح دول هما اللي مودينكم في داهية وبيجيبوا اسلحة من ايران وهي دولة ارهابية في الاصل

يا أخي واحد خد الشقة بتاعتي وهيقتل اولادي وامي و زوجتي وامي وابويا اروح اتفاوض وقولهم خلاص ولا أروح انتحر
مين اللي هيقويهم ويساعدهم مين اللي هيتصدى ليهم ويتفاوض معاهم الضعفا ولا القوي فيهم

افهوا بقا الله يهديكم

القضية بتاعتك بتموت بسببكم انتم
انا وضحت وجهة نظري وفي النهاية القرار ليس بيدي
بعين الله يا غالي 🌷

قريبا اتمام بنود صفقة القرن
1 هجوم ثلاتي على غزة
2 تهجير سكن فلسطين نحو سيناء لتكوين فلسطين جديدة عاصمتها غزة
3 مصر ستحصل على عشرين في المائة من اراضي ليبيا لتنازلها عن سيناء
لاتهمني ايقونات الضحك على ردي الايام بيننا

تنبأ الدكتور عبدالوهاب المسيري ببما حصل من تطبيع قبل 26 عام! وكانو يضحكون عليه

التعديل الأخير:
لا تتعب معه انا امس تناقشت معه وغسلت يدي زي ماقلت له هذه ايدلوجيه مزروعه فيهم من الصغر
عارف بس هعمل ايه لازم و واجب عليا حق النصح واني افهموا اذا ما كان عارف

وللاسف جيل ورا جيل ورا جيل وكله كده يعني المشكلة من سنة 2000 او ربما اقل ما طوروا فكرهم ابدا ودي مصيبة بل اتجهوا لطريق الميليشيات

وده أنيل

خلينا وراهم يا أستاذي قال صلى الله عليه وسلم (انصر اخاك ظالما او مظلوما).أو كما قال الرسول

الله يهديهم

قريبا اتمام بنود صفقة القرن
1 هجوم ثلاتي على غزة
2 تهجير سكن فلسطين نحو سيناء لتكوين فلسطين جديدة عاصمتها غزة
3 مصر ستحصل على عشرين في المائة من اراضي ليبيا لتنازلها عن سيناء
لايهمني ايقونات بلضحك على ردي الايام بيننا
تنبأ الدكتور عبدالوهاب المسيري ببما حصل من تطبيع قبل 26 عام! وكانو يضحكون عليه

لا أحد ياخذ منا سيناء الفلطسنيين سيبقون في ارضهم باذن الله ولا مصر هتاخد ارض دولة عربية اخرى نجن لسنا عرابدة
لا احب تلك القناعات السخيفة ارض الليبيين لهم وارض مصر لنا لا احد سيأخذ ارض الاخر

انطلاق صفارات الإنذار في عسقلان تزامن مع جولة لوزير التربية والتعليم يوآف غالانت مع رؤساء مجالس الجنوب في المدينة.

عودة
أعلى