تطورات الساحة الليبية ( متابعة مستمره )

انا شايف ان السراج والترك بعد الجعجعه على مدار اسبوعين ورفض المبادرات

هم دلوقت افضل ناس ملتزمين بالمبادره

يعنى انا حرفض فى العلن بس ما بينى وبينك انا معاك

واضح ان الكل انصاع للمبادره المصريه

يا ابني بطل تغالط الواقع
حاولتم التقدم وتم التكنيل بالمرتزقة بالميج والوينج لونج
لا تروجو للواقع انتم مثيرون للغثيان

فيديو لقنونو يارب يكون واضح

يعني للمرة الالف تطهير محاور سرت وليس اقتحام المدينة وهذا بيان تحرير الوشكة يعني مابعرف شو جاب هاي عل هاي يعني المغالطات تبعكم الى متى المهم المشير حفتورة ان شاء الله عاجلا غير اجل باي باي حكم العسكر الديكتاتوري وان شاء الله ليبيا المدنية تحت قيادتها الشرعية المعترف بها من الامم المتحدة

يا استاذ بيرسول حفتر حاصر طرابلس اكثر من سنة وكنتم تطبلون له ومعركة سرت صارلها 10 ايام وتقول انهزمو او تأخرو ؟
اعتقد الوفاق لن تهجم الا بدفاع جوي يغطي كامل منطقة العمليات

قليل من المنطق لاننا في منتدى عسكري وليس جمهور الفيس بوك
ياحبيبي التطبيل في الدم شو بدك تحكي

استخدمها في عالمك الاخوانجي كما تشاء
مصر دولة كبيرة جيشها وطني وعقيدته هي حماية الدولة..لما الشعب يطلب..الجيش يلبي.

و صندوق الاقتراع خليه لهتلر الجديد الخليفة المنتظر اللي سجن البلد والصحفيين و قافل المواقع عليهم..اللي عايز يغير قانون الانتخابات من 50% +1 لــ 40% +1 عشان يعرف يزور لان شعبيته كل سنة وانت طيب.

خليني اقولك..يمكن ان مختلف مع السيسي او الحكومة..لكن بكل بساطة انت مالك؟؟؟ :))

احنا مبسوطين و على قلبنا زي العسل..متضايقش نفسك احسن عرق يطقلك..وعلى فكرة اداءك مش قد كده في الايفهات المصري ?

وياحبيبي طالعة منك بالعبري و شاكلك اساساً كاره مصر او حد مصري ضايقك قبل كده!
بالمناسبة مصر والمصريين حبابيي واخواتي وناس ارقى مايكون بس الظاهر انو المشكلة عندك انك بتختصر مصر بشخص واحد ودي عنجد مشكلة عاوزة حل

للمرة الف انشر التقرير و اذا تحب روح ايضا للامم المتحدة مشان يعطوك نسخة هارد كوبي

احضر مصدر علي تراهه المرتزقة السوريين الذين وصلوا في الطائرة وليس ككل
زي ده مثلا

انا شايف ان السراج والترك بعد الجعجعه على مدار اسبوعين ورفض المبادرات

هم دلوقت افضل ناس ملتزمين بالمبادره

يعنى انا حرفض فى العلن بس ما بينى وبينك انا معاك

واضح ان الكل انصاع للمبادره المصريه

بكل تأكيد اتفق .. التقدم لسرت عسكريا في الخيال

يا استاذ بيرسول حفتر حاصر طرابلس اكثر من سنة وكنتم تطبلون له ومعركة سرت صارلها 10 ايام وتقول انهزمو او تأخرو ؟
اعتقد الوفاق لن تهجم الا بدفاع جوي يغطي كامل منطقة العمليات

قليل من المنطق لاننا في منتدى عسكري وليس جمهور الفيس بوك

لكنهم أنهزمو علي اطراف سرت والدليل لم يستطيعو الدخول
انما الجيش العربي الليبي دخل طربلس بالفعل وسيطر علي بعض الاحياء والمطار

زي ده مثلا

اي السحنةدي وفي واحد كمان الي كان عامل حالو متصاوب وطلع بفديوهين
زي ده مثلا

اها وفي كمان فديو الطيارة وفي كمان الف فديو مش صعبة تعمل فديوهات خاصة انو مرتزقة بشار بيعرفو يمثلو كويس

زي ده مثلا

اي السحنةدي وفي واحد كمان الي كان عامل حالو متصاوب وطلع بفديوهين
تطبيل ايه يا ابني انت احترم نفسك !
انا محترم ياحبيبي بس انت خذ الحياة بروح رياضية

بالمناسبة مصر والمصريين حبابيي واخواتي وناس ارقى مايكون بس الظاهر انو المشكلة عندك انك بتختصر مصر بشخص واحد ودي عنجد مشكلة عاوزة حل
حبايبك و اخواتك لو اخوان ويبقوا خوارج وكفار لو ضد الاخوان..انتوا اللي اختزلتوا مصر في شخص السيسي و بتهاجموا مصر والفساد في مصر برضه في شخص السيسي ياريت كل واحد يركز في بلده ويحل مشاكلها الاول بدال ماهو نازل انتقاد غير هادف و معندوش حاجة مفيدة يقولها.

انت بتتكلم عن اي يبني انا لست اخوان لكن طبيعة تفكريك تصور ان كل من يخالف الراي ولايطبل هو اخوان عن جد بدك علاج واي 40 واي 50 ابقة لما تفتح قنوات معارضة عندك اتكلم عن غيرك والي عل قلبك زي العسل تتهنى فيه بس انت تكلم عن نفسك متتكلمش عن 100 مليون فهمت يخوية
بسم الله ماشاء الله ماتكفرنا احسن يا أخ..انت بس ايه صفتك عشان تطبل او تنتقد شأن داخلي مصري..و فعلاً الناس محتاجة علاج من اللي بتشوفه منكوا..وانا مش بتكلم عن نفسي انا قلتلك ان الاخوان ارهابيين بحكم محكمة وبرضة مش من حقك انت واي حد مش مصري انه يتدخل رو حل مشاكلك الاول ان كانت في الاردن او في فلسطين..على فكرة فلسطين فيها مشاكل اكبر و اكتر ولا دي مابتسمعوهاش؟؟

اللواء خالد شعيب محافظ مطروح يشكر الحكومة الليبية و صدمة لدى المذيع.

المتابع لأحمد موسى سيجد أن تعبيرات وجهه هذه يستخدمها دوما حتى في الشون المحلية والحديث عن المحليات (البلديات ) في مصر
الجميل في الفيديو أن المقطع يظهر رقي اللواء خالد كمسئول وحمل الجميل لأهله

ما يفوق الوقاحة عند البعض هو الانهزام يصبح انتصار

هذه الحرب نحن من سيحدد متى تنتهي... وقف اطلاق النار انساه
متى حفتر يدخل طرابلس :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
المليشيات انتصارها جزئى لن يفيدها بشىء فلا سيطرة لها سوى فى إقليم طرابلس وهو أقل من عشرين فى المائة من مساحة ليبيا بلا موارد نفطية ولا مائية

الخارجية الفرنسية: ندرس الرد على الانتهاكات التركية

مع السلامة يا قردو..هاتوحشنا خطباتك الرنانة والله!

عودة
أعلى