مناورة تركية جوية ضخمة شمال مصر

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
مختلفناش عندك حق فى رايك فى النظام وانا معاك فيه وكل المصريين على فكرة لانه واضح وضوح الشمس مصر تحكم بحكم الفرد منذ الفراعنة

اما بالنسبة لكلامك عن محبى الانقلابات والدكتاتورية وانا للعلم لست منهم ان وجدوا ولكن انا اختلف معك فى التصنيف فكل حر فى رايه

ولكن من له صلاحية فرض او حتى مجرد انتقاد نظام حكم معين على المصريين حتى وان اختلفوا عليه

فقط المصريين
وهنا انتهى النقاش
معاك كلامك ذهب بس المصريين ميقدروش يعبروا عن رفضهم جوة مصر وكلنا عارفين ليه

الحريه الموجود في مصر ليست موجوده في اي دوله بالشرق الاوسط بما فيهم تركيا
اوكي يعني فيك تطلع بميدان التحرير وتصرخ يسقط فلان وترجع تنام في بيتك في تركيا تقولها عادي وتشتم اردو ولاحد حيقربلك

معاك كلامك ذهب بس المصريين ميقدروش يعبروا عن رفضهم جوة مصر وكلنا عارفين ليه
دا حقيقى
المصريين لم يكن بمقدورهم فى اى زمن من الازمنة حرية التعبير عن رايهم بالطرق الشرعية
وللعلم حالهم حال كل دول المنطقة ما عدا اسرائيل وتونس مؤخرا

ولكن المعارضة الخارجية غير مجدية بالعكس ضررها من وجهة نظرى اكبر من نفعها خصوصا لو مدعوم خارجيا وقتها تفقد ركن هام من اركان المعارضة وتوفر مادة دسمة للحاكم للتجيش لمواجهة مؤامرة خارجية

اوكي يعني فيك تطلع بميدان التحرير وتصرخ يسقط فلان وترجع تنام في بيتك في تركيا تقولها عادي وتشتم اردو ولاحد حيقربلك
لما تطلع تعملها في بلدك والاتراك يعملوها واي دوله في الشرق الاوسط تعملها ابقي اتكلم ؟
الحريه الموجوده في مصر لو انت عملت ربعها في بلدك كنت روحت ورا الشمس

لما تطلع تعملها في بلدك والاتراك يعملوها واي دوله في الشرق الاوسط تعملها ابقي اتكلم ؟
الحريه الموجوده في مصر لو انت عملت ربعها في بلدك كنت روحت ورا الشمس
لا في بلدي متاكد ان هامش الحرية اعلى من مصر وبتركيا كمان اعلى من مصر ذا تحب تتاكد شوف قنوات المعارضة التركية وراح تتاكد

دا حقيقى
المصريين لم يكن بمقدورهم فى اى زمن من الازمنة حرية التعبير عن رايهم بالطرق الشرعية
وللعلم حالهم حال كل دول المنطقة ما عدا اسرائيل وتونس مؤخرا
ان شاء الله الشعب المصري قدها وقدود ويجي اليوم الي مصر تقود العرب في الديمقراطية

لا في بلدي متاكد ان هامش الحرية اعلى من مصر وبتركيا كمان اعلى من مصر ذا تحب تتاكد شوف قنوات المعارضة التركية وراح تتاكد
ههههههههه
بلاش احسن اقسم بالله في بلدك لاتوجد1% من الحريه الموجوده بمصر وعن تجارب حقيقيه فبلاش

احنا اسقطنا رئيسين وواحد منهم استمر 30 عام بمظاهرات في جميع انحاء مصر
هل تستطيع ان تكتب علي صفحتك ف الفيس بوك "يسقط الملك" ؟

طيب روح لحساب عماد فتحي وشوف بالاقل معنداش نماذج احمد موسى
وعاوزك تعرف اني من الحجات اللي مش حاببها في نظام السيسي انه محسوب علينا ديكتاتور اونطه في حجات كتير الحريه الزياده قلبت بقله ادب عند بعض الاشخاص وقلبه طري زياده يارجل ده رفض فصل اخوان من وظائهم وان كنت اتمني فصلهم وسجنهم

ان شاء الله الشعب المصري قدها وقدود ويجي اليوم الي مصر تقود العرب في الديمقراطية
اتمنى والله
ولكن هو فقط قرار المصريين لو ارتضوا ذلك

اعلم مدى متابعة كل العرب لمصر بحكم ثقلها و تاثيرها وكل يحاول ضمها لمعسكره املا فى نشر توجهة او نظام حكمه عربيا او تثبيته على الاقل ولكن انا كمصرى ارجوا ان يكون بقرار مصرى شعبى خالص ايا كانت التوجه والنتيجة

وعاوزك تعرف اني من الحجات اللي مش حاببها في نظام السيسي انه محسوب علينا ديكتاتور اونطه في حجات كتير الحريه الزياده قلبت بقله ادب عند بعض الاشخاص وقلبه طري زياده يارجل ده رفض فصل اخوان من وظائهم وان كنت اتمني فصلهم وسجنهم
ياحبيبي الي يسمعك انت وغيرك من الشباب يحس ان مصر مفيهاش الا الاخوان او حكم الفرد ياعيني مصر اكثر بلد فيها نخب ثقافية وعلمية وشباية يعني مش معقول دول كلهم قلبهم مش عل البلد والزعيم بس هو الي قلبو عل البلد اقولك حاجة نركيا ورغم كل انجازات اردوغان هل تعلم كم حصل حزبه في الانتخابات على مااتذكر 38 بالمئة فقط يعني فرضا لو الاخوان دخلو انتخابات راح يجيبو كم يعني 10 او 20 روح 30 معتقدش اكثر المشكل ان البعض عامل من الاخوان شماعة فقط لاستمرار حكم الفرد هذا هو الواقع اما مسالة فصل الاخوان او لا هو في حد اليوم بمصر عندو هوية حزبية لحزب الاخوان مثلا ازاي حتعرف ان دة اخوان او لا مربي ذقنو مثلا ياراجل عل رايك البلد حتفضو ويبقى فيها حضرتك والشباب تبع ماسبيرو زي نشات واحمد

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى