‏النيابة المصرية: مرسي عميل للحرس الثوري الإيراني

هو عراب خزوقة الاخوان ومن يقول غير ذالك يبقى ميعرفش يفك الخط في السياسة ويا دوبك لسى بيتعلم أ ب سياسة

تحياتي للزعيم العربي والمشير والقائد العظيم محمد حسين طنطاوي وللمؤسسة العسكرية العروبية المصرية

:تحية:

مشاهدة المرفق 167521

هو عراب خزوقة الاخوان ومن يقول غير ذالك يبقى ميعرفش يفك الخط في السياسة ويا دوبك لسى بيتعلم أ ب سياسة

تحياتي للزعيم العربي والمشير والقائد العظيم محمد حسين طنطاوي وللمؤسسة العسكرية العروبية المصرية

:تحية:
تحياتى ايضا هو بطل عظيم والسيسى يراه مثل عظيم يحتذى به وهو كذلك
وقد رفض املاءات امريكا فى تحويل عقيدة الجيش المصرى وفقا لوثائق ويكليكس
بس فين الخطة الجهنمية دى ؟

مفيش خطة انت مصري وادرى ببلدك ايه دخلني انا في مصر مش عارف المهم انا رايح افطر ابعت اجيب لك معايه فطار ؟
عرفت منين انى مصرى اصلا ... انت غريب اوى يا اخى ... يجب ان تساهم فى خطة الخداع بتاعتى

علاقةإيران مع رويبضة العرب كعلاقة الرجل مع جزمته وتدافع عنهم كما يدافع الرجل عنها لكنه لايستميت من أجلها فهي جزمة.
فإيران تمدح الإخوان وأذنابها كما يمدح الرجل جزمته.

جميلة ومريحة وماركة وعملية و"رخيصة".
لكنها تبقى في عينه جزمة حتى لو ترصعت بالالماس.

أعزكم الله.

هل هذا يعني ان القاهرة كانت تحت حكم طهران ؟
لو صح الاتهام فمن المفترض ان يتم التكتم عليه وتكون محاكمة سرية

احلى شي في هذه الجماعه انك حتى لو سالك مرسي نفسه بيقولك انا مش اخونجي بس بتعاطف معهم

لا يعترفون بانتمائهم الى هذه الجماعه

ماهي الاسباب يا ترى ؟

الإخوان يتبنون عقيدة التقية .. لذلك ممكن تجده يدعوا للإلحاد ويمارسه من أجل أن يصل لهدف أو موقع يخدم الجماعة وكذلك ممكن أن تجده يدعو للمثلية ويمارسها من أجل أن يخدم الجماعة ..

لديك مثلاً النائب في الكونغرس الإمريكي (إلهان عمر) مارست زنا المحارم وتناضل من أجل حقوق المثليين كل هذا من أجل أن تصل للكونغرس من أجل خدمة الجماعة ..

لذلك عبر التاريخ .. كل من تعامل معهم إما عن طريق الخصومة أو التحالف أو الإنضمام لهم عندما يصل للسلطة ينكل بهم شر تنكيل ويسعى جاهداً لسحقهم لأنه قد علم خستهم ودنائتهم وحقارتهم

ليس ثمة دليل مادى ملموس ان المؤسسة العسكرية قررت ابتداءا الاطاحة بالاخوان وعملت من اجل ذلك وهى التى سلمت لها السلطة فى عهد طنطاوى ..
يعني انت عايز الجيش يطلع يقول نحن عملنا على الاطاحة بالاخوان ويقدم ادلة ع ذالك ولو محصلش يبقى مش صحيح ؟!

دا ايه البراءة اللي انت فيها دي ، دا ايه الفكاكة دي يابه ، بتاع اول سنة سياسة عارف ان الجيش حينفخ الاخوان عاجلاً غير آجل ههههههههههه :ROFLMAO:

وبدعم سعودى مسعور للمؤسسة العسكرية .. هذا يحتاج لدليل .. وكيف كان هذا الدعم ؟
بص يا باشا

عشان اكون صريح معاك انا بستسلم ع طول عندما يناقشني احد في الاساسيات والامور البديهية لاني مبحبش الجدال ووجع الدماغ !!

فيه حاجات كده بالصلى ع النبي مش محتاجة لا سؤال ولا نقاش ، يعني بذمتك ده كلام
بتسألني فين الدعم السعودي وايه هوا ؟!

الطم انا ولا اعيط ولا اعمل ايه

:اخ:

ممكن اجيب لك عشرين الف دليل وعلى لسان اعلى هرم في السلطه المصرية وكذالك على لسان ولي العهد السعودي وافضل اغرق لك الموضوع ادلة وبراهين

انما زي ما قلت لك عندما يسألني شخص ويناقشي في حاجة اساسية ومعروفة يكون اشبه بالشخص اللي بيسأل فين الشمس وهو واقف تحتيها اوضح له انا ازاي ؟!

