بدء تعميم المدرعة المصرية ST 500 لافرع القوات المسلحة المصرية

ده نظام كروتال للدفاع الجوى
هو يتحدث عن تجهيزها بمنصه انظمة ( م م م د )
وهو امر سهل وفعلته مصر على الجيب الحربى
اها تمام وصلت لافكره اتوقع ما تحدث عنه اسهل بس المهم هل في الوقت الحالي مصر محتاجه لنوع ده من الاسلحه في مواجهة الارهابيين؟؟

اها تمام وصلت لافكره اتوقع ما تحدث عنه اسهل بس المهم هل في الوقت الحالي مصر محتاجه لنوع ده من الاسلحه في مواجهة الارهابيين؟؟
انت لا تتسلح مع اجل الارهابيين فقط
انت تتسلح طبقا للعداء الحالى والمحتمل وطبقا لمسرح العمليات المتوقع
يعنى مش صباح الخير عندنا ايه النهاردة نتسلح عشانه :LOL:

أنت ناوي تستكمل حرب البسوس في سيناء ?​

انت لا تتسلح مع اجل الارهابيين فقط
انت تتسلح طبقا للعداء الحالى والمحتمل وطبقا لمسرح العمليات المتوقع
يعنى مش صباح الخير عندنا ايه النهاردة نتسلح عشانه :LOL:
انا فاهم ياراجل??
انا بتكلم عن الارهابين فعلا لكن انا مع التسليح بصفه عامه بس انا باحدد سؤالي هل هذا التلسيح مفيد في مواجهة الارهابين على سبيل المثال في مواجهة العربيات المفخخه المصفحه لو وضعنا عربه مسلحه بكونكريت هل تكون مفيده في مواجهة مثل تحدي ؟؟

أنت ناوي تستكمل حرب البسوس في سيناء ?​
الاسلحه ده لو دخلت هتكون غشوميه مش هبقي فيها لاحرب بسوس ولاحرب داعس والغبراء ??
بس فعليا ممكن تسبب اضرار للمدنين وده عمليه حساسه انت عايز تكسب اهل سيناء وودهم مش تبيدهم مهما كان هم اهلنا وناسنا

انا فاهم ياراجل??
انا بتكلم عن الارهابين فعلا لكن انا مع التسليح بصفه عامه بس انا باحدد سؤالي هل هذا التلسيح مفيد في مواجهة الارهابين على سبيل المثال في مواجهة العربيات المفخخه المصفحه لو وضعنا عربه مسلحه بكونكريت هل تكون مفيده في مواجهة مثل تحدي ؟؟
والار بى جى كفيل بها ايضا

غدا يبدأ ايدكس 2021 في الامارات ومصر ستعرض اسلحتها داخل المعرض.. اتمني نشوف بكرة ال st-700 😍
وزير الانتاج الحربي هيكون موجود

عودة
أعلى