ألمانيا ترسل قوات ودبابات إلى ليتوانيا "ردعا" لروسيا

الكل هنا لم يفهم سبب ذلك

المانيا هي اكبر صديق لروسيا في الاتحاد الاوروبي بجانب ايطاليا والنمسا طبعا (ومن لم يصدقني فليكلف نفسه عناء البحث )

ارسال تلك القوات الصغيرة رسالة الى ليتوانيا ودول البلطيق اكثر منها الى روسيا ان الاتحاد الاوروبي موجود وسيساعدكم .

تحذير من ماذا ؟
ولماذا لم يستطيع الناتو وامريكا فرض كلمته فى اوكرنيا وسوريا حتى الان ومازالت روسيا مصره على مواقفها ؟
من الصعب جدا يبقى فى مواجهه عسكريه لان الكل مش هيخسر الكل هيتدمر فعلا
بس كل ما هناك محاوله لفرض واقع سياسى واقتصادى يضغط به الناتو على روسيا وحتى الان هم يتقنوا هذه اللعبه جيدا
سياسه واحده لم تتغير منذ بداية الازمه الاوكرانيه
وانا عن نفسى بتمنى انهم كلهم يولعوا بجاز وسخ الناتو وروسيا والصين والهند والايرانيين المتطرفين انصار الخمينى
راح اعيد الرد من جديد ويا ادارة كلامي مافيه سب عشان يجي بلاغ على مجرد تعليق بسيط ويتم حذفه ليس فيه سب او تقليل من احترام عضو

راح اعيدلك التعليق غير اسمك من حكيم مصر واكتفي بتعليقي هذا عليك ولا اوصيك بلغ من جديد يابطل دلاله على شيئ واحد ............. !!
;););););)

ألمانيا من الدول القلائل التي تستطيع عصر روسيا اقتصاديا ! من أهم خطوط الغاز الإستراتيجية لروسيا هو خط يمر من سيريبا عبر بحرر البلطيق لشواطئ ألمانيا وهو ذو اهمية استراتيجية لروسيا .. الحرب ليست سلاح وجنود لكنها اقتصاد وموارد وحلفاء بالدرجة الأولى.
أليس الاقتصاد سلاح ذو حدين؟ هل بالإمكان التوضيح أكثر؟

راح اعيد الرد من جديد ويا ادارة كلامي مافيه سب عشان يجي بلاغ على مجرد تعليق بسيط ويتم حذفه ليس فيه سب او تقليل من احترام عضو

راح اعيدلك التعليق غير اسمك من حكيم مصر واكتفي بتعليقي هذا عليك ولا اوصيك بلغ من جديد يابطل دلاله على شيئ واحد ............. !!
;););););)
على فكره انا فاهم قصدك كويس
بس عاوز اقول ليك انه اكيد مش اللى فى دماغك
وبعدين بصراحه ردك مش مضايقنى علشان ابلغ عنك
وعمرى ماعملتها مع حد هنا ياريت اى حد من الاداره بقول انى بلغت عنك فى ردك الاول
اتحدى
وبعدين بالله عليك تقولى على الخاص قصدك
وعلى فكره مش بغدر على حد يتكلم معاى خاص والله

عودة
أعلى