مهام الهيئة الهندسية للقوات المسلحة المصرية وقت السلم

انا احدثك بشكل مباشر عن ما اشعر به. لا اشعر بغيظ اطلاقا.
انا قلت حاجة غير كدا؟؟
بس واضح ان اسناد ترميم قصر محمد علي ده الي غايظ ناس كتير
وده الي اقصده

بس واضح ان اسناد ترميم قصر محمد علي ده الي غايظ ناس كتير

لا والله مش غايظني ابدا. هو جزء من التاريخ المصري ويجب التعامل مع مصر على هذا الاساس.

اخي خذها مني، من يتم اغاظتهم بسهولة ويصعد وينزل مع تغير الاخبار والاحداث لا يصلح للتعامل على المستوى العالمي الكبير.

تحية،

هامش: اخونا Alucard ضحية للتباس الغالبية هنا بين مفردة الجدل والمجادلة. الرجل اغلب مشاركاته مثيرة للجدل والجدل هو الأخذ والرد بالحجج ومبتغاه تحقيق معرفة.

صلو على شفيعكم وحبيكم النبي واعلموا انه لأسلم وأنقى لقلبك ونفسك ان تخطئ في حسن الظن على ان تصيب في سؤ الظن : )

انا عاوز اقول كلمه لكاتب الموضوع
انا لو عملت موضوع عن اى حاجه فيها شبهه فى دوله حضرتك هيكون رد الاداره عليا ايه سواء لمحت لفساد او اشرت ليه بطريقه غير مباشره
اللى عاوز اقوله ان انا واحد من الناس ممكن انتقد السيسى بس فى بلدى ووسط شعب مصر مش اتكلم هنا واضحك البعض على بلدى
ربنا يهدى كاتب الموضوع ويركز على بلده اكثر من تركيزه على مصر

بالنسبة للقائمين على المشتريات والعقود بالجهات الحكومية المصرية الافضل التعامل مع جهة حكومية اخرى والافضل الجيش ، هذا دليل على نزاهة المدنيين المصريين وان كانت اسعار التعامل مع الهيئة الهندسية او الهيئة العربية للتصنيع أعلى فهم غالبا كالوسيط فقط بين القطاع الخاص والحكومة وبالتالي الاسعار المقدمة منهم أعلى ولكنها تخلى مسئولية الموظف المدني في الحكومة خاصة عند القول لماذا أشتريت من هذه الشركة او لماذا تعاقدت مع تلك الشركة وس وج وشكوك وخلاص ، فتلاقيه يتعاقد بالامر المباشر مع الجيش او الهيئة العربية للتصنيع او الانتاج الحربي ويريح دماغه وكلها اموال الحكومة وذهبت للحكومة يعني اكيد مش هكون واخد رشوة من الجيش او جهة حكومية اخري

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى