السيسي يشهد اصطفاف تفتيش حرب الفرقة الرابعة المدرعة بالسويس

كمية حقد وكره للجيش المصري من الصهاينة العرب اكبر بكثير من صهاينة اسرائيل!

كيف تعرف الصهيوني؟ ببساطة سيكره الجيش المصري و يزايد و يقلل منه…ووقت الجد يستغيث به ويبكي كي يغيثه.

ماظهر في العرض العسكري هذه المرة ولا شيء اصلا مقارنة بما يمتلكه الجيش المصري

بعد اليلة دي ما تخلص باذن الله
علينا و على المدفعية المدفعية المدفعية المدفعية بكل اشكالها الحديثة السهلة و الفعالة و الدقيقه و المدمرة و بالاخص الدرونز و تصنع محليا
مدفعية قذائف و صواريخ و درونز .. بس كدا للجبهة دي بحر من المدفعية

- بارك الله فيك , ابهرتني طريقة تفكيرك وانا أعرف لماذا تلمح للمدفعية والصواريخ والدرونز

احسنت

بصيت على الراجمة لقتها مش موديل السنة اتقرفت اوي اوي
مشاهدة المرفق 635045

ربنا يحفظك يا محمد بيه ضحكت كثيرًا من مشاركتك
💛
ربنا يكتب لك في كل خطوة سلامة يخويا بيه
💙
ربنا ينصرك على من يعاديك يا محمد بيه

جيش عبارة عن ظاهرة صوتية مجرد انتيكات وخردة مصيرهم الصدأ في المخازن

أتمنى يا اخي الحبيب ان يكون النقد للأفادة ونقل المعرفة
وليس غرضه الاستنقاص من جيش مصر الحبيبة

شاكر لك رحابة صدرك
🫶

جيش عبارة عن ظاهرة صوتية مجرد انتيكات وخردة مصيرهم الصدأ في المخازن

لو كان الكلام دا طالع من راجل كنا اخدناه على محمل الجد

لكن بما ان الكلام دا طالع منك
لفه »»»» وف اقرب سلة مهملات ارميه فيه دا مكانه المناسب 😄

تشاو😛

علينا و على المدفعية المدفعية المدفعية المدفعية بكل اشكالها الحديثة السهلة و الفعالة و الدقيقه و المدمرة و بالاخص الدرونز و تصنع محليا
اكبر كمية كثافة نيرانية مدفعية في المنطقة هي المدفعية المصرية!! ربما تنقصها الدقة لكن في القصف المساحي مفيش حد يتفوق على الجيش المصري ككثافة نيرانية سواء مدفعية ساحلية او برية!

تحياتي ليك

اكبر كمية كثافة نيرانية مدفعية في المنطقة هي المدفعية المصرية!! ربما تنقصها الدقة لكن في القصف المساحي مفيش حد يتفوق على الجيش المصري ككثافة نيرانية سواء مدفعية ساحلية او برية!

تحياتي ليك
انا عايز وقصدي على مكافئ لل HIMARS بالتعاون مع قذائف الثاندر الموجهة و الدرونزر يصنع محليا بالالاف بمديات لحد 700 كيلو بدقة و مناورة و قدرة تدميرية بحيث كل كيلومتر مربع من طابا للنقب للعريش للمضايق للجليل لا تستطيع كتيبة مدرعة العبور او التمركز فيه ... غطاء للسماء يحجب الشمس حرفيا بحيث to suppress اي خطط للعدو تماما في الدماغ قبل رسم الخطط

الكيان دا حقيقي مش محتاج مواجهة جوية او ارضية .. دول عايزين مدفعية suppression تلغي لهم اي شكل للحياة

