أردوغان يهدد أوروبا مجدداً باللاجئين السوريين

العدو التركي تاريخ أسود في المتاجرة بقضايا اللاجئين وإستغلالهم للتربح والضغط السياسي والأمني

200425

تبغون احبسهم واتاجر فيهم مع ايران وروسيا ادفعو مليارات او اطردهم عليكم في اوروبا واغرق بعضهم للابتزاز اكثر

تحية لمن ظنوا سابقا ان هذا التاجر المحترف سينصر و سيقف مع مواطني سوريا ضد روسيا و ايران :ROFLMAO:

دا ناقص يبيع اللاجئين في مزاد بالكيلو

و المعارضة السورية العميلة لا حس لا عين اصلا ذولا عاملهم اردوغان كلاب حراسة لحدوده

ما فهمت حقيقته الا الامارات اولا و السعودية مؤخرا بس متأخر جدا الآن

والله ي اردوغان انا بحسدك علي القطيع اللي ماشي وراك

كانوا بيقولوا خليكم زي اردوغان اللي بيتسقبل ملايين السوريين وبيحميهم نقولهم ده بيتاجر بيكم وواخد مساعدات من اوروبا مقابل ذلك يقولوا حقه
نقول ده الاتراك بيهددوكم وعايزينكم ترجعوا لبلدكم حتي لو قتلي يقولوا دول العلمانيين نقولهم اردوغان نفسه بيمدح ف العلمانيه ووقف حداد لاتاتورك وبيمدح فيه يقولولنا علشان يتمكن من الحكم نقوله م حاكم من زمان وفارض سيطرته ع الدوله يطلعوا بحجج جديده

ادي اردوغان اهو بيتاجر بناس ضعفاء الا يدخل الاتحاد الاوروبي او يسيبهم لمصير مجهول شوفولكم حجج جديده بقي
زي م تاجر بالثوره السوريه لحد م انتهت وهو اللي بيسلمها وهيسلمها للروس بنفسه

يهدد أوروبا لحلبهم ولا هما يحلبوه و يدفعلهم 500 مليون في إتصال..؟ يعجبني في أردوغان و الإيرانيين إنهم يتعاملوا مع الغرب بندية..

تبون الجد واللي يزعل بعضكم يبي يطرد عماله من ديرته وديررته مابها لاجئين
يعني حاله من حاله اردوغان متأردغن بطريقه ابن البلد اولى

كلهم تحت المبداء والطريق نفسه وتغييرت الاساليب والسبب واحد

اللي يثق باردوغان وبشخص كاذب فهو معتوه

ولا يلام اللاجئين السوريين فحالهم كالغريق اللذي يبحص عن غصن للنجاه

يهدد أوروبا لحلبهم ولا هما يحلبوه و يدفعلهم 500 مليون في إتصال..؟ يعجبني في أردوغان و الإيرانيين إنهم يتعاملوا مع الغرب بندية..
انا بقول والله ان الحجج جاهزه
هل يهددهم ي جهبز عصرك بالمساكين والغلابه ويرميهم لمصير مجهول

وبعدين فين النديه ف الموضوع ده ده هو اللي بيطلب فلوس مش مثلا انت منعت حاجه همنع انا حاجه او انت فرضت عقوبا هفرض عقوبات مثلها
اعتقد النديه دي شوفناها مع القس الامريكي ;)

اردوغان عامل ذي اللي ماسك ذله ع اوروبا وهل اللاجئين ( اللي هم عرب ومسلمين اللي قطيعه بيدعي انه بيحميهم :) )
وبيهددهم بيها اما تدوني فلوس او اسيبهم ليكم يعني بيتاجر بيهم فهمت ولا

التعديل الأخير:
عودة
أعلى