الكويت إيقاف ربط القوى العاملة مع مصر

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
غير صحيح طبقيه مافي هالكلام كشكل ممكن لكن معايرات لا يوجد

اما القبليه العنصريه موجوده قبل مايولد جد جد جد جد جد جد جدنا وعادي متاقلمين بل خفت جدا جدا من خبرتي في المنتديات (العنصريه القبليه انخفضت بشكل كبير)

حتى المحاورات الشعريه وبرامج الشعر الي تستقطب العنصرييه انخفض الاهتمام بها واصبحت تراث يعمل به وليس للمبارزه القبليه
ياراجل دحنا مهريين معايره منكم و منك انت كمان قول كلام غير ده

المنتدي بقي 95% منه معايرات 90% منكم للمصريين

جميع من ذكرت، تولت الدول الغربية التي كانوا يعيشون فيها ويكملون دراساتهم في جامعاتها، تولت رعايتهم وتبنيهم وتوفير الدعم العلمي والمادي لهم، ولولا ذلك لما عرفت أسمائهم حتى !!! بدليل أن نظارائهم في بلدك تجد من كل 50 واحد منهم، فقط 5 فالحين كما ذكر زميلك من مصر والباقي لا تعليق !!!! بإختصار، الغرب والبحث العلمي والتسهيلات الغربية هي من صنعتهم وليس العكس !! تعليقك ذكرني بعالم الكفته الذي درس وتعلم في الجامعات المصرية وطور جهازه المثير 😏

جميع من ذكرتهم درسوا بالمدارس المصرية وتخرجوا من الجامعات المصرية
وافادوا بعلمهم وطنهم واوطان غيرهم

من ملايين المهندسيين والعلماء والاطباء انت قررت ان تختار جهاز الكفتة لانك تشعر بنقص لان ليس لديك ولا لجامعاتك ولا لوطنك اي ناتج علمي فاخترت اكثر مثال خاطئ عن الاف المصريين الذي افادوا العالم

حتي انك تهربت من السوال ولم تجبني ما هو ناتجك العلمي ؟ ;)

ليس لديك حتي ما تفخر به في وطنك ولا في اوطان غيرك

ناتجك وتأثيرك في العالم = صفر

ياراجل دحنا مهريين معايره منكم و منك انت كمان قول كلام غير ده

المنتدي بقي 95% منه معايرات 90% منكم للمصريين
مو معايره انت تاخذها معايره لما الواحد يذكرك انك فاشل معا انها حقيقه طيب لو مدحك وانت فاشل راح تقول كفو ولا منافق يصفق لي وانا على طريق الخطا متعمدا 😂

استغفر الله يابني اعمل اللي تعمله مافي مشرف بيسأل عملت كم معلقة سكر لي شاهي الصبح قبل ماتدخل المنتدى 😂

انا مالي و مال الشاي بتاعك احنا هنا في منتدي بيتم نشر كلام للجميع و مضطر اشوف تعليقات سخيفة غصب عني!! انت مثلا من حقك تتجاهل كلامي لكن انا مقدرش اتجاهل كلامك!!

انا مقدرش و مضطر اشوف و امر علب كلامك انت و الوكارد اللي كله استفزاز و كلام سئ عن مصر و المصريين... و تعليقات اخري غير مفيدة....

و لما لم تفعل الكويت مع المصريين ذلك 😏

انت للمرة الالف تثبت ان العيب من الكويت و ليس من المصريين

اه نسيت الكويت لا تهتم بتطوير تعليم القادمين من الخارج و لا تهتم باحتضان احد هي مصلحة و يتم طردك بعدها
ايوه صح فين الاطباء المن الكويت هي جامعة الكويت فاتحة من امتي؟

لذلك ياخ انور لازم تحكموا الحكومة الفاسدة بتاعتكم التي تستقدم الاطباء المصرين و تستهزء بارواح الكويتين

هل هو تخطيط ممنهج لتدمير صحة المواطنين من الحكومة الكويتية؟! لماذا تستقدم الاطباء المصريين الفاسدين!!

للازم تعمل حملة لطردهم و استبدالهم باطباء من دول اخري... و محاسبة الحكومة علي تدمير صحة المواطنين الشرفاء الكويتين.. ايضا محاسبة الحكومة علي عدم تخريج عدد كاف من الاطباء الكويتين للسوق

لا يجوز تنتقد العمالة الوحشة و رافض تنتقد من سمح بهذا الفساد في البلاد... و من اهدر اموال الكويتين في دعم الجيش المصري

اخرج عن صمتك ياخي و قل الحق في وجه سلطان جائر
أنور نفسه لايثق بالطبيب الكويتي بغض النظر عن كثرة المناكفة التي لاتتناسب مع سنه.