كل سنة وانت طيب عملت حسابك بسندوتش كبده من عند البرنس يبقى تمر تاخدهم وانت معدي :ROFLMAO:?

عرفت منين انى مصرى اصلا ... انت غريب اوى يا اخى ... يجب ان تساهم فى خطة الخداع بتاعتى
عادي يعني سجلت بالامس في المنتدى واسمك سلمان ومكان الاقامة نجد وفي النهاية تطلع مصري زي الاخوان اسمهم الاخوان المسلمين بس في النهاية ولاد كلب هه :ROFLMAO:

على العموم مصر والسعودية واحد ياباشا سجل بالاسم اللي يعجبك ولو انت مقيم في السعودية حياك الله نعمل معاك الواجب وتشرفنا ومتنساش تحط صورة الملك او ولي العهد ?

يعني انت عايز الجيش يطلع يقول نحن عملنا على الاطاحة بالاخوان ويقدم ادلة ع ذالك ولو محصلش يبقى مش صحيح ؟!

دا ايه البراءة اللي انت فيها دي ، دا ايه الفكاكة دي يابه ، بتاع اول سنة سياسة عارف ان الجيش حينفخ الاخوان عاجلاً غير آجل ههههههههههه :ROFLMAO:

بص يا باشا

عشان اكون صريح معاك انا بستسلم ع طول عندما يناقشني احد في الاساسيات والامور البديهية لاني مبحبش الجدال ووجع الدماغ !!

فيه حاجات كده بالصلى ع النبي مش محتاجة لا سؤال ولا نقاش ، يعني بذمتك ده كلام
بتسألني فين الدعم السعودي وايه هوا ؟!

الطم انا ولا اعيط ولا اعمل ايه

:اخ:

ممكن اجيب لك عشرين الف دليل وعلى لسان اعلى هرم في السلطه المصرية وكذالك على لسان ولي العهد السعودي وافضل اغرق لك الموضوع ادلة وبراهين

انما زي ما قلت لك عندما يسألني شخص ويناقشي في حاجة اساسية ومعروفة يكون اشبه بالشخص اللي بيسأل فين الشمس وهو واقف تحتيها اوضح له انا ازاي ؟!

كل سنة وانت طيب عملت حسابك بسندوتش كبده من عند البرنس يبقى تمر تاخدهم وانت معدي :ROFLMAO:?
سؤالى ليس على الدعم السياسى والمالى بعد ازاحة نظام مرسى اثر ثورة شعبية عارمة لم تشهدها مصر طيلة تاريخها الطويل
السؤال المحدد = الدليل على دعم السعودية المسعور للمؤسسة العسكرية قبل الاطاحة بما ساهم فى تلك الاطاحة وفقا للخطة الجهنمية ؟
كيف كان هذا الدعم وما صورته ؟ وما دليله ؟
وحضرتك طيب

علاقةإيران مع رويبضة العرب كعلاقة الرجل مع جزمته وتدافع عنهم كما يدافع الرجل عنها لكنه لايستميت من أجلها فهي جزمة.
فإيران تمدح الإخوان وأذنابها كما يمدح الرجل جزمته.

جميلة ومريحة وماركة وعملية و"رخيصة".
لكنها تبقى في عينه جزمة حتى لو ترصعت بالالماس.

أعزكم الله.

في الحقيقة العلاقة بين الإخوان وولاية الفقيه علاقة متينة وعميقة أكثر من مجرد عمالة وتخادم وتقاطع مصالح .. فما يجمعهم هو عقيدة وفكر ومنهج .. فبالأساس ولاية الفقيه مدرسة فكرية شيعية حديثة لا وجود لها في تاريخ التشيع وهذه المدرسة أستمدت افكارها ومنهج عملها وهيكليتها من مدرسة الإخوان المسلمين فكرة المرشد نفسها اقتبستها مدرسة ولاية الفقيه من مدرسة الإخوان .. وهي من سمحت بتجاوز كثير من العقد والعقبات فيعقائد الشيعة مثل لا جمعة إلا بإمام ولا جهاد إلا بإمام وتحريم العمل السياسي والحكم بدون وجود إمام ..

عادي يعني سجلت بالامس في المنتدى واسمك سلمان ومكان الاقامة نجد وفي النهاية تطلع مصري زي الاخوان اسمهم الاخوان المسلمين بس في النهاية ولاد كلب هه :ROFLMAO:

على العموم مصر والسعودية واحد ياباشا سجل بالاسم اللي يعجبك ولو انت مقيم في السعودية حياك الله نعمل معاك الواجب وتشرفنا ومتنساش تحط صورة الملك او ولي العهد ?
معلش دى خطة خداع اشبه بخطة خداع حرب اكتوبر لان الادارة حظرت حسابات لى كثيرة جدا ...
وانت جعلتى مضطر الان للتصريح بذلك وسوف تحظرنى على اثر ذلك مباشرة

سؤالى ليس على الدعم السياسى والمالى بعد ازاحة نظام مرسى اثر ثورة شعبية عارمة لم تشهدها مصر طيلة تاريخها الطويل
السؤال المحدد = الدليل على دعم السعودية المسعور للمؤسسة العسكرية قبل الاطاحة بما ساهم فى تلك الاطاحة وفقا للخطة الجهنمية ؟
كيف كان هذا الدعم وما صورته ؟ وما دليله ؟
وحضرتك طيب
لم اتحدث عن الدعم قبل الاطاحة الدعم متوافق مع تحرك المؤسسة العسكرية للإطاحة بالاخوان ماهو مش معقول اطلع ادعم الاطاحة بالاخوان وهي لسى محصلتش !!

