إستهداف منظومات دفاع جوي تركية في الوطية

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
المصريين نو

يابني الامارات رقم قوي جدا يجب علي الدول الخليجيه ان تحذو حذوها
الافضل ان نختصر وندخل اتحاد معهم (انا كسعودي) اشوف اتحاد بلدي عضو مجموعة العشرين مع الاخوة في الامارات وربما البحرين والكويت سيجعلنا بإذن الله افضل واحسن ?

الافضل ان نختصر وندخل اتحاد معهم (انا كسعودي) اشوف اتحاد بلدي عضو مجموعة العشرين مع الاخوة في الامارات وربما البحرين والكويت سيجعلنا بإذن الله افضل واحسن ?
بالضبط واتمنو تسيرو في هذه الموضوع مصلحه قويه لباقي الخليج

مش هري ولا حاجة ومش صعب على مصر انها تضرب دفاع جوي اصلا

هي بالاخر توقعات مش هري زي ماوصفت
كلام كتبته باول الموضوع ممكن مصرية ممكن اماراتية واضفت لها ممكن فرنسية

لكن حتى الان ولا زالت توقعات انها اماراتية ولا يعيب مصر هي معك اصلا

بالمنطق
مصر لديها الامكانات اذا فلماذا تقوم بالضربة طائرات اماراتية وهى بالفعل سوف تخرج من المجال المصرى ؟!.. اصلا قادة الجيش المصرى لا يستسيغون طلبا من اى جهة حتى لو حلفاء واشقاء خاصة اذا كانت الموارد متوفرة لدينا

هنالك من يقارن بين تدمير البانتسير والهوك لكي يهون من امر الضربة البانتسير كان بتشغيل من الجيش الليبي بينما الهوك كان بتشغيل من الاتراك غير الخسائر في القادة الاتراك

بالمنطق
مصر لديها الامكانات اذا فلماذا تقوم بالضربة طائرات اماراتية وهى بالفعل سوف تخرج من المجال المصرى ؟!.. اصلا قادة الجيش المصرى لا يستسيغون طلبا من اى جهة حتى لو حلفاء واشقاء خاصة اذا كانت الموارد متوفرة لدينا

هو بالنهاية توقع واراه قريب جدا من الصحة
مش خبر رسمي

المسيرات التركية كانت تضرب بانتسير وبعض الاخبار عن قتل مشغلين اماراتيين فيها

ضرب دفاعات تركية وقتل مشغلين اتراك وارد جدا ان التوقعات صحيحة وعملية ثأر مش بالضرورة كانت خدمة لمصر مثل ماصورتها

مالذي ينقص القوات المصرية حتى تقوم بمثل العمليات النوعية هذه التي قامت بها الميراج 2000 داش 9 الاماراتية؟

حسب ما اعلم ان مصر تشغل صواريخ ارمات الراكبة للاشعاع

مش خبر رسمي

ضرب دفاعات تركية وقتل مشغلين اتراك وارد جدا ان التوقعات صحيحة وعملية ثأر مش بالضرورة كانت خدمة لمصر مثل ماصورتها
التحرك الاماراتي في ليبيا يكون بالتنسيق مع مصر الامارات اقوي حليف لمصر في الشرق الاوسيط

بالمنطق
طائرة mrtt للتزود بالوقود جوا والميراج الاماراتية متواجدين في مصر منذ فترة.

والامارات نشرت حتى البانتسير في ليبيا

مالذي ينقص القوات المصرية حتى تقوم بمثل العمليات النوعية هذه التي قامت بها الميراج 2000 داش 9 الاماراتية؟

حسب ما اعلم ان مصر تشغل صواريخ ارمات الراكبة للاشعاع
وليه نعملها الامارات الللاعب الفاعل في الخليج والمؤثر حليف قوي وموثوق لمصر حقق مصلحه مصريه اللي يعمله الامارات في صالح مصر بالاساسا

التحرك الاماراتي في ليبيا يكون بالتنسيق مع مصر الامارات اقوي حليف لمصر في الشرق الاوسيط

حتى لو بالتنسيق عادي جدا
ولا اظن مصر راح ترفض الطلب من الامارات

كلامي مافيه اشكال !

مش خبر رسمي

فاهمك
لكن ايضا يوجد شهداء منا فالثأر بالاحرى مصريا

هنالك من يقارن بين تدمير البانتسير والهوك لكي يهون من امر الضربة البانتسير كان بتشغيل من الجيش الليبي بينما الهوك كان بتشغيل من الاتراك غير الخسائر في القادة الاتراك
ياسيدى الفاضل احنا بنتكلم عن قاعده كامله تم الاغاره عليها وهم يتحدثون عن البانتيسر .. مع فرق البروجاندا

ي جدعان انا كنت نايم ولسه صاحي
كنت ف الصفحه 35 لقيت نفسي ف الصفحه 98 :cry:
ايه اللي حصل في 63 صفحه ؟؟؟:unsure:
حاجه مهمه يعني ارجع اشوفهم ولا لا
لو حد يقوللي ايه مختصر اللي حصل اكون شاكر جدا ليه

ي جدعان انا كنت نايم ولسه صاحي
كنت ف الصفحه 35 لقيت نفسي ف الصفحه 98 :cry:
ايه اللي حصل في 63 صفحه ؟؟؟:unsure:
حاجه مهمه يعني ارجع اشوفهم ولا لا
لو حد يقوللي ايه مختصر اللي حصل اكون شاكر جدا ليه
نط الخلاصه الضربه كل الدول عملتها الا مصر

ياسيدى الفاضل احنا بنتكلم عن قاعده كامله تم الاغاره عليها وهم يتحدثون عن البانتيسر .. مع فرق البروجاندا
هو ايه اللي حصل اصل كنت نايم ؟؟
طبع بيان رسمي ولا ايه بالظبط

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى