ايه دي بقي ان شاء الله !!!!!!!!!

hifny

عضو
التفاعل
1,944 0 0
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كنت بتفرج علي فيديو القوات المسلحه و دفع العناصر لتأمين المنشأت

ووجدت حاجه عجيبه خير ان شاء الله عباره عن عشه فوق مدرعه

حد يقول لينا ايه دي بقي ان شاء الله و حاطينها ليه اصلا

اي شخص عايش في مصر عارف انه بعد الثورة المدرعات قعدت شهور تقريباً في الشوارع ستاند باي قدام منشاّت حيوية و كماين في اماكن كتير ... كانت العساكر بتقعد فوق المدرعة زي ما حضرتك شايف ... و لذلك عملوا البتاعة دي علشان الشمس

و فيه عساكر كانت بتبتكر من دماغها و بتركب شمسية بحر :D

اصعب شئ يقوم به المجند هي التأمينات
لانه واقف مكانه والجو حر جدآ
لازم يبتكر فكره تجعله يقدر يكمل خدمه

موقع المجند و تمركزه في زاوية واحد و التلاتة التانيين byebye مغري بشكل اكبر من ال mac royal لاي قناص ... دا انا لو حعمله هدف تدريب مش حزبطهوله كدا :D

موقع المجند و تمركزه في زاوية واحد و التلاتة التانيين byebye مغري بشكل اكبر من ال mac royal لاي قناص ... دا انا لو حعمله هدف تدريب مش حزبطهوله كدا :D

في العراق أغلب مايستهدف القناصة العراقيين الجنود الامريكان عندما يكونوا بوضعية مماثلة

هدف سهل ثابت لا يملك حرية الحركة

اي شخص عايش في مصر عارف انه بعد الثورة المدرعات قعدت شهور تقريباً في الشوارع ستاند باي قدام منشاّت حيوية و كماين في اماكن كتير ... كانت العساكر بتقعد فوق المدرعة زي ما حضرتك شايف ... و لذلك عملوا البتاعة دي علشان الشمس

و فيه عساكر كانت بتبتكر من دماغها و بتركب شمسية بحر :D

بس الكلام ده اصلا يعتبر غلط ازاي يعملو حاجه زي دي فوق المدرعه و يلحموها ايه الكلام ده

ومفروض المجند مش يكون محلك سر كده قاعد فوق المدرعه و كمان فارد رجليه فين الحمايه اصلا من كل الاتجاهات ده عامل عشه فوق السطوح يا عمنا

49065

زمان كنوا بيحطوا الكتاكيت فى العشة أو قفص علشان العرسه.

عندنا أخذوا نفس الفكرة و طبقوها و حطوا العسكرى فى التقفيصه علشان داعش فى سيناء تصطادهم براحتها.

خطوة ممتازة جدا
بعيدا عما يظنه بعض اﻻعضاء فللصورة العديد من الدﻻﻻت على التراتبية و طريقة التواصل الهرمي في الجيش المصري

عودة
أعلى