القـدرات الصـناعية الـتـركية Made In Türkiye

يبدو ان الاتراك يعملون علي صاروخ مماثل للصواريخ الروسيه في التوجيه وايضا خاصيه الإطلاق البارد !



 
aselsan-ır (1)-min.jpg

aselsan-ır (2)-min.jpg

aselsan-ır (3)-min.jpg

tubitak-ehpod (1)-min.jpg

tubitak-ehpod (2)-min.jpg

tubitak-ehpod (3)-min.jpg

pyas (1)-min.jpg

pyas (2)-min.jpg
 
التعديل الأخير:
تقصد ايه في التوجيه ؟
الروس بيوجهوا صواريخهم ازاي ؟
لاحظ التوجيه في مقدمه انف الصاروخ في الفيديو تقنيه تستخدم في معظم الصواريخ الروسيه






صاروخ بالستي أطلقته كوريا الشماليه بخاصيه الاطلاق البارد ( الدقيقه السادسه من الفيديو )

 
 


سبقتني بها وبالفعل التقنية خاصة باطلاق الصواريخ علي البارد والتحكم بها بعد الاطلاق ويبدوانها ستستخدم في منظومات الدفاع الجوي طويلة المدي الخاصة بتركيا وايضا خلايا الاطلاق العمودي بالسفن التركية
 
سبقتني بها وبالفعل التقنية خاصة باطلاق الصواريخ علي البارد والتحكم بها بعد الاطلاق ويبدوانها ستستخدم في منظومات الدفاع الجوي طويلة المدي الخاصة بتركيا وايضا خلايا الاطلاق العمودي بالسفن التركية
واحد ياباشا ?
 






LWIR-MCT.jpg


ROKETSAN LACIN guidance kit can be used against moving targets.

TR-Roketsan-Ürün-Kataloğu-2020_page-0041-min.jpg


With the ROKETSAN TURNA Inertial Measurement Units, GPS-independent flight capability will be gained.

TR-Roketsan-Ürün-Kataloğu-2020_page-0046-min.jpg

TR-Roketsan-Ürün-Kataloğu-2020_page-0047-min.jpg

TR-Roketsan-Ürün-Kataloğu-2020_page-0050-min.jpg





 
التعديل الأخير:
 
TUVASAS will produce 56 of these electric train sets for Turkey. In addition, design studies for the high-speed train continue.

On the other hand, Turkey's next generation freight wagons are designed and manufactured by TUDEMSAS. These freight wagons are already exported in high volumes.

985-tudemsas-konteyner-vagonu.jpg


DURMAZLAR and BOZANKAYA also design and manufacture tram and metro.

Finally, TUVASAS-TUDEMSAS and TULOMSAS merged and renamed as TURASAS.
 
التعديل الأخير:
TUVASAS will produce 56 of these electric train sets for Turkey. In addition, design studies for the high-speed train continue.

On the other hand, Turkey's next generation freight wagons are designed and manufactured by TUDEMSAS. These freight wagons are already exported in high volumes.

مشاهدة المرفق 275840

DURMAZLAR and BOZANKAYA also design and manufacture tram and metro.

Finally, TUVASAS-TUDEMSAS and TULOMSAS merged and renamed as TURASAS.
هل كل تلك الشركات قطاع حكومي ؟
ولماذا تم دمج كل تلك الشركات بالكامل ؟
و هل صناعيا يفضل التخصص بمعني أن كل شركه تقوم بصناعة جزء صغير ؟
 
ايه دخل الشركة الألمانية الشهيرة في الموضوع ده ???
لا اعلم لكن كاتب الخبر قال ان يتمنه اخراج الجانب الالماني من المشروع ومنحه للشركات التركيه
 
TUVASAS, TUDEMSAS and TULOMSAS are state companies. Now they've all become one company and have been named as TURASAS.
They were previously separate companies because they were all established in different cities and for a different production. TULOMSAS was established to produce locomotives, TUDEMSAS to produce freight wagons and TUVASAS was established to produce passenger wagons.
 
According to information released last week, Turkey has received 60,000 units ventilator orders from abroad. The price of intensive care type ventilators produced in Turkey is between 17,500-20,000 dollars.

For example, 1500 units intensive care type ventilators have been delivered to Brazil so far.




 
التعديل الأخير:
 
جهاز للكشف عن الالغام تم تطويره عن طريق معهد توبيتاك
17EAFE84-6429-40F0-9F23-E958B62107D8.jpeg

 
 
عودة
أعلى