الرئاسة التركية : قاعدة الجفرة اصبحت هدف عسكري

ماشي بس لما يموت منهم المفروض نحزن لان اللي ماتو مغلوب علي امرهم جنود غلابة مسلمين.. شوفت صورة ام الجندي التركي؟ ست مسلمة محجبة ملهاش ذنب ان ابنها يموت بسبب تهور اردوغان. نفرح بالنصر علي تركيا لكن نحزن لمقتل جنود مسلمين

اعتقد في ناس هنا فرحانة بمقتل الجنود المسلمين لكن في ٢٠٠٣ لو كان في امريكي مات في العراق معتقدش هيكونو بنفس الفرح، بالعكس.
يعني لو مسلم بغي عليك هتزعل عليه ولا علشان الخليفه ؟

هم نفسهم ممكن يقتلون مصري امه متنقبه برضوا

مصر ماتلام مصر ما تحارب الترك في حدودهم

ارجوكم لا تصورون المشروع على انه اردوغان متهور او السيسي او حفتر

هذي مشاريع يبنيها الاتراك من سنوات طويلة مثل الفرس في ايران بالضبط

الهدف السيطرة على العرب ووضع حكومات خاضعه ذليله للحكم في اسطنبول او في طهران

ونعود للجهل والضعف اكثر من الماضي

حكومات خاضعة للقوة الايرانية مثل حكومة العراق وحكومة لبنان وسوريا

وحكومات يتمنون انشائها قرارها في اسطنبول

الوضع خطير على امه العرب
لو جارك مسلم وهدد بيتك هتسيبه بحجه الاسلام ؟ اللي بيقول كده بعرف انتماؤءه علي طول

هم نفسهم ممكن يقتلون مصري امه متنقبه برضوا

مصر ماتلام مصر ما تحارب الترك في حدودهم

ارجوكم لا تصورون المشروع على انه اردوغان متهور او السيسي او حفتر

هذي مشاريع يبنيها الاتراك من سنوات طويلة مثل الفرس في ايران بالضبط

الهدف السيطرة على العرب ووضع حكومات خاضعه ذليله للحكم في اسطنبول او في طهران

ونعود للجهل والضعف اكثر من الماضي

حكومات خاضعة للقوة الايرانية مثل حكومة العراق وحكومة لبنان وسوريا

وحكومات يتمنون انشائها قرارها في اسطنبول

الوضع خطير على امه العرب
يعني لو كان نجح الانقلاب في ٢٠١٦ تتوقع كانت تركيا هتستمر في مشروعها دا؟

انا اعتقد لا،. دا مشروع اردوغاني مش مشروع تركي.. ولو كان الانقلاب نجح اعتقد العلاقات مع العرب كانت هتتحسن

ماشي افرح اننا انتصرنا علي مشروع اردوغان.. لكن نزعل لما جندي مسلم يموت سواء مصري او تركي،، حتي بص علي منظر الست ام الجندي.. ناس غلابة ملهمش علاقة باردوغان وتهوره
دي وجهة نظري

اللهم انصر اخواننا في مصر على هذا العلج التركي القذر

كل العرب الشرفاء يقفون مع مصر في معركتها و معركتهم ضد هذا العلج

أخذت أمس على قفاك يا قردو .. و بكره راح تاخذ شلوت في مكان عيب نكتب اسمه في المنتدى ?

انا اعتقد لا،. دا مشروع اردوغاني مش مشروع تركي.. ولو كان الانقلاب نجح اعتقد العلاقات مع العرب كانت هتتحسن

ماشي افرح اننا انتصرنا علي مشروع اردوغان.. لكن نزعل لما جندي مسلم يموت سواء مصري او تركي،، حتي بص علي منظر الست ام الجندي.. ناس غلابة ملهمش علاقة باردوغان وتهوره
دي وجهة نظري
مشروع تركي من قبل اردوغان والاتراك الهمج استعماريين معظم اللي بيايده ليسو اسلاميين ولا انت زعلان علي حبايبك

مذا يوجد في قاعدة الجفرة

يعني لو مسلم بغي عليك هتزعل عليه ولا علشان الخليفه ؟
مش عاوز اقول حاجة ويطلع عكسها.. لازم اتحط في الموقف

لكني هزعل اه.. وزعلان دلوقت علي المسلمين اللي ماتو في ليبيا..

اردوغان مش خليفتي.. انا اكره اردوغان

لازم نحط دا في ذهننا يا جماعة،. مينفعش نفرح بموت المسلمين ابدا

يجب تدعيم الجيش الليبي بدفاع جوي مخصص للدرونات بجانب البانستير سيئ السمعه ، سيعتمدون على الدرونات بشكل اساسي.

