تطورات الساحة الليبية ( متابعة مستمره )

دعك من الشخصنة

انا اتبث لك انني انتقده في امور مخالفة لتوجهه
انت لا تستطيع ان تنتقده

فكلنا يعرف ماذا يحصل

الله يهديكم
وبعدين انت تركى والا مغربى
علشان تقولى انا بنتقد اردوغان ومبخفش وهو انت المفروض تخاف ?

يملكون العاصمة و تعداد سكاني كبير بالفعل لا ارى عدم دخول الوفاق الى سرت كهزيمة
عاصمة نضباء لا زرع ولا ماء صحراء بدون موارد حتى حقول الجنوب الفقيرة خارج سيطرتهم . للاسف ليبيا صحراء فيها بترول خد البترول يتبقى صحراء يبقوا يصرفوا عليها الاتراك .. مفيش اقرب من الايام

وبعدين انت تركى والا مغربى
علشان تقولى انا بنتقد اردوغان ومبخفش وهو انت المفروض تخاف ?

انا برد على كلامك انت قلت لا ننتقد اردوغان فقت لك انك غلطان ننتقد اي شخص عادي لاننا لا نؤله الحكام كما تفعل انت

عاصمة نضباء لا زرع ولا ماء صحراء بدون موارد حتى حقول الجنوب الفقيرة خارج سيطرتهم . للاسف ليبيا صحراء فيها بترول خد البترول يتبقى صحراء يبقوا يصرفوا عليها الاتراك .. مفيش اقرب من الايام
الاتراك اكبر المستفيدين ميناء و قاعدة جوية

الاتراك اكبر المستفيدين ميناء و قاعدة جوية
ياخدوها ويصرفوا عليهم
ما هى دى النقطة المهمة
ليبيا استقراها فى بترولها
خد بترولها نعرة القبلية تطلع وكله يدور على مصالحه
الحكومة تستمد قوتها ونفوذها من خدمة الشعب والصرف عليه لو فقدت الميزة دى ولاء القبائل والمدن مش حيبقى ليهم
بفرض التقسيم والاستقلال كل المدن والقبائل حيروح ولائهم للشرق ويسلموا بدون حتى حرب
ودا اللى حصل طول ٩ سنوات ولاء متقلب للكسبان
حتى مدن الغرب سلمت للوفاق بدون مقاومة خشية التدمير بعد انسحاب حفتر كما سلمت سابقا لحفتر كلها مصالح حتى فى وطن واحد شفت خيبتنا وصلت لفين

السيسي ذكي جمع القبائل والقرد غبي معتمد على من اصولهم تركية وتانسى ان ليبيا القبائل هم الاكبر فيها
رهان مصر وتونس على القبائل الليبية رائع لذلك اعلام حكومه السراج تعيش حاله هستيريه
حملات تشويه ل تونس وتفرغ اعلاميه
الرئيس التونسي وضع النقاط على الحروف وكلامه دقيق لذلك نرى محاولات تشويه موقفه و موقف تونس للازمه الليبية

السيسي ذكي جمع القبائل والقرد غبي معتمد على من اصولهم تركية وتانسى ان ليبيا القبائل هم الاكبر فيها
القذافى بجلالة قدره وبعد خبرة ٤٠ سنة كان مسميها جماهيرية وبيوزع فلوس البترول فى مؤتمرات على شيوخ القبائل عشان مدرك للحقيقة دى
القبائل مقدرة خطر المليشيات كويس وعارفة اخرتها

قبائل الشرق من ٢٠١١ وهى حاسة ان مصراتة مستقوية القلب عليهم وما حيصدقوا دخول مصر اصلا دخول شرق ليبيا انتحار بدون تدخل مصر فما لو فى ضهرهم مصر

عودة
أعلى