السيسي يدعو إلى "هجرة شرعية" لدول أوروبا: تعاني من نقص المواليد

لو كنت مكان السيسي فورا ارسل ملايين الاجئين الى اروربا واذا يبغو من جيش مصر يكون حرس حدود لهم يدفعو المعلوم

زي مافعل اردوغان
كم محتاجة مصر ؟
لا تنسى هناك فرق بين المساعدة على شيء والمساعدة فكل شيء وأيضا هناك فرق بين ان ترسل50 الف وبين ان ترسل 5 ملايين.

لا تنسى ايضا ان كلامك يدخل في خانة الابتزاز وليس المساعده

كم محتاجة مصر ؟
مليارات فريش
لا تنسى هناك فرق بين المساعدة على شيء والمساعدة فكل شيء وأيضا هناك فرق بين ان ترسل50 الف وبين ان ترسل 5 ملايين.

لا تنسى ايضا ان كلامك يدخل في خانة الابتزاز وليس المساعده
نعم ابتزاز لمصلحة مصر

ابتزاز وانت المحتاج وهم الغير المحتاجين
ابتزاز بإرسال الملايين هههه
هم محتاجين حرس حدود لهم من الاجئين

اردوغان علم اروربا الادب ودفعهم مليارات لاجل منع الاجئين من العبور الىى اروربا

نفس الامر لمصر السيسي يسهل للاجئين الذهاب الى اروربا ولتدفع اروربا ثمن حماقتها تجاه مصر

نعم ممكن تنجح سبق وسواها اردوغان اكثر من مرة
اردوغان نفس على بلده كلهم كانوا غير اتراك لكن لو كان ارسل الملايين من الاتراك من اجل جلب العملة لكان الامر مختلف.

هم محتاجين حرس حدود لهم من الاجئين

اردوغان علم اروربا الادب ودفعهم مليارات لاجل منع الاجئين من العبور الىى اروربا

نفس الامر لمصر السيسي يسهل للاجئين الذهاب الى اروربا ولتدفع اروربا ثمن حماقتها تجاه مصر
لو يسهل على اللاجئين جيد لكن ارسال الملايين من ابناء البلد وعهم اللاجئين صعبة ان تتقبلها أوروبا

ما هي التفاصيل الصحيحه ؟
الله اعلم
لكن اولا مبدأيا
ليبيا غربا واوربا شمالا
يعني هما رايحين ليبيا ولا اوربا؟ ولا هينقسمو ميتوزيا،
دا اول تناقض

ثانيا لو تلاحظ كلهم نفس الشنطة والشنطة نفس الشكل والحجم واللون
ومحدش هيشيل الثقل دا في الصحراء الل لو هو عارف المسافة اللي هيروحها، او معاه سيارة

ثالثا، هذا الحساب علي تويتر هبيد درجة اولى، و ساعات بحس ان الاكونت مسروق، اصل دكتور فسيولوجي تقريبا شكله اجنبي اي دخله في التفاصيل دي

استنتاجي
مجموعة من القبائل لها اعمال غير شرعية علي الحدود

التعديل الأخير:
الله اعلم
لكن اولا مبدأيا
ليبيا غربا واوربا شمالا
دا اول تناقض

ومحدش هيشيل الثقل دا في الصحراء الل لو هو عارف المسافة اللي هيروحها، او معاه سيارة

ثالثا، هذا الحساب علي تويتر هبيد درجة اولى، و ساعات بحس ان الاكونت مسروق، اصل دكتور فسيولوجي تقريبا شكله اجنبي اي دخله في التفاصيل دي

استنتاجي
عمليات تهريب سجائر وأدويه

لو كنت مكان السيسي فورا ارسل ملايين الاجئين الى اروربا واذا يبغو من جيش مصر يكون حرس حدود لهم يدفعو المعلوم

زي مافعل اردوغان
تعليقك بيفكرني بموضوع
زمان أن كوريا الشمالية بتورد ناس من عندها يشتغلو في سيبيريا وروسيا تدفع للحكومة الكورية وهي تعطي10%من الفلوس لأهل الناس اللي بيشتغلو.
ويظهر أن في حد هنا قرا عن الموضوع دا وحب يطبقه هنا وقالك تنظيم الهجرة الشرعية لأوروبا وابعتولنا مرتبات الناس

الله اعلم
لكن اولا مبدأيا
ليبيا غربا واوربا شمالا
دا اول تناقض

استنتاجي
المعروف اخي ان تهريب البشر الافارقه نشط في ليبيا, و دخول المصريين بغرض التسلل لاوروبا موثق بشاهات المصريين انفسهم, آخرها القافله الالفيه الي اعيدت مشيا على الاقدام.

فيه نبرة انكار للموضوع لا افهمها, من حضرتك و امثال DENERO @DENERO . ما الداعي لها و بتخدم ايه؟

عموما خلاص فخامه الرئيس السيسي يقولها علنا باصدر الشعب رسميا. ما فيه داعي للتعايب.

المعروف اخي ان تهريب البشر الافارقه نشط في ليبيا, و دخول المصريين بغرض التسلل لاوروبا موثق بشاهات المصريين انفسهم, آخرها القافله الالفيه الي اعيدت مشيا على الاقدام.

فيه نبرة انكار للموضوع لا افهمها, من حضرتك و امثال DENERO @DENERO . ما الداعي لها و بتخدم ايه؟

عموما خلاص فخامه الرئيس السيسي يقولها علنا باصدر الشعب رسميا. ما فيه داعي للتعايب.
انا بتكلم عن الفيديو دا تحديدا
وعن الشخص اللي اسمه prof sam تحديدا
لم انكر حكاية التهريب مطلقا عشان مش عندي علم بها

لكن الفيديو دة مش تهريب

وزيرة الهجرة «سها جندي» تدعو المستثمرين ورجال الأعمال المصريين بالخارج للاستثمار في مصر والمشاركة في تحقيق التنمية المستدامة في الجمهورية الجديدة

هل المقطع صحيح ؟

دول ليبيين بيهربوا سجاير لمصر ف الوقت الى الحكومة كانت مختلقة فيه مشكلة السجاير علشان تمهد لبيع حصة من الشرقية للدخان أكبر شركة فى مصر والوحيدة تقريبا فى السجاير

بعيدا عن التصريحات المضحكة لابد من تطبيق سياسية الصين فى مصر سياسة الطفل الواحد اقصد لمدة عشرين سنة واللى يقولك العيل بييجى برزقوا نولع فيه ثانى حاجه ربنا يسرع الوقت بقى شويه ونلاقى نفسنا بننتخب بشر بتفكر وحكومة اقتصادية درجة اولى

عودة
أعلى