معلش دى خطة خداع اشبه بخطة خداع حرب اكتوبر لان الادارة حظرت حسابات لى كثيرة جدا ...
وانت جعلتى مضطر الان للتصريح بذلك وسوف تحظرنى على اثر ذلك مباشرة
ههههه عسل والله ومالو بس انت فاكر انك عامل تمويه كده :ROFLMAO:

ياليت الادارة تشيل عن الاخ الحظر وعفى الله عما سلف ?

لم اتحدث عن الدعم قبل الاطاحة الدعم متوافق مع تحرك المؤسسة العسكرية للإطاحة بالاخوان ماهو مش معقول اطلع ادعم الاطاحة بالاخوان وهي لسى محصلتش !!
طيب الدليل ان عملية الاطاحة بمرسى تم التخطيط لها فى اروقة اجهزة القوات المسلحة المصرية فور تسلمهم السلطة ..
يعنى هذا الراى يفترض ان المشير طنطاوى العظيم سلم السلطة للاخوان بعد الانتخابات النزيهة = ثم جلس وهو محاط بأعضاء المجلس العسكرى يفكر كيف نقوم باسقاطهم ... ليس ذلك فقط بل قام بترتيب كل شىء واتفق حينها مع السعودية على دعم مصر حينما تنفذ الخطة ... فى خضم عزل السيد مرسى له كان قد انتهى من ذلك ثم قام السيسى بالاطاحة بالاخوان تنفيذا لخطة المشير طنطاوى متذرعا بوجود ثورة شعبية فى الشارع ...

طيب الدليل ان عملية الاطاحة بمرسى تم التخطيط لها فى اروقة اجهزة القوات المسلحة المصرية فور تسلمهم السلطة ..
يعنى هذا الراى يفترض ان المشير طنطاوى العظيم سلم السلطة للاخوان بعد الانتخابات النزيهة = ثم جلس وهو محاط بأعضاء المجلس العسكرى يفكر كيف نقوم باسقاطهم ... ليس ذلك فقط بل قام بترتيب كل شىء واتفق حينها مع السعودية على دعم مصر حينما تنفذ الخطة ... فى خضم عزل السيد مرسى له كان قد انتهى من ذلك ثم قام السيسى بالاطاحة بالاخوان تنفيذا لخطة المشير طنطاوى متذرعا بوجود ثورة شعبية فى الشارع ...
متشغلش بالك انا بألف من دماغي معنديش دليل ?

تعال خاص يا اخي يمكن اقدر اتوسط لك
لا يا عم مش عاوز ... انا تعبت من كثرة المجادلات ... والمنتدى يضيع وقتى ... وادخل فى مناقشات عبثية ... اضطر للحديث عن موقف الاخوان من الشيعة وايران لان العضو الموقر بيقول الخلافات بينهم ايدولوجية عقائدية ... فانقل له كلام حسن البنا ان مفيش اى خلاف والاخوان لا تهمهم العقيدة اصلا ولا فى دماغهم ... وينضم للجماعة الصوفى والشيعى والمعتزلة واى حد مفيش اى مشكلة = وهو بردو مش مصدق ......يمكن مش هدخل تانى اصلا

الإخوان يتبنون عقيدة التقية .. لذلك ممكن تجده يدعوا للإلحاد ويمارسه من أجل أن يصل لهدف أو موقع يخدم الجماعة وكذلك ممكن أن تجده يدعو للمثلية ويمارسها من أجل أن يخدم الجماعة ..

لديك مثلاً النائب في الكونغرس الإمريكي (إلهان عمر) مارست زنا المحارم وتناضل من أجل حقوق المثليين كل هذا من أجل أن تصل للكونغرس من أجل خدمة الجماعة ..

لذلك عبر التاريخ .. كل من تعامل معهم إما عن طريق الخصومة أو التحالف أو الإنضمام لهم عندما يصل للسلطة ينكل بهم شر تنكيل ويسعى جاهداً لسحقهم لأنه قد علم خستهم ودنائتهم وحقارتهم
ممكن توضيح اخى العزيز عن موضوع الهان عمر ، مين دى ؟ هى اخوانية فعلا ؟
كلامك صحيح فعلا الرؤساء يعرفون خطورتهم وينقلبون عليهم واوضح دليل عبد الناصر

عودة
أعلى