مصر تستعد لإستقبال مقاتلات فولكروم متقدمة من طراز MIG

ما شاء الله عليك وانت عرفت لوحدك أن الروس كدابين وبتوع دعاية

لا شاطر بجد استمر
مش بقولك يا صاحبي
المنتدى كله بقى كله جينرالات و بقى كله بيفهم أحسن من كله .. و تلاقي نصهم مادخلوش الجيش و إتفرجوا عليه فيديو هههههههههه

ما شاء الله عليك وانت عرفت لوحدك أن الروس كدابين وبتوع دعاية

لا شاطر بجد استمر
هقولك حاجه .. تعرف ان مبارك ضحك علي الروس في صفقة طائرات تدريب ميج-20 .. و الروس كانو معظمين السلاح و مدينه اكبر من حجمه و مبارك فسخ الصفقة؟

مش بقولك يا صاحبي
المنتدى كله بقى كله جينرالات و بقى كله بيفهم أحسن من كله .. و تلاقي نصهم مادخلوش الجيش و إتفرجوا عليه فيديو هههههههههه
كل اللي بيدخل الجيش بيكون فاهم في العسكرية ؟

كل اللي بيدخل الجيش بيكون فاهم في العسكرية ؟
اللي إتفرج عليه فيديو بيفهم أكتر
و يدي نفسه لقب جينرال و أنواط و شعارات مستعارة . . . ما هي ظاتت بقى .

اللي إتفرج عليه فيديو بيفهم أكتر
و يدي نفسه لقب جينرال و أنواط و شعارات مستعارة . . . ما هي ظاتت بقى .
فعلا زاطت لما لواء سابق و محافظ حالي يقولك بسبب الهواء الصاروخ هيلف تاني لاسرائيل

هقولك حاجه .. تعرف ان مبارك ضحك علي الروس في صفقة طائرات تدريب ميج-20 .. و الروس كانو معظمين السلاح و مدينه اكبر من حجمه و مبارك فسخ الصفقة؟
بص انا هقولك علي حاجه ولا الروس عندهم مشكلة انهم يعلنو انها ميج29 ولا مصر

لكن لما رئيس الشركة بنفسها يقول كده والاقي شوية هنا بيكدب الراجل والجيش المصري لا ده كده كتير اوي

بس الواحد هيرد علي ناس عماله تفتي في اي حوار عشان الأعضاء المصريين يعملو مشكله وده بقي شئ واضح

بص انا هقولك علي حاجه ولا الروس عندهم مشكلة انهم يعلنو انها ميج29 ولا مصر

لكن لما رئيس الشركة بنفسها يقول كده والاقي شوية هنا بيكدب الراجل والجيش المصري لا ده كده كتير اوي

بس الواحد هيرد علي ناس عماله تفتي في اي حوار عشان الأعضاء المصريين يعملو مشكله وده بقي شئ واضح
مفيش حاجه عشان الاعضاء المصريين
المشكلة في المنتدي بسبب الطاقم الاداري السابق هو اللي كان بيطرد اعضاء كتير من دول مختلفة عشان بيختلفو في الرأي معاهم هنا و ده سبب احتقان كبير هنا ضد المصريين عامة ... لكن الاوضاع بدأت تهدي

الراجل رغم التأليف اللي قاله لكن هو يقصد الإشعاع النووي وليست الصواريخ نفسها
حتي لو افترضنا كده .. فهو بيفتي برضو لسبب واحد ان الرياح في مصر ليست ثابته في موضع واحد سواء شمالية غربية او شمالية شرقية + فيه حاجه اسمها رؤوس تكتيكيه بتقل فيها نسبة الغبار الذري و بتستهدف تجمعات محدوده

حتي لو افترضنا كده .. فهو بيفتي برضو لسبب واحد ان الرياح في مصر ليست ثابته في موضع واحد سواء شمالية غربية او شمالية شرقية + فيه حاجه اسمها رؤوس تكتيكيه بتقل فيها نسبة الغبار الذري و بتستهدف تجمعات محدوده
ما انا قولتلك رغم تأليفه هو ده كان مقصده

لكن انا من كلامك في الاول افتكرته بيتكلم علي الصواريخ نفسها

كنت هقول علي الدنيا السلام لكن التعبير خانه رغم العك اللي عكه في الحوار كله

والله هي ظاتت من ساعة ما شوفنا ناس عاملين نفسهم جينرالات و بيعدلوا على إيه اللي نشتريه و إيه ما نشتريهوش و بيشككونا في كل حاجة . و الأنكى إن لما فريقهم مسك البلد خربها و قعد على تلها و طلعوا ناس لا بتفهم فى الدعوة و لا الدنيا ... ياريت نسيب الجينرالات اللي بحق و حقيقي جينرالات ( مش في الفيس ) يشتغلوا و يحموا بلدنا

F-16V
At the 2012 Singapore Air Show Lockheed Martin unveiled plans for the new F-16V variant with the V suffix for its Viper nickname. It is to feature an active electronically scanned array (AESA) radar, a new mission computer and electronic warfare suite, and various cockpit improvements; this package is an option on current production F-16s and can be retrofitted to most in service F-16s
الله ينور عليك ّتحّ

عودة
أعلى