وصلنا للجيل السادس في كرة القدم و الحمد الله

يا ايها الحالمون ....
انزلو الى ارض الواقع فورا
فمثلما نريد نحن ان نرى اعجازات ابتكارات العباقرة فى نورثروب ......
يريد دافعى الضرائب فى امريكا ان يروى اعجازات الاف الملايير تلك فى مستوى معيشتهم

اخي العزيز
الأمريكان ينافسون أنفسهم
الصين و روسيا لم يستطيعا الي الان اخراج طاءره جيل خامس و امريكا فعلتها منذ سنوات طويله
و الان نحن علي وشك ظهور ملامح الجيل السادس
امريكا متقدمة عقود عن باقي الدول الكبري و سنوات ضوئيه عن العرب
و بعدين يا اخي تنور امريكا

هل بفضل 51Area\:

يا ايها الحالمون ....
مش زي ما انتا متخيل
بمعني الشعب الامريكي لا يهتم... يهتم فقط بالامور التي تمس حياته مثل التعليم و التامين الصحي و الوظائف
الكونجرس هو المفروض من يحاسب المسئوليين و طبعا اعضاء الكونجرس الشركات دي بتدفع تكلفه حملاتهم الانتخابيه

هل بفضل 51Area\:

مش بس Area 51 دي المنطقه المعروفه في اماكن كتير محدش يعرف عنها حاجه

مش زي ما انتا متخيل
بمعني الشعب الامريكي لا يهتم... يهتم فقط بالامور التي تمس حياته مثل التعليم و التامين الصحي و الوظائف
الكونجرس هو المفروض من يحاسب المسئوليين و طبعا اعضاء الكونجرس الشركات دي بتدفع تكلفه حملاتهم الانتخابيه

إسمها إية يا إسلام-- بروزنيك؟

يا ايها الحالمون ....

الفكره بدايتها كانت حلم
دعونا نحلم حتى نستطيع فى يوم من الايام تحقيق الحلم الى واقع ملموس

إسمها إية يا إسلام-- بروزنيك؟
مش واخد بالي من الاسم دا
لاكن في مناطق مشهوره اعلاميا زي Cheyenne Mountain - Haarp
دول اللي انا فاكرهم بس في غيرهم كتير معروف
و طبعا في اماكن ماحدش سمع عنها
on Google Search : America top secret military bases

مش زي ما انتا متخيل

وهذا ما اقصده تحديدا
ان مشروع كهذا سيتكلف كثير جدا ليخرج الى النور
وهناك معارك تقام فى الكونجرس بسبب الاف 35 وتكاليف المشروع التى تجاوزت السماء مالا
المشكلة ليست فى التقنية ولكنها فى تكلفة
وانا بلعب سيلك رود اونلاين كان فى امريكى فى اللعبة اخدنى الكلام معاه لحروبهم واتفاجئت انو على دراية كاملة بالمشروع وانو متضايق من تكلفته !

سبقتني انتا مان
كنت عارف انهم هاينزلوا الاعلان دا inside intel بقالي فتره و قلت انزله لما يتعرض ماتوقعتش ان حد يسبقني
اتاريك انتا اللي عايش في امريكا مش انا :D
اما بخصوص Nevada فانتا ممكن و انتا ماشي في تقابل واحد كائن فضائي عادي بيتمشي بسفينه فضاء و بيعاكس كائنه فضائيه و لا اي اندهاش lol
في كام منطقه هنا معروفين
فين يا عم يا ريت انا متلقح هنا ... انا اطول بلا سلاح بلا هباب :D
غالبا نورثورب ب teaso الناس لان المناقصة قد ترتفع ل 80 مليار و ما حصلو عليه قد يكون اموال تطوير و ليس المناقصة كاملة
عارف ان في مناطق بلاوي كتير خصوصا فوق فوق او في النص كده

وهذا ما اقصده تحديدا
ان مشروع كهذا سيتكلف كثير جدا ليخرج الى النور
وهناك معارك تقام فى الكونجرس بسبب الاف 35 وتكاليف المشروع التى تجاوزت السماء مالا
المشكلة ليست فى التقنية ولكنها فى تكلفة
وانا بلعب سيلك رود اونلاين كان فى امريكى فى اللعبة اخدنى الكلام معاه لحروبهم واتفاجئت انو على دراية كاملة بالمشروع وانو متضايق من تكلفته !
على العكس قيمة المشروع قليلة 60 مليار على جيل سادس مقارنة بالجوينت سترايك جيل خامس

فين يا عم يا ريت انا متلقح هنا ... انا اطول بلا سلاح بلا هباب :D
غالبا نورثورب ب teaso الناس لان المناقصة قد ترتفع ل 80 مليار و ما حصلو عليه قد يكون اموال تطوير و ليس المناقصة كاملة
عارف ان في مناطق بلاوي كتير خصوصا فوق فوق او في النص كده
انا مستغرب الرقم بامانه قليل علي جيل سادس الا لو كانت Unmmaned
Northrop شركه مختلفه تماما عن Lockheed مع انهم كانوا شركه واحده لاكن N.G سياستهم innovation comes 1st لاكن لوكهييد بتهتم ب Applicability اكتر

انا مستغرب الرقم بامانه قليل علي جيل سادس الا لو كانت Unmmaned
Northrop شركه مختلفه تماما عن Lockheed مع انهم كانوا شركه واحده لاكن N.G سياستهم innovation comes 1st لاكن لوكهييد بتهتم ب Applicability اكتر
متفقين بس نورثورب كلامها يعلى عن لوكهيد و الطيارة فيها مش unmanned في الاعلان بس ممكمن تقلب درون
سبب السعر تقريبا مش حتكون بحجم تجهيزات و تصنيع البي 2 ـ حتبقى قاذفة على مقاتلة لاني قريت احتمال ان يسند ليها استبدال السترايك ايجل مستقبلا و حجمها اصغر + اغلب الشركات عندها تصورات و اختبارات تتجاوز ال 7 سنين بالنسبة للجيل السادس قبل المناقصة يعني الناس جاهزة و احتمال كبير يكونو دافعين من جيوبهم في شئ مستعد

منك لله يا batteryneon @batteryneon
قلبتها حرب نجوم و كواكب و مجرات :D
و احنا اخرنا هانقول: اين اشيائي :D :D
انا مالي يا عم :D انا حروح اتغدى \:

التعديل الأخير:
انتوا فيه ايه يا شباب
جيل سادس ايه ؟
احنا بلا فخر بناقش بقالنا شهر فى موضوع عدى ال 50 الصفحة فى جدوى الثاندر (الصرصار )ِِ

انتوا فيه ايه يا شباب
جيل سادس ايه ؟
احنا بلا فخر بناقش بقالنا شهر فى موضوع عدى ال 50 الصفحة فى جدوى الثاندر (الصرصار )ِِ
لكل مقام مقال ... اش دخلنا احنى في اجيال المستقبل :D احنا غلابة
بس السو 35 لو جت لوز المهم نسخة معدلة نضيفة بامكانات و اهم شئ تمويه نضيف ؛ث: طب تسدق و تآمن بالله انا حطمن على وضعنا لو مستوى التمويه نضف
ساعتها حعرف ان فيه imagination = innovation = حب للتفرد

المشكله على كل مانراه من مشاريع مستقبليه مالنا كم سنه نشوفها كخيال علمي بالافلام والتقدم الرهيب لهذه الدوله الا انه فيه ناس معتقدين ان الصين او روسيا او كوريا الشماليه تستطيع محاربة امريكا والانتصار عليها !!

هذه الدوله من الصعب جدا ان تنتهي بحدث عسكري لانها تسبق الجميع بسنوات طويله ونهايتها ستكون باسباب بعيده كل البعد عن القوه العسكريه

عودة
أعلى