طائرات ميغ-29 غامضة دخلت في اشتباك مباشر مع تركيا

بعيدا عن المصدر المضروب للخبر لكن البعض يدافع عن الغرب اكثر من بلده

صفحة المنتدى على تويتر تنشر الخبر

من يشرف على حساب الموقع هم شباب من المنتدى اعضاء معنا ليسو من طاقم الادارة اعتقد عددهم 6 والنشر يكون اذا فيه مصدر عادي ينشرون وانت شايف المصدر هنا روسيا اليوم ... الموضوع هنا بالمنتدى لم نغلقه لن حتى الان موقع روسيا ليس ممنوع ?....

بعيدا عن المصدر المضروب للخبر لكن البعض يدافع عن الغرب اكثر من بلده

انا حقيقة ليس لدي مشكلة مع الغرب سوى مع امريكا ... فدول مثل فرنسا وبريطانيا وهولندا سهل احتلالها واخضاعها وتغيير هويتها المشكلة تكمن في الطاغوت الاكبر امريكا

فيديو عندما تحدث ساركوزي لبوتين عن التدخل في الشؤون الروسية

المشكة في بعض الاعضاء ينقل تحليلات على انها اخبار هو اصلا ليس بخبر والموقع فيه كثير من المقالات التحليلية تعبر عن رأي كاتبها فقط

الخبر صحيح , والقيادة الامريكية في افريقيا نشرت صور المقاتلات الحربية في ليبيا

وسبحان الله الناس هنا تكذب وتحلف ايمانات وفي الاخر صدق

هناك قسم في روسيا اليوم صحافة ورأي وما يوضع فيه هي اراء وتحليلات لكتابها فقط لا اعلم لماذا بعض الاعضاء ينقلونها في قسم الاخبار الافضل وضعها في ردود ....هذا ليس قسم الاخبر

عارف التطبيل والتطبيل الاخر لكثير من الاعضاء هنا في المنتدى وصل لمستويات خرافية
ايوه وواخدين اتجاه ضد روسيا رغم انه ليست دوله موز والوحيده القادره علي الاضرار بالامريكان

نحلل موقف روسيا وامريكا واوربا والخليج من اللى بيحصل فى ليبيا عشان نشوف الحرب فى مصلحة مين !
اى خط يمد الغاز فى حالته الغازيه لأوربا هو ضرب مباشر لمصالح روسيا فى تصدير الغاز وهو مصدر مهم جدا لأقتصادها , ومصر متجنبه اى صدام مع روسيا بدون داعى
بعلمك باللى بيحاول ترك يعمله فى ليبيا .. وان لو قدر يسيطر على طرابلس حيفضل محتمى باتفاقيته الصوريه البلهاء على موضوع الترسيم البحرى الوهمى بينه وبين ليبيا , وبالتالى يحاول منع الخط ده انه يقام , لأن البديل ان يكون هذا الخط عن طريقه فيتحكم هو فى غاز اوربا ... ياترى موقف روسيا الحقيقى من تدخل القرد فى ليبيا حيكون ايه ؟

مصلحة روسيا ان الخط ما يتمش , لا عن طريق اليونان ولا عن طريق تركيا , فتدخل القرد فى ليبيا من مصلحتها المباشره , ولكن لعلمها بنواياه فهو برضه ضد مصلحتها , وفى نفس الوقت عارفه ان الاتفاقيه دى بلح .... ليس من مصلحة روسيا ان يكون هناك اى خط عاز اخر يمر خلال تركيا يصدر غاز لأوربا لأنها عاوزه تفضل ماسكه تركيا من رقبتها لانهم عارفينه كويس جدا ..... يبقى ده موقف دقيق تخليه فى دماغك وانت بتحكم على مواقف القوتين الكبار
مصلجة المانيا وفرنسا وايطاليا ان لا يتدخل القرد فى ليبيا لأن ده حيفتح باب جهنم عليهم بتهديده للهجره الغير شرعيه اللى ممكن يسربها من هناك , ولذلك انت ترى تغير ملحوظ فى موقف اوربا من حكومه الوفاق

على الناحيه التانيه مصلحة امريكا مصلحه مباشره ان لا تكون هناك مشاكل فى حوض البحر الابيض عشان الخط يتم وشركاتها تاخد فلوسها وتهدد مصالح روسيا , وده فقط بالنسبه لادارة ترامب , وليس للحزب الديموقراطى اللى له حسابات اخرى مع الاخوان المسلمين واستخدامهم الشيطانى لهم

US AFRICOM بنفسه، في حد عايز مصدر احسن من كده؟
يا ريت كل الاعضاء اللي انكروا الخبر في الاول انكار شديد يراجعوا نفسهم ، في حاجه اسمهم stereotype , ومعناها قناعات مسبقه ، مش كل حاجه غربية صح، ومش كل حاجه شرقيه خطأ، بعض الاعتدال مطلوب ..

يارب نشوف الميج 29 أو السو بتعمل ايه قصاد الاف 16 عشان الأعضاء يرتاحوا ويهدوا

انا حقيقة ليس لدي مشكلة مع الغرب سوى مع امريكا ... فدول مثل فرنسا وبريطانيا وهولندا سهل احتلالها واخضاعها وتغيير هويتها المشكلة تكمن في الطاغوت الاكبر امريكا

فيديو عندما تحدث ساركوزي لبوتين عن التدخل في الشؤون الروسية

احتلالها و اخضاعها من من هههههه
هل نعيش في نفس العالم

احتلالها و اخضاعها من من هههههه
هل نعيش في نفس العالم

لولا الامريكان نعم اوروبا كلها مستعمرات روسية والروس قادرين على اخضاعها
وجود امريكا هو مايكبح جماح روسيا في اوروبا وايضا يكبح جماح الصين في اسيا

عودة
أعلى