دي وجهة نظري

.المشروع بالاساس غربي والاداة تركية والهدف العرب
مشروع يحتاج سنوات طويله راح يموت اردو ويقطن وهو ما اكتمل

سواء اسلامي مزور مثل الحالي او علماني راح يكتمل اذا لم يردع

.المشروع بالاساس غربي والاداة تركية والهدف العرب
مشروع يحتاج سنوات طويله راح يموت اردو ويقطن وهو ما اكتمل

سواء اسلامي مزور مثل الحالي او علماني راح يكتمل اذا لم يردع
انا اعتقد ان التدخل التركي في ليبيا سيزول بزوال اردوغان

علي العموم وجهات نظر?‍♂️

بس معتقدش انه كويس،. اننا نفرح لما مسلمين يتحاربو مع بعض ونشجع الحرب دي كمان! دا شئ غلط جدا ونفرح لما مسلمين يموتو.. دا شئ وحش

ايش التبرير ده ؟؟؟؟
حرام نحارب مستعمر غير عربي عشان في بينهم مسلمين ومن هالكلام. لما قبل الضربة امس تهلل في خليفتكم، وبعد الضربة صارت دماء المسلمين غالية عليك؟

اي حد يهدد امني القومي، وينشر ميليشيات متطرفه من بلدان اخرى .. ححاربه والدم بالدم،
اما شفقتك دي وفرها لنفسك

ايش التبرير ده ؟؟؟؟
حرام نحارب مستعمر غير عربي عشان في بينهم مسلمين ومن هالكلام. لما قبل الضربة امس تهلل في خليفتكم، وبعد الضربة صارت دماء المسلمين غالية عليك؟

شفقتك دي وفرها لنفسك
بالضبط واتمني تذكر ان المغول كانو مسلمين في حمله تيمو لينك ودمرو حلب وسبو نسائها علشان مسلمين نزعل علي قتلاهم لو جارك المسلم جار عليك وعاوز ياخد بيتك هتزعل عليه ده ربنا في كتابه قال وقاتلو التي تبغي

ايش التبرير ده ؟؟؟؟

اي حد يهدد امني القومي، وينشر ميليشيات متطرفه من بلدان اخرى .. ححاربه والدم بالدم،
اما شفقتك دي وفرها لنفسك
انا مش هللت لاردوغان خالص،. انا ضد التدخل التركي في ليبيا..وضد اردوغان، ولكني حزين لمقتل الجنود الاتراك المسلمين المغلوب علي امرهم،. اعتقد لا تعارض بين الامرين

انا مش هللت لاردوغان خالص،. انا ضد التدخل التركي في ليبيا..وضد اردوغان، ولكني حزين لمقتل الجنود الاتراك المسلمين المغلوب علي امرهم،. اعتقد لا تعارض بين الامرين

الجندي عارف انه راح يقتل او يتقاعد ويموت طبيعي

او يفصل لا يجي للاراضي العربية

اللي ماتوا ماعندهم مشكله يسقطون او يقتلون طيار مصري مسلم برضوا

تخيل مسلم عنده نية ١٠٠% على قتلك
اما انك تعيش برعب او تتخلص منه
حتى لو مسلم

الجندي عارف انه راح يقتل او يتقاعد ويموت طبيعي

او يفصل لا يجي للاراضي العربية

اللي ماتوا ماعندهم مشكله يسقطون او يقتلون طيار مصري مسلم برضوا

تخيل مسلم عنده نية ١٠٠% على قتلك
اما انك تعيش برعب او تتخلص منه
حتى لو مسلم
علي فكره قنوات الاخوان كلها بتكلم علي الموضوع ده مسلمين يقتلو في بعض والمستفيد اسرائيل بس الكلام ده مظهرش الا لما الجيش المصري اتدخل مباشر

لماذا تركزون على ان الهجوم سيكون جوي اما طائرة او صاروخ؟؟؟؟؟

اتمنى يكون الانتباه للعمليات الارهابية خصوصا ان هناك خونة الاخوان مستعد يضحي بدينه ووطنه مقابل رضاء مرشد الدكتور البقري العمليات الارهابيه هي الاخطر
ربنا يحمي مصر واهلها من كل خائن

مش لما تحمو الوطيه اقصي الغرب اولا بعد ان تم دعسكم فيها واظهرت اسلحتكم الخرده ?‍♂️

التعديل الأخير:
عودة
أعلى