التصدى لهجوم إرهابى على كمين فى بئر العبد

قوم سيسي قال للجيش اكذب وقلل عدد الشهداء و بعد كده نزل اسمائهم في الجرايد عشان الناس مبتعرفش تعد. للتذكير داعش حتي الان عامل ميت عشان اخد علي قفاه

قوم سيسي قال للجيش اكذب وقلل عدد الشهداء و بعد كده نزل اسمائهم في الجرايد عشان الناس مبتعرفش تعد. للتذكير داعش حتي الان عامل ميت عشان اخد علي قفاه

لا نزلوا بيان قالوا استشهد من عندنا 40 و اصابه 60 .. ناس هطله 🤣🤣🤣

كذب علي أي اساس يا فندم المطاردات و القصف شغاله و لم تتوقف حتي اليوم. البيان طلع بعد العمليه بساعات قليله و العمليات لسه شغاله من ثلاث ايام. البيان يذكر عدد الشهداء و المصابيين حتي ساعه تسجيله.

داعش لا تعلن عن خسائرها مثل الجيش المصري ابدا. و حضرتك جاي تدعي كذب الطرف الي بيعلن عن خسائره في البيانات و الصحف الرسميه. هذا منطق اعوج و لا يظهر الا انتماءك الحقيقي.

تقبل عزائي في اصدقاءك ال18.
انا قلت ان الهجمات التي يسفر عنها قتل الجنود المصريين اصبحت امر روتيني على الرغم من انها جماعات مسلحة ضعيفة جدا مقارنة بما يوجد في المنطقة.
كان الرد ان الهجوم فشل بالكامل وتم القضاء على جميع العناصر و بعدها التهجم علي
بعد صفحات من الترقيع ، يضهر ما توقعته تدريجيا ولا زالت الاخبار قادمة
تحياتي 🌹

انا قلت ان الهجمات التي يسفر عنها قتل الجنود المصريين اصبحت امر روتيني على الرغم من انها جماعات مسلحة ضعيفة جدا مقارنة بما يوجد في المنطقة.
كان الرد ان الهجوم فشل بالكامل وتم القضاء على جميع العناصر و بعدها التهجم علي
بعد صفحات من الترقيع ، يضهر ما توقعته تدريجيا ولا زالت الاخبار قادمة
تحياتي 🌹

مسلحه ضعيفه علي اساس ان الهجوم امبارح مكنش بعربات مففخه!!!! لو هجمتهم بتسليح شخصي فقط مكنش بقت مشكله .. المشكله في العربات المفخخه الي صعب جدا كشفها و تدميرها قبل ما تصيب حد.

الناس اللي بتشغل "دماغها" يعني من شهر او اتنين حصل هجوم محدش سمع عنه وطلع الجيش اعلن استشهاد سته قوم في هجوم كبير باستخداام علي الاقل 2 مفخاخات الجيش يعلن عن 2 و العدد الحقيقي 6 ايه السبب؟؟

مسلحه ضعيفه علي اساس ان الهجوم امبارح مكنش بعربات مففخه!!!! لو هجمتهم بتسليح شخصي فقط مكنش بقت مشكله .. المشكله في العربات المفخخه الي صعب جدا كشفها و تدميرها قبل ما تصيب حد.
عزيزي كم مرة تم استعمال svbied في سيناء؟؟؟!
لايمكن التحجج بهذا

عزيزي كم مرة تم استعمال svbied في سيناء؟؟؟!
لايمكن التحجج بهذا

طوال الوقت عزيزي .. تقريبا جميع هجمات الدواعش علي الارتكازات الامنيه بتكون بعربات مفخخه اولا ثم يدخل المقاتلين و الانغامسين.

التعديل الأخير:
بالمناسبة... هل تم تصوير المعسكر ومركز الأمن بعد الهجوم من طرف الجانب المصري ؟

لم يحدث ولا عمره حصل ان الجيش يصور معسكراته ثم هل ده رقم يمكن اخفاءه بأي حال من الاحوال. خد بالك ان الي نشر عدد و اسماء المصابين هي البيان و الصحف المصريه. الي بيصور هم الدواعش فقط عشان يكون ليه نصر معنوي مع محبيهم و مورديهم.

ثم فين عدد قتلاهم فين المصداقيه و الشفافيه لدوله الخلافه؟؟؟؟؟

ده حته بيان كنت هموت من الضحك لما قريته. طب كانوا يقولوا رقم معقول عشان الناس تصدقهم 😆😆😆

التعديل الأخير:

مصدركك ونعم المصدر لامثالك
ياريت تتكلم بموضوعيه شويه
شبكات التواصل جعلت من المستحيل اخفاء اى امر فى مصر
وبعدين بالعقل للى عنده عقل كمين هيكون فيه 100 جندى وضابط ده المصابين يعنى المفروض يكون العدد مضاعف لان فى ناس مش اتصابت
اصحاب العقول فى راحه
فكر فى الخبر بالعقل قبل نقله علشان مش يتعمل معاك الصح بغشم

بالمناسبة... هل تم تصوير المعسكر ومركز الأمن بعد الهجوم من طرف الجانب المصري ؟
عاوز الجيش يصور مواقعه و يحطها علي النت.
ده اللي بيحصل للي يحاول ياخد صور للمواقع

عاوز الجيش يصور مواقعه و يحطها علي النت.
ده اللي بيحصل للي يحاول ياخد صور للمواقع

أقصد تصوير الأماكن التي تعرضت للهجمات لنرى حجم الخسائر

عودة
أعلى