إستهداف منظومات دفاع جوي تركية في الوطية

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
ياراجل هو الكلام ببلاش خليهم يهرو الضربه مصريه بس هما عندهم صدمه شويه وهيعترفو بالامر الواقع
طب على فكرة بقى قطر هي صاحبة الضربة الجوية الاولى في 73..لان احنا الطيارات بتاعتنا بزمبلك و اوقات كان بيفوت ? ? ?

اللطمية الرسمية

EcMi_fuWAAM29T6

السوال هنا
هل تم القصف بالمقاتلات او بالدرونز
ايضا السوال على اي بعد تم القصف
هل خارج تغطيه الهوك واذا القصف من مدى الهوك كيف لم يستطع الهوك الاطباق عاى المهاجم
هذا يعطينا انطباع ان المهاجم من الجو له الافضليه دائما على كل منطومات الدفاع الجوي
ابتداء بالباتتسير وليس انتهاء بالهوك
استثني الباتريوت لم يخضع لنفس السيناريو
ولم بواجهه مقاتله او درونز تهجم عليه مخصوص
مقاتلات الرافال تستطيع تحييد الهوك والرادارات التركية وانظمة الحرب الالكترونية اخذت بروباجندا بزيادة هذا بيان عملى للسلاح التركى خصوصا ان من يدير المنظومات اتراك حتى لا يدعى البعض سوء استخدام الانظمة من قبل الجماعات المسلحة المرتزقة .

طب على فكرة بقى قطر هي صاحبة الضربة الجوية الاولى في 73..لان احنا الطيارات بتاعتنا بزمبلك و اوقات كان بيفوت ? ? ?
بالضبط اللي ضرب الوطيه طيار جنوب افريقي بدعم تانكر غاني من البحر الاسود

ياسيدى يعنى هى الميراج الامارتيه والتانكر طلعوا من مصر ..و على فرض الرفال ولا الميراج انهى فيهم المتقدمه على مين

والله انا دايماً ادي لايكات ولاحد معبرني
فبطلت ادي لايكات
ادوه لايكات والا حيبطل زيي
اذكر كنت تعطيني لايكات دايم لكن فجأة تغيرت علي مانت مثل اول

ياسيدى يعنى هى الميراج الامارتيه والتانكر طلعوا من مصر ..و على فرض الرفال ولا الميراج انهى فيهم المتقدمه على مين
يا سيدي كلامه غير مسند باي شئ يا اما هو راجل واصل وعارف اللي مش عارفينه يا اما زعلان قوي ان مصر تعمل اي حاجة و في الحالتين يقول اللي هو عايزه..الكلام ببلاش.

يا سيدي كلامه غير مسند باي شئ يا اما هو راجل واصل وعارف اللي مش عارفينه يا اما زعلان قوي ان مصر تعمل اي حاجة و في الحالتين يقول اللي هو عايزه..الكلام ببلاش.
والله كله كده

رافال مصرية

اصلها مش عافية.. العداء الظاهر هو بيننا وبينهم وليس بين الامارات او اى دولة.. خاصة بعد احتجاز مصريين وتصويرهم ثم الافراج عنهم بسسب الخوف من ردة الفعل المصرية

ياراجل هو الكلام ببلاش خليهم يهرو الضربه مصريه بس هما عندهم صدمه شويه وهيعترفو بالامر الواقع

مش هري ولا حاجة ومش صعب على مصر انها تضرب دفاع جوي اصلا

هي بالاخر توقعات مش هري زي ماوصفت
كلام كتبته باول الموضوع ممكن مصرية ممكن اماراتية واضفت لها ممكن فرنسية

لكن حتى الان ولا زالت توقعات انها اماراتية ولا يعيب مصر هي معك اصلا

مش هري ولا حاجة ومش صعب على مصر انها تضرب دفاع جوي اصلا

هي بالاخر توقعات مش هري زي ماوصفت
كلام كتبته باول الموضوع ممكن مصرية ممكن اماراتية واضفت لها ممكن فرنسية

لكن حتى الان ولا زالت توقعات انها اماراتية ولا يعيب مصر هي معك اصلا
مكنش ردي عليك علي فكره انا عارف انت بتتوقع

حتى الذى قال انا حاربت السادات ومع اختلافنا او اتفقنا معاه ... انظر ماذا يقول .... عموما هى مصر من بدايه التاريخ تتعرض لهذه ... ولكن الاهم بان الضربه سواء مصريه او امارتيه هى ف اجندتنا وتنفيذ لسياستنا سواء بسلاحنا او بسلاح شقيق .. كما يحدث ف اليمن ايضا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى