السعودية تنفذ عقوبة الإعدام على شاب امريكي

ما انا قلت مش سياسي 🤣🤣🤣

و كمان ده اعتقد مش محكوم عليه بالاعدام
هوا مش شرط كل يوم في أمريكي ينعدم و لو قصدك عن بلد معين نورنا و قول البلد الوقت الإعدام بسبب ضغط أمريكا بس ميكنش مسجون سياسي🤣
و اتعملت عندكم قبل كده و اعتقد كانوا متهمين في قضية مخدرات أو حاجة زي كده و خرجوا

ما انا قلت مش سياسي 🤣🤣🤣

و كمان ده اعتقد مