رئيس مصنع "200 الحربى": ننتج دبابة من أفضل 3 بالعالم فى "أبوزعبل".. ونسبة التصنيع المحلى تتجاوز 90%

المحرك وناقل الحركه والالكترونيات ونظام اداره النيران هل تشكل ١٠٪؜ من الدبابه ؟ اذا لا ياليت تذكر اسماء الشركات المصريه التي تقوم بتصنيعها

الكوميديا هي انك تعتقد تعليقك والكلام في الخبر يمشي على الناس اللي بالمنتدى ، حتى الاعضاء المصرين المتخصصين يعلمون ان هذا غير صحيح
بالنسبه لل10% دي ايه
مش موضوعنا
وذي ماقولتلك هاكدب رئيس المصنع واصدق سيادتك

بالنسبه لل10% دي ايه
مش موضوعنا
وذي ماقولتلك هاكدب رئيس المصنع واصدق سيادتك

اذا تشوف ان رئيس المصنع كائن مقدس ويصدق حتى لو كذب كذبه واضحه بهذا القدر لا بالله صدقه ولا عليك من كلامنا

حتى لو قالك فيه دبابات سريه صنعوها ودفنوها في الصحراء صدق لا تشغل مخك ابدا

بيضحكوا على اللي ماشي في الشارع... وبيضحكوا العدو علينا...

حسبي الله ونعم الوكيل...هنطول الدبابات لموديل ٢٠١٩؟؟ هيركبوا اير باج ولا مكيف؟؟
على فكره كلام راجل صح اصدارات ابرامز m1a1 الحاليا يركب عليها نظام ادارة نيران افضل من اصدارات التسعينات وبداية الالفية
وهو اكيد بيقصد نقطة دي

على فكره كلام راجل صح اصدارات ابرامز m1a1 الحاليا يركب عليها نظام ادارة نيران افضل من اصدارات التسعينات وبداية الالفية
وهو اكيد بيقصد نقطة دي
ولا ما يقصدش... في حاجات كده بتبان انها للاستهلاك اللحظي ... جرعة معنويات للشارع...

اذا تشوف ان رئيس المصنع كائن مقدس ويصدق حتى لو كذب كذبه واضحه بهذا القدر لا بالله صدقه ولا عليك من كلامنا

حتى لو قالك فيه دبابات سريه صنعوها ودفنوها في الصحراء صدق لا تشغل مخك ابدا
لا مش مقدس ولاحاجه
بس انا مش هاكدب كلام رئيس الشركه واصدق كلام خبير انترنتي
وبالنسبه للدبابات السريه دي فامش موجوده عندنا

لا مش مقدس ولاحاجه
بس انا مش هاكدب كلام رئيس الشركه واصدق كلام خبير انترنتي
وبالنسبه للدبابات السريه دي فامش موجوده عندنا

هات اسم الشركات المصريه اللي تصنع محرك الابرامز وناقل السرعات وانظمه اداره النيران والالكترونيات الخاصه بها ?

مدير المصنع بيقول اكثر من 90 % تصنيع مصري والناس مش مصدقه
المره القادمه هنخلي ترامب نفسه يقولكم مصر بتصنع كام النسبه
الراجل شارح كل شيئ وبقول دا كان علي مراحل ومن التسعينات ومصر بتصنع وحاليا المراحله 11
واكثر من 90 % والناس مش عارفه ولا عايزه تفهم يعني مفيش اكتر من كدا تبسيط
مش معادله كيميا عشان تبقي صعب الفهم ........ كان الله في العون
دول الهدامه مش بيصدقوا اى سى لازم يكسبوا زى كذابين الزفة حسبي الله ونعم الوكيل

هات اسم الشركات المصريه اللي تصنع محرك الابرامز وناقل السرعات وانظمه اداره النيران والالكترونيات الخاصه بها ?
دي بقي تسئل فيها رئيس الشركه بنفسه والقياداة في الجيش
مش مدني

للاسف بعض المسؤليين و العسكريين السابقين بعالمنا العربي يتوقع اننا لا نضطلع على جديد الاسلحة ونتابع ونقرا في هذه المجالات ويخرجون لك بتصاريح تثير الاشمئزاز و الضحك
احد هؤلاء المسؤليين ضابط كبير متقاعد بكل لقاء عائلي اجده اما ان يحطم بقدراتنا وتحدث بهراء لا يصدق او يهول بشكل مثير للقرحه المعديه
لا اعلم كيف بعضهم خدم بقطاعات حيويه وبرتبه عاليه لسنوات طوال؟؟؟؟؟؟؟!!

دي بقي تسئل فيها رئيس الشركه بنفسه والقياداة في الجيش
مش مدني

اخي الكريم انت في منتدى عسكري وليس صفحه فيس بوك اي كلام يكتب وخلاص , اغلب الاعضاء هنا متخصصين ويعلمون ان كلامه غير صحيح , ابحث جيدا بالمنتدى وستجد الكثير من المواضيع تتكلم بالتفصيل عن تصنيع الابرامز في مصر

اخي الكريم انت في منتدى عسكري وليس صفحه فيس بوك اي كلام يكتب وخلاص , اغلب الاعضاء هنا متخصصين ويعلمون ان كلامه غير صحيح , ابحث جيدا بالمنتدى وستجد الكثير من المواضيع تتكلم بالتفصيل عن تصنيع الابرامز في مصر
ممكن تقولنا المراحل ال 11 بالتدريج
هو ذكر ان المصنع الآن في المرحلة 11 وان المدفع والشاسية والذخيرة يتم تصنيعها
قد يكون حساب النسبة بالوزن او بعدد القطع وبالتالي 90 % علي هذا الأساس مش علي اساس اهمية وحساسية الأجزاء
ليه نكذب الراجل

يمكن عندكوا

اما علشان كده
انا مابقتنعش غير بالمصادر الرسميه مش بالخبراء في الانترنت

عودة
أعلى