جميع من ذكرت، تولت الدول الغربية التي كانوا يعيشون فيها ويكملون دراساتهم في جامعاتها، تولت رعايتهم وتبنيهم وتوفير الدعم العلمي والمادي لهم، ولولا ذلك لما عرفت أسمائهم حتى !!! بدليل أن نظارائهم في بلدك تجد من كل 50 واحد منهم، فقط 5 فالحين كما ذكر زميلك من مصر والباقي لا تعليق !!!! بإختصار، الغرب والبحث العلمي والتسهيلات الغربية هي من صنعتهم وليس العكس !! تعليقك ذكرني بعالم الكفته الذي درس وتعلم في الجامعات المصرية وطور جهازه المثير 😏
سبحان الله انتو بقى لا فلحتو في تخريج كوادر ولا اهتميتو بيهم اصلا على الاقل انا برغم محدودية قدراتنا قدرنا نأهل شبابنا ونجهزهم انتو بقى عملتو ايه

انا مالي و مال الشاي بتاعك احنا هنا في منتدي بيتم نشر كلام للجميع و مضطر اشوف تعليقات سخيفة غصب عني!! انت مثلا من حقك تتجاهل كلامي لكن انا مقدرش اتجاهل كلامك!!

انا مقدرش و مضطر اشوف و امر علب كلامك انت و الوكارد اللي كله استفزاز و كلام سئ عن مصر و المصريين... و تعليقات اخري غير مفيدة....
اصبر باقي تكه بس والاقتصاد المصري يلطم بعدها انت شوف حنا نكلمك بالحق ولا نطقطق بس اعتقد بعد سميح ساويرس المفروض انك تصدق مانقوله عن سوء الاداره في مصر

🤣 ال15 هم اللي يجون دول الخليج ويهرونا اخطاء طبيه والمشكله ياخذون اعلى من الاطباء ال5 كرواتب شهريه ويذلونا بعد

الآن التوجه في الكويت للتعاقد مع الأطباء من باكستان والهند، أولا لأنهم فاهمين وشاطرين، ثانيا أمينين في العمل، ثالثا وهو الأهم شهاداتهم موثوقة وليست مضروبة كما عند البعض !! يا رجل لدينا فنانين وساقطين فكريا نعرفهم بالأسم أحضروا شهادات ماجستير ودكتوراه من مصر !!! والأسعار تدفع على حسب الجامعه 🙄

اصلا مسألة انك تقول دكتور كويتي تحث انك بتقول نكته الجمله مش راكبه اصلا 😂😂

لو دفعوا لي كنوز الدنيا لن اقبل ان يتم علاجي علي يد طبيب كويتي ;)

مو معايره انت تاخذها معايره لما الواحد يذكرك انك فاشل معا انها حقيقه طيب لو مدحك وانت فاشل راح تقول كفو ولا منافق يصفق لي وانا على طريق الخطا متعمدا 😂
احنا لمل بنقول علي الحجات البلدكوا فشلت فيها بتمسح المشاركة و تعملونا حظر
ده غير الهبد و ان مفيش قانون يمنع الهبد ولا نسيت

عقبالنا حولنا مستوصف هندي ماشا الله رواتبهم قليله وعلمهم كثير في الطب احسن من الدكتور المصري في مستشفى حكومي اعطاني حبوب مرضى السكر على انها حبوب لعلاج المسالك 😂 قبل سنوات طويله نبهني لها الدكتور الهندي

الآن التوجه في الكويت للتعاقد مع الأطباء من باكستان والهند، أولا لأنهم فاهمين وشاطرين، ثانيا أمينين في العمل،

الآن التوجه في الكويت للتعاقد مع الأطباء من باكستان والهند، أولا لأنهم فاهمين وشاطرين، ثانيا أمينين في العمل، ثالثا وهو الأهم شهاداتهم موثوقة وليست مضروبة كما عند البعض !! يا رجل لدينا فنانين وساقطين فكريا نعرفهم بالأسم أحضروا شهادات ماجستير ودكتوراه من مصر !!! والأسعار تدفع على حسب الجامعه 🙄

الاطباء المصريين الان لا تخلو مستشفي في انجلترا او اغلب الولايات الامريكية الا وتجد طبيب او اثنين
فاعتقد ان رأي هذة المستشفيات يختلف عن رأيك الغير مهم والغير مسموع علي الاطلاق في الثقة في الطبيب المصري
;)

اصبر باقي تكه بس والاقتصاد المصري يلطم بعدها انت شوف حنا نكلمك بالحق ولا نطقطق بس اعتقد بعد سميح ساويرس المفروض انك تصدق مانقوله عن سوء الاداره في مصر
حدد الميعاد لذلك زي الاخ بتاع اني خد لسرتي و اهرب علي ليبيا و اخد مركب لايطاليا

و عرفني اللطم هكيون علي شكل لية بالظبط يعني اية بالظبط اللي هيحصل

سميح ساويرس اللي انتم زعلانين علية هو جزء اساسا من معارضكم لمشاريع المدن الجديدة و الإنشاءات بدل الانتاج 😂 بس مع توقفه اصبحت مشكلة 😂

المهم الهدف اصلا ليس في اني ضد نقد ان الوضع سئ انا ضد المشاركات الاستفزازية السخيفية و كلام الدنيوية و التحقير من العمالة المصرية و غيرها... دة غير معارضتكم الاقتصادية غير مفيدة اصلا و مجرد اعتراض و خلاص

يعني فية معارضة مبنية علي تحليلات مميزة بقدر من خلالها افهم الوضع لكن هنا المعارضة ان مصر وحشة و العسكر اشرار و رص كلام و خلاص...

احنا لمل بنقول علي الحجات البلدكوا فشلت فيها بتمسح المشاركة و تعملونا حظر
ده غير الهبد و ان مفيش قانون يمنع الهبد ولا نسيت
كلامك خطا 😏 كل موضوع قول اللي تقوله بشرط يكون من ضمن الموضوع يعني مو معقوله الموضوع عن زراعة السكر تكلمني عن صاروخ

نعم مافيش قانون يمنع الهبد انت ترى تعبير شخص معين هبد لكن ربما كلامه صحيح او غير صحيح لكنها قناعاته مو معقوله نبرمج عقول الاعضاء حسب راي الطرف المعارض له 🙄 نحن مشاهدون ولا نعرف معلومة من اصدق دائما الحريه للجميع بدون شتم وخروج عن المواضيع

كويتي ايه بس ده لما حب يقلل مننا لم يذكر بني جلدته اصلا
قالك هنجيب دكتور من باكستان والهند 😂
خليهم يجيبوهم

تعرف ان قطر بسبب المقاطعة حصل عندها عجز في استقدام الاطباء المصرين و جابت الاطباء دول من شرق آسيا... النتيجة كانت كارثة و القطريين كانوا بيضطروا للعلاج خارج قطر

بعدها قطر عملت استقدام كثيف للأطباء المصرين

حدد الميعاد لذلك زي الاخ بتاع اني خد لسرتي و اهرب علي ليبيا و اخد مركب لايطاليا

و عرفني اللطم هكيون علي شكل لية بالظبط يعني اية بالظبط اللي هيحصل

سميح ساويرس اللي انتم زعلانين علية هو جزء اساسا من معارضكم لمشاريع المدن الجديدة و الإنشاءات بدل الانتاج 😂 بس مع توقفه اصبحت مشكلة 😂

المهم الهدف اصلا ليس في اني ضد نقد ان الوضع سئ انا ضد المشاركات الاستفزازية السخيفية و كلام الدنيوية و التحقير من العمالة المصرية و غيرها... دة غير معارضتكم الاقتصادية غير مفيدة اصلا و مجرد اعتراض و خلاص

يعني فية معارضة مبنية علي تحليلات مميزة بقدر من خلالها افهم الوضع لكن هنا المعارضة ان مصر وحشة و العسكر اشرار و رص كلام و خلاص...

بالاخير 🙂 الرجل يحسب يد عامله وتدريب اليد العامله كم يكلف والحكومه كم تاخذ ضريبه في كل بيعه

اسباب سوء اليد العامله في مصر هو بخل العامل على التعلم + بخل الشركات والحكومات في تعليم المعلومه للعاملين

مثل ماقلت لك بخصوص الاستفزازيات هيا مشاعر من ذات الشخص مثل اللي يستفزه منظر لو نظر له الغير ما استفزه ولا شي (طبائع الناس تختلف)

المهم ان الفريق سعد الشاذلي اللي انت شغال تطبيل له خريج شهادات مضروبة و لا شهادات سليمة 😂 و ساقط فكريا كمان و كذاب

و للمرة الالف انتقد حكومة بلد الفاسدة اللي بتاخذ عمالة فاسدة و تستهزء بارواح الكويتين

و مبروك عليكم الاطباء الهنود و الباكستانين 🤭

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى