فرنسا و إيطاليا تتعاونان معاً لتطوير صواريخ ASTER 30 بلوك 1NT

مشاركتك هذه ما محلها من الاعراب ؟؟ انت ب تلف و دور لكي في الاخير تقول لنا صفقة الفريم مقلب لمصر و المغرب ههههههه
ما هذا المنطق الذي تشتغل به .. عندما تقول لنا حتى لو اتركب السي فاير واصبح متاح سيكون ممنوع الاستر 30 علي مصر و المغرب هنا انت تشارك من اجل المشاركة فقط انت اصلا لم تفهم مشاركتي على ما يبدو
ببساطة لأن الاستر 30 لو كان متاح لمصر او المغرب كان هيتم تعديل جذري للفرقاطات في ايطاليا قبل التسليم

: ) هو ده اللي انا عايز اوصله و رمضان كريم.

بلاش دفاع لمجرد الدفاع و خلاص عشان هي بتخدم في بلد ده او بلد ده.
وانت بلاش التقليل من الصفقات و اهميتها لمجرد انك لا تحب النظام المصري

ببساطة لأن الاستر 30 لو كان متاح لمصر او المغرب كان هيتم تعديل جذري للفرقاطات في ايطاليا قبل التسليم

: ) هو ده اللي انا عايز اوصله و رمضان كريم.
يا اخي المغرب عقد صفقة الفريم في 2008 استر30 و الرادار كان حبر على ورق في ذالك الوقت والتصميم الجديد الذي ظهرت به الفريم ب sf500 اعلن في 2012 فقط

التعديل الأخير:
بري ؟ لا و بحري اتعرض علي قطر

اما الفرقاطة المصرية و المغربية ممنوع عنهم الاستر 30.
كلمة ممنوع عنهم هذه غير صحيحة و تنم عن نفس غير سويه لكن المعنى الاصح انها تنتظر تطوير الرادار او تركيب رادارات sf-500 لتجهيز ال ١٦ خلية الفترة به مستقبلا و تقريبا سيكون هذا في ٢٠١٨ ، كما ان احدى القوات اعلنت تعاقد مصر على ٨ بطاريات من هذه المنظومة مع ايطاليا

سعرها مبالغ فية بطريقة رهيبة 800 مليون يورو للمنظومة في الدفاع الجوي الافضل التوجهة لروسيا وامريكا
سعر بطارية الباتريوت الاقل فى الكفائة ١.٢ مليار و اقصد الكفائة و ليس المدي لكن هذا النظام دقيق جدا و يستعمل صواريخ ببواحث ايجابي التوجيه مدى الاستر ١٢٠ كم مستقبلا ربما يتجاوز ٢٠٠ كم للنسخة الجديدة

و ياريت مصدر محترم علي تسليم مستقبلا مصر او المغرب الاستر 30 .. او تسليمهم في المستقبل السي فاير
و يا يا ريت مصدر محترم عن ان الاستر 30 ممنوع عن المغرب و مصر...وارجوا ان تركز على كلمة ممنوع اريد مصدر رسمي محترم تكون فيهةكلمة ممنوع واضحة جدا !!!!

بري ؟ لا و بحري اتعرض علي قطر

اما الفرقاطة المصرية و المغربية ممنوع عنهم الاستر 30.
مصدرك يا مشمش انه ممنوع عن مصر والمغرب ؟ ياريت تجيب مصدر موثوق منه انه ممنوع
مش تقولي ببساطة لو كان مسموح كانوا عملوا تغيير جذري للفرقاطات في ايطاليا قبل التسليم
لاني هقولك ببساطه لو كان رداره جاهز وهيشتغل بكامل مداه كانوا وضعوا راداره وخلصنا
وبعدين يا فيلسوف عصرك ممكن تقولنا هيتعمل ايه في ال 16 خلية الفاضية اللي مش موضوع فيها حاجة ؟
اعتقد لو كان كلامك صح ومش هيكون فيهم استر 30 كانوا زودوا عدد الاستر 15 ويبقي ال 32 خلية كاملين وفيهم استر 15

عودة
أعلى