داعش سيناء ينفذ عمليه اعدام بشعه بحق رجل ضرير يبلغ 100 سنه

تجربة ديموقراطية ؟؟؟
نحن فى دولة لا تسمع فيها صوت للمعارضة اى صوت معارض يطرد خارج الدولة و هديك امثلة
محمد البرادعي و عصام حجي و باسم يوسف و يسري فوده مع حفظ الالقاب
كل دول بيتقال عليهم فى الاعلام خوانة اى صوت معارض للسيسي يبقي خاين
هيا ديه فعلا الديموقراطية
تفتكر ان البلد هتقدر تمشي بالتبرعات 4 سنين كمان ؟؟؟

البرادعي مين ياراجل هههههه ده خلع و انا كنت بردعاوي سابق الله يحرقه
باسم يوسف معاك كان خطا شديد . ايقافه ايا كان المسئول لكن بردو بقول مصر مش عاتبقي ديموقراطية سويسرا بكرة

الجفري زنديق كافر بالله .. يعتنق الدين الصوفي المسرف في التبرك بالقبور والتعبد بمن هم دون الله !!
فهل ستدافع عنه ؟ اما عن ذكرك ليبرالي فجر نفسه فكأنك تقول ان تفجير النفس هو علامة تجارية مسجلة للمسلمين ؟
الدين الاسلامي بريء ممن يفجر نفسه بالمسلمين وبريء من الجفري والليبرالي ايضاً ..
الدواعش والتكفيريين هو عالة على الاسلام وهو براء منهم كبراءة الذئب من دم يوسف ، ارجو عدم خلط
الامور ببعضها .. وللمرة المليار الحلال بيّن والحرام بيّن !!
كأنك اخي الكريم تقول بأن الليبرالي والجفري هم افضل من الداعشي التكفيري وهم في نظري على حد سواء
فلا فرق بين من اشرك بالله وبين من يقتل بأسم الله وهو على باطل فكلاهما لا يمتون بالاسلام بصلة ..
لكم ودي واحترامي​

يا ساتر يا رب كافر زنديق !! بنفس المنطق ده يبقي الشيعه بردو كفرو والصوفيين كفرة !! فمن تبقي يا راجل ابعد عن التكفير خالص خاك زي بن تيميه لا اكفر اي شخص من اهل القبله
تفجير النفس للاسف علامه مميزه للمتأسلمين
وانا اختلف معك .. الليبرالين الاشتراكيين الصوفيين افضل واقل خطرا علي الوطن من الاخوان والدواعش وهذا راي

هي فين دي النخبة اللي بتتشكل دي اذكرلي اسم واحد منهم كده؟! النظام الحالي هو نسخة بالكربون من نظام مبارك بيقدم اهل الثقة على اهل الخبرة معيار تولي المناصب مش انت مؤهلك ايه او خبراتك ايه المعيار الوقتي هو انت مع النظام ولا لا ويحبذا لو كنت معلقلك دبورة على كتافك او كنت من اتباع القضاء الشامخ يبقى مبروك عليك المنصب ياكبير وبعدين انا راضي ذمتك يا راجل هو في نظام المتحدث الرسمي باسمه امثال احمد موسى ومصطفى بكري وسيادة اللواء عبد العاطي كفتة تتوقع يطلع منة نخبة تتقدم بمصر ؟!

:لا تعليق::لا تعليق:يعم انت عايش معانا في مصر ولا فين هي فين دي التجربة الديمقراطية دي

الديموقراطية يابو خميد مش بتحصل من يوم وليلة انصحك اقري تجربة ملك اسبانيا خوان كارلوس في عمل مرحلة انتقاليه من فتره جنرلات اسبانيا الي الفتره الديموقراطية الحالية

يا ساتر يا رب كافر زنديق !! بنفس المنطق ده يبقي الشيعه بردو كفرو والصوفيين كفرة !! فمن تبقي يا راجل ابعد عن التكفير خالص خاك زي بن تيميه لا اكفر اي شخص من اهل القبله
تفجير النفس للاسف علامه مميزه للمتأسلمين
وانا اختلف معك .. الليبرالين الاشتراكيين الصوفيين افضل واقل خطرا علي الوطن من الاخوان والدواعش وهذا راي

