انتكاسة اسعار الغاز

هو باع الصفقه لمصر؟
مصر اشتريته واتفقت علي سعر معين وهتسيله وترجع تبيعه السعر حاليا أقل بكتير من السعر اللي اشتريت مصر بيه ده غير انخفاض حاد في الطلب علي الطاقه يعني خساره كبيره وأكيده

مصر اشتريته واتفقت علي سعر معين وهتسيله وترجع تبيعه السعر حاليا أقل بكتير من السعر اللي اشتريت مصر بيه ده غير انخفاض حاد في الطلب علي الطاقه يعني خساره كبيره وأكيده
كنت قراءت ان مصر بايعه الغز بالعقود الثابته مع الشراء ايضا فكده مفيش خساره ولا حاجه

كنت قراءت ان مصر بايعه الغز بالعقود الثابته مع الشراء ايضا فكده مفيش خساره ولا حاجه
يا ريت بس اللي انا فهمته من الخبر ساعتها أنه تم تحديد السعر والكميه وناتج ضربهم هو المبلغ المعلن عنه وتم تحديد السعر بافضليه لمصر بتخفيض نسبي عن السعر العالمي وقتها طبعا ما حدش توقع الكارثه العالميه الحاليه وأنها علي الابواب هل ممكن يكون فيه ثغرات قانونيه للتملص من الاتفاق علي السعر وإعادة التفاوض من جديد بحجة الوباء العالمي والا لا وخصوصا أن في مشاكل قديمه بيننا وبينهم وكان المفروض الاتفاق الجديد يحلها

يا ريت بس اللي انا فهمته من الخبر ساعتها أنه تم تحديد السعر والكميه وناتج ضربهم هو المبلغ المعلن عنه وتم تحديد السعر بافضليه لمصر بتخفيض نسبي عن السعر العالمي وقتها طبعا ما حدش توقع الكارثه العالميه الحاليه وأنها علي الابواب هل ممكن يكون فيه ثغرات قانونيه للتملص من الاتفاق علي السعر وإعادة التفاوض من جديد بحجة الوباء العالمي والا لا وخصوصا أن في مشاكل قديمه بيننا وبينهم وكان المفروض الاتفاق الجديد يحلها
الوباء من القوه القاهره بس انا كنت قراءت عن ان مصر بايعاها قبل التعاقد مع اسرائيل بعقود ثابته

خبر رائع .. أتمنى يبقى منهار لسنوات و سنوات .. غاز رخيص يعني طاقة كهربائية رخيصة و يعني كذلك إفلاس بعض الدويلات التي تعتقد أن لها شأن كبير في العالم ..

ارتفاع ونزول اسعار الغاز مو مثل ارتفاع ونزول النفط

الغاز يكون غالبا بعقود طويله مو مثل النفط

السؤال : من يشتري الغاز حسب سعر السوق مثل النفط ؟ فهو اكبر مستفيد

الأخبار الجميلة تتوالى إنهيار أسعار الغاز مفيد أتمنى ألا تتعافى الأسعار قبل عامين
لو ينزل لحد 10سنت للمليون وحدة حرارية ياسلام. ?
لو وصل ١٠ سنات هذا كارثه الحين ينباع أقل من تكلفة الإنتاج

عودة
أعلى