الجميع يعلم رمانه الميزان مصر القوي الوحيده التي انقذت الاسلام من التتار ثم الصليبيين ولو تدخل الحثالات التركيا لظلت مصر قلعه صامده في وجه الغرب لكن الخيانه وما فعله سليم الاول من حقاره منقطعه النظير قضي بها علي درع الاسلام دوله المماليك المصريه ليحتل مصر ثم باقي دول الاسلام والنتيجه هروب وفرار اما الحملات الصليبيه وتر للشعوب العربيه لتواجه مضيرها لوحدها
الان وقت نصر ببساطه لاننا كلنا احرار ومن يقود المعركه خلف الستار هم اهلها العرب
حمله الاسلام ورايه الحق
ابشروا يا اهل الاسلام بنصر الله

تحياتي ليك​

من اين حصلت على مصدرك اخي الكريم ؟
عمومًا انا اختلف معك اخي العزيز .. شاحنتين او 3 من هذه القاتلة الاماراتية
" كمًا وكيفًا ودقة " تكفي عن بطاريتين كاملة من M270 التي تستخدمها مصر
(y)

ما هى دى المشكلة احنا مش عايزين حرب
بس بتتفرض لا 1956 كان احنا اللي بدأناها
ولا 1967 حتى 1973 كنا نرد أرضنا
( كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ)
هما بيدفعوا الفلسطينين دفعا و مش عايزين ينتظروا أبدا ولا يقفوا لحظة واحدة عن تطبيق خطتهم و لن يرتدعوا ما يحدث الآن حشد غير طبيعى و مرتزقة تتدفق علي المنطقة و حاملات طائرات و سفن صينية و روسية
الفلسطينيين انفسهم رهائن في ايدي مليشيات مرتبطة باجندات خارجية....اخشى ان يتم اقحام مصر في صراع اقليمي في وقت حرج جدا خاصة بعد ما حاولوا سابقا جرها لحرب اهلية اثناء الربيع العربي

احسن و انجع حل ليهم حرفيا
اشكرك​

- بالفعل , نحن رأينا كيف يطلبون الدعم ويتسولون المساعدات في اول اسبوع

- الكروز والدرونات والمدفعية ستكون جحيم عليهم ولن يصمدوا ابدًا , خصوصًا واننا وصلنا في زمن التوجيه والذخائر الذكية​

من اين حصلت على مصدرك اخي الكريم ؟
عمومًا انا اختلف معك اخي العزيز .. شاحنتين او 3 من هذه القاتلة الاماراتية
" كمًا وكيفًا ودقة " تكفي عن بطاريتين كاملة من M270 التي تستخدمها مصر
(y)
مشاهدة المرفق 635065مشاهدة المرفق 635066
رايك وانت حر فيه ومش هدخل في جدل وصداع عن عدد ما تمتلكه مصر من راجمات مقارنة بما يمتلكه الخليج العربي كله…

كلي ثقه بأن الجيش المصري سيتخذ ما يلزم لحماية بلدة
وكلي ثقه بقادة الجيش المصري بأن لا تكون هذه الاليات بهذا الشكل وقت الحرب حتى لا تكون صيدا سهلا

مشاهدة المرفق 635007
و
تفتيش الحرب شىء والوضع القتالى حاجة تانية

بدلالة حرب أوكرانيا وقبلها أذربيجان

ولا ننسى "القوة الرمي"

التعديل الأخير:
كمية حقد وكره للجيش المصري من الصهاينة العرب اكبر بكثير من صهاينة اسرائيل!

كيف تعرف الصهيوني؟ ببساطة سيكره الجيش المصري و يزايد و يقلل منه…ووقت الجد يستغيث به ويبكي كي يغيثه.

ماظهر في العرض العسكري هذه المرة ولا شيء اصلا مقارنة بما يمتلكه الجيش المصري

هدا الفديو سيجعلك تذوب غراما في الجيش المصري .

In Love Hearts GIF by SpongeBob SquarePants

رايك وانت حر فيه ومش هدخل في جدل وصداع عن عدد ما تمتلكه مصر من راجمات مقارنة بما يمتلكه الخليج العربي كله…
كل شيء معلن اخي الحبيب , الصفقات ليست سرية , تحياتي لك

عودة
أعلى