نعم هو كافر زنديق .. كلامي واضح لم اكفر الشيعه ولا الصوفيين ، انا قلت بما يقول اهل العلم
وهو تكفير الكبار والقادة الذين يضلون الناس عن دين الحق الى دين الباطل اما عوام الناس فهم في رحمة
الله ما لم تقم عليهم الحجة .. وتفجير النفس ليست علامة مميزة للمسلمين ، هي للمتأسلمين لذا ما دخلنا فيها ؟؟
الليبرالي الذي يدعو للتحرر من دين الله وغيره ليسوا احب الي من اهل الاسلام الحق .. اما انت يا اخي الكريم
فتخلط بين المسلمين والمتأسلمين ، فالحق بيّن المسلم ليس خطراً على احد !!!!
مرة اخرى الدواعش ليسوا مسلمين بشهادة اهل العلم ، وهم خطر مثلهم مثل الليبرالي والصوفي وغيرهم !!
نقطة اختلافي معك في البداية انك تفضل الجفري وهو كافر على الداعشي وهو كافر ، فكلاهما سواء
والاسلام بريء منهم ومن كل مشرك يكفر بالله تعالى .. اكثر من 95% من السعوديين هم ذو فكري اسلامي بحت
ولم اراهم خطرأ على دولتهم بل هم انهم في امان ولله الحمد والمنه .. الاسلام الحق ليس خطراً ابداً ..
تحياتي لك والود والاحترام​

الديموقراطية يابو خميد مش بتحصل من يوم وليلة انصحك اقري تجربة ملك اسبانيا خوان كارلوس في عمل مرحلة انتقاليه من فتره جنرلات اسبانيا الي الفتره الديموقراطية الحالية
انت بتقول بنفسك فترة انتقالية من حكم الجنرالات نقوم احنا نعمل ايه نعمل فترة انتفالية ونسلمها لجنرالات بردو! وبعدين فين المؤشرات اللي بتدل على ان النظام الحالي بيتبنى رؤية ديمقراطية ؟! لسة من يومين فضيحة حكم نقيب الصحفيين وتقولي ديموقراطية وهو في دولة ديموقراطية المحافظين فيها 23 محافظ من اصل 27عسكري وكلهم بالتعيين المباشر ! ولا حتى برلمان كل وظيفته التطبيل للحكومة وماشي بتعليمات اجهزة امنية وبشهادة اعضاء في وانا البرلمان نفسة ! اديني اي امل ان النظام الحالي ماشي في طريق الديموقراطية

الاخوان عملوا ليكوا فوبيا ربنا يشفيكم
اقسم بالله العظيم انا عمرى ما انضمت لاى حزب او جماعة
انا بقول راى اللى انا مقتنع بيه
كل اللى يقول كلام عكس كلام الحكومة بتقوله عليه اخوان
اللجان الالكترونية ملت المواقع
المهم بيقبضوك كويس ؟؟؟
طول منا عايش فى صحة وستر وامان فدة فى حد ذاته راتب كويس ولكن هما علمونى الانتماء وحب البلد والتضحية فى سبيل البلد انما ادخل منتدى وانتقد بلدى واهل بلدى مجرد كتابة على الكيبورد وخلاص فيبقى انت اللى شغال فى اللجان مش انا اما انك تنتقد بلدك وتفرش غسيلك ان كان كويس او وحش فى وسط ناس هناعمرها ما انتقدت بلدها مهما حصل وهمهم انتقاد مصر بس.. يبقى انت كده عندك مشكلة كبيرة او ان الراتب اللى بتاخدة منهم كبير جدا ويقدر يوصلك كمان انك تعيش فى تركيا

طول منا عايش فى صحة وستر وامان فدة فى حد ذاته راتب كويس ولكن هما علمونى الانتماء وحب البلد والتضحية فى سبيل البلد انما ادخل منتدى وانتقد بلدى واهل بلدى مجرد كتابة على الكيبورد وخلاص فيبقى انت اللى شغال فى اللجان مش انا اما انك تنتقد بلدك وتفرش غسيلك ان كان كويس او وحش فى وسط ناس هناعمرها ما انتقدت بلدها مهما حصل وهمهم انتقاد مصر بس.. يبقى انت كده عندك مشكلة كبيرة او ان الراتب اللى بتاخدة منهم كبير جدا ويقدر يوصلك كمان انك تعيش فى تركيا
طيب انت عايش كويس و الحمد لله بس الغالبية العظمي من الشعب المصرى مش عايشين اصلا
و عمر ما كان حب الوطن يكون في شخص الرئيس او الحكومة احنا لما بنتكلم بننتقد الرئيس و الحكومة مش مصر
و بعدين هو الانترنت خلي في حاجة مستخبية اللي عايز يعرف الحقيقة بيدخل يعرفها و الحقيقة واضحة زى الشمس بس انت اللي مش عايز تشوف الحقيقة عايز تفضل عايش في وهم
و انا مليش دعوة غير ببلدي و الناس اللي بتتكلم عليها هم احرار ينتقدوا حكومتهم او لا و علي فكرة هم بينتقدوا مصر لانهم نفسهم يشوفوا مصر بتاعت زمان اللي كانت خير سند للعرب و كانت هيا الاخت الكبري و كان كلمتها مسموعة
اما بقي انت طالما عايز تغمض عينيك و تسد ودانك عن الحقيقة او مش عايز تسمع الراى الاخر انت حر بس بلاش الاتهامات و لو شايف ان كلمنا غلط ياريت تصححه بس بدليل مش كلام و خلاص

الاعضاء هنا مش منتظرين ان احنا نعرفهم بالوضع الحالي في مصر او زي مبتقول الغسيل الوسخ حضرتك ممكن تعرف اوضاع اي بلد في العالم من وسائل التواصل الاجتماعي والانترنت احنا مش في الستينيات ولا السبعينيات احنا في 2016 وبعدين النقد دائما بيكون موجه للحكومة والرئيس فكون انك تختصر مصر و90 مليون مصري في شخص الرئيس او اعضاء الحكومة فدي مشكلتك

طيب انت عايش كويس و الحمد لله بس الغالبية العظمي من الشعب المصرى مش عايشين اصلا
و عمر ما كان حب الوطن يكون في شخص الرئيس او الحكومة احنا لما بنتكلم بننتقد الرئيس و الحكومة مش مصر
و بعدين هو الانترنت خلي في حاجة مستخبية اللي عايز يعرف الحقيقة بيدخل يعرفها و الحقيقة واضحة زى الشمس بس انت اللي مش عايز تشوف الحقيقة عايز تفضل عايش في وهم
و انا مليش دعوة غير ببلدي و الناس اللي بتتكلم عليها هم احرار ينتقدوا حكومتهم او لا و علي فكرة هم بينتقدوا مصر لانهم نفسهم يشوفوا مصر بتاعت زمان اللي كانت خير سند للعرب و كانت هيا الاخت الكبري و كان كلمتها مسموعة
اما بقي انت طالما عايز تغمض عينيك و تسد ودانك عن الحقيقة او مش عايز تسمع الراى الاخر انت حر بس بلاش الاتهامات و لو شايف ان كلمنا غلط ياريت تصححه بس بدليل مش كلام و خلاص
الاعضاء هنا مش منتظرين ان احنا نعرفهم بالوضع الحالي في مصر او زي مبتقول الغسيل الوسخ حضرتك ممكن تعرف اوضاع اي بلد في العالم من وسائل التواصل الاجتماعي والانترنت احنا مش في الستينيات ولا السبعينيات احنا في 2016 وبعدين النقد دائما بيكون موجه للحكومة والرئيس فكون انك تختصر مصر و90 مليون مصري في شخص الرئيس او اعضاء الحكومة فدي مشكلتك
يا اهل بلدى الكلام واضح محدش هنا بينتقد بلده غير المصريين هتلى موضوع متعلق باى دولة غير مصر ودخل واحد من نفس البلد انتقدها ؟ مش هنضحك على بعض.. اتحدى اى واحد من الخليج يخش ينتقد بلده وجيش بلده.. اقسم بالله يروح ورا الشمس.. اما ان اهل المنتدى نفسهم يشوفو مصر بتاع زمان فدى انا مش هعارف حضرتك استنتجتها ازاى.. اضعف الايمان قارن فقط صفقاتك العسكرية وراجع ردود الاخوه عليها

عودة
أعلى