السيسي : اي تدخل مصري في ليبيا بات شرعيا

هل ستحرك مصر جيشها نحو ليبيا ؟

• مجموع المصوتين
    346
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
اتقي شر الحليم

هو ازاي السيسي طالع يأيد حفتر بكل شجاعة كده مش المفروض ان السراج معترف بيه دوليا و ده خرق واضح لحظر الأمم المتحدة ولا ايه عشان افهم وايه رد المجتمع الدولي ومجلس لأمن في حالة التدخل العسكري علي الارض؟
ممكن جواب لو سمحتم

في انتظار ان ينفد هدا الوعيد على الارض
تركيا هدا ما تبحث عنه مند تدخلها في ليبيا تريد جر السيسي الى المستقنع الليبي السيسي سيخسر الحرب حتما واقتصاد مصر لن يتحمل تكاليف الحرب وايضا لا يمكن لمصر ان تفتح جبهتين اثيوبيا ليبيا
وممكن يكون نهاية أحلام أردوغان
اقتصاد مصر إن شاء الله داعم
ولو على نفسي أنا تحت أمر مصر في كل اللي أملكه واللي زيي تعدادهم أكبر من دول كاملة

الواقع يقول ان في اساليب تستطيع هزيمتك وان لم تلعب بنفس هذه الاساليب ستهزم
بص ف البلد انا شخصيا مش من انصار السيسي انا من مؤيدي الدوله المدنيه لكن ليس معارض شرس له اعارضه ف اشياء واتفق معه ف اشياء
انزل الشارع ستري ان معارضين السيسي كثر واغلب معارضيه او جزء كبير منهم يعارضه لسبب انه يسمع للطرف الاخر حتي لو كذب و اغلب كلام الطرف الاخر كذب
ماذا يفيده التعامل بشرف مع طرف يضرب فيك ويؤثر عليك بدون شرف مثل الطرف الاخر اللي كل همه يحطمك او يحطم البلد لا يفرق معه البلد ف شيء
على الله قصد السبيل
الله يكفينا بإذن الله

تركيا هدا ما تبحث عنه مند تدخلها في ليبيا تريد جر السيسي الى المستقنع الليبي السيسي سيخسر الحرب حتما واقتصاد مصر لن يتحمل تكاليف الحرب وايضا لا يمكن لمصر ان تفتح جبهتين اثيوبيا ليبيا
مش احنا اتغيرنا وبقى الاستطلاع والتجسس اهم من الاليه وإذا قامت مقاتله أو تحركت مدرعه فمعروف ماذا ستفعل ...

متقلقش انت ياكوهين ?

أنا بعتذر إن كنت اتحمقت مرة على تصرف للرئيس...الرجل ده شريف في زمن انعدم فيه الشرف

وانا بعتذر ان ضحكت علي اعلان القاهرة وقلت ملويش لزمة
بس اهوه راح المنطقة الغربية وهيفرض اعلان القاهرة بالقوة

الناس الغير مصريين اللي كانوا بيتريقوا علي اعلان القاهرة ازاي الحال بجي ؟ :ROFLMAO:

انت لسة تحت تأثير الصدمة

أولا تحرر سرت ثم الهلال النفطي ثم الجفرة ثم باقي الأراضي الليبية و حفتر كالجبان سيهرب للإمارات و ستكون منفاه للأبد.
اتحداك إذا تدخلت مصر مباشرة بجيشها بريا و جويا و بحريا أترك المنتدى و أصوم شهرين متتابعين ?.
طيب استعد للصوم

وانا بعتذر ان ضحكت علي اعلان القاهرة وقلت ملويش لزمة
بس اهوه راح المنطقة الغربية وهيفرض اعلان القاهرة بالقوة

الناس الغير مصريين اللي كانوا بيتريقوا علي اعلان القاهرة ازاي الحال بجي ؟ :ROFLMAO:
فاكر لما كنت بقولك ماتحكمش من البدايه في السياسه احنا هواه

علي المصريين ان يفخترو بجيشهم العظيم ورئيسهم الذي استثمر واعاد بناء هذا الجيش في ظروف شبه مستحيلة

من اصطفاف اليوم صور مهيبة لكافة انواع المقاتلات . ميج 29 . رافال . اف 16 . هيل هجومي بمختلف الصنوف
هيبة

انت بعد اتغيرت من الاخضر للازرق مبقتش عجبني ومبقتش بتاع زمان ?? في ايه ياراجل خليك حلو امال
انا بقول مبدئيا بس ياباشا ودي وجهة نظري يعني ???,
هو التدخل المصري لا بد يحصل وطبعا القرار الأخير راجع للقوات المسلحة المصرية
انا وانتا هنا مجرد بنخمن ونطرح وجهات نظرنا

فاكر لما كنت بقولك ماتحكمش من البدايه في السياسه احنا هواه

خلاص بعد نبرة الصوت ديه واصطفاف القوات والاعلان عن ده بوضوح
مبقايش زي مناورة قادر مثلا
خلاص بامر حتمي لو الاتراك تجاوزوا سرت

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى