منطقة ديجون تخرج عن سيطرة السلطات الفرنسية

عاجل :
طرفى النزاع يطلبون من افرادهم الإنسحاب من الشوارع و العودة الى ادارة المدينة السابقة بعد تسوية الامور.

والشباب الفرنسي في ديجون فين من ما يحدث في مدينتهم
ملعون ابو الحريات إلى تجعل بلدي مستباحه بهذا الشكل من اللاجئين والمهاجرين

الواحد مكسوف كان ناوي يتزوج شيشانية ٫ طلع مانتعااشروش شاوي خشين الراس مع شيشانية ماجاياش ????

والشباب الفرنسي في ديجون فين من ما يحدث في مدينتهم
ملعون ابو الحريات إلى تجعل بلدي مستباحه بهذا الشكل من اللاجئين والمهاجرين
يبني وبينك رغم ان اللي بيحصل غلط طبعا
لكن احسن علشان يعرفوا الفرق بين التظاهر السلمي والتخريب

يبني وبينك رغم ان اللي بيحصل غلط طبعا
لكن احسن علشان يعرفوا الفرق بين التظاهر السلمي والتخريب
بيني وبينك لو ده في مصر كنا دلوقتي بنقول القتلى ٣٠ ام ٤٠ الفرنسيين متسهالين جدا حتى في المواقف اللي زي دي وعشان كده بتبقى دي النتيجه

بيني وبينك لو ده في مصر كنا دلوقتي بنقول القتلى ٣٠ ام ٤٠ الفرنسيين متسهالين جدا حتى في المواقف اللي زي دي وعشان كده بتبقى دي النتيجه
م هو انا مستغرب الناس اللي بتلوم ع صعود اليمين المتطرف
انا لوف مصر حصل كده ف منطقتي بين جنسيتين افريقيين لو عندي حزب يميني من هنتخبه الهجرة ف اوروبا هي من ستوصل اليمين الي حكم أوروبا ككل

للأسف التصرفات الهمجيه دي لو عملوها في بلدانهم اياً كانت هيتداسوا بالمدرعات ومحدش هيسأل عنهم
التصرفات دي بتدي لواحد زي ترامب الحجه قصاد أوروبا إنه يقولهم أدي المهاجرين اللي بحذركم منهم

للأسف التصرفات الهمجيه دي لو عملوها في بلدانهم اياً كانت هيتداسوا بالمدرعات ومحدش هيسأل عنهم
التصرفات دي بتدي لواحد زي ترامب الحجه قصاد أوروبا إنه يقولهم أدي المهاجرين اللي بحذركم منهم
بالفعل و نعرف جميعا مدى حب اليمين المتطرف الفرنسي للعرب .. لا يمكن الاستغناء عن المهاجرين لانهم أصبحوا يشكلون كتلة مهمة في المجتمعات الاوروبية ، اوروبا أصبحت تجني سنوات من تهميش و إختقار الاقليات

أخبث دولة هي ماما فرنسا، اتمنى في حياتي أن أرى نهاية هذه الدولة الفاسدة التي تدعم طغاة و الاستبداديين و تسرق ثروات أفريقيا.
بنسبة كبيرة المغاربة يقاتلون مع الجزائريين ضد الشيشان هههههه!!

ما حدى بالعصابات العربية إلى التوافد على المدينة كرد فعل
اصبت بالقشعريرة والنشوة من هذه الجملة وتمنيت لو اني هناك ما اجمل النخوة والحمية احد مثلي ولا العرق العربي عندي مزودها حبتين :ROFLMAO:

إشتباكات مسلحة بين قوات الشرطة و مسلحين من اصول شيشانية شمال إفريقية و بوسنية.

اسم الموضوع خاطئ

انها اشتباكات بين عصابتين من المجرمين

تدخلت الشرطة وتفرق الصراع

إنها دائمًا نفس القصة في هذا المنتدى ، نعلن عن حادث أو جريمة ونخرج باستنتاجات تتجاوزنا.

الحقيقة هي أن عصابات تجار المخدرات الإجرامي تقاتل للسيطرة على مناطق معينة.

أرسل وزير الداخلية تعزيزات للسيطرة على المنطقتين

الشيشانيين لو فعلاً بدأو الهجوم بمجموعات علي الجزائريين قبل تسوية للحادث ( الاعتداء علي ابنهم) ده يبقي شغل همج و انا واقف مع الجزائريين في نفس الصف, كان مفروض ابلاغ الشرطة ان ابنهم انضرب الخ و لو محصلش حل يبقي يجيبو حقهم بأيدهم.

الجزائريين و المغاربة و التوانسة مفروض يقفو جنب بعض هناك و يعلموهم درس محترم.

الشيشانيين لو فعلاً بدأو الهجوم بمجموعات علي الجزائريين قبل تسوية للحادث ( الاعتداء علي ابنهم) ده يبقي شغل همج و انا واقف مع الجزائريين في نفس الصف, كان مفروض ابلاغ الشرطة ان ابنهم انضرب الخ و لو محصلش حل يبقي يجيبو حقهم بأيدهم.

الجزائريين و المغاربة و التوانسة مفروض يقفو جنب بعض هناك و يعلموهم درس محترم.

واضح جيل جديد اغلبهم مراهقين مو معقول علاقتنا كمسلمين مع بعض كتصرف فردي يقلب انفلات امني
ولا خباثة حكومة فرنسا مدام الطرفين مسلم عربي ي1ذذهبو للجحيم..
مأعرف فين عقولهم الاول دع القانون يأخذ التنفيذ واخر شي المظاهرات والتكسير
داء تقليد يلف على دول العالم...

عودة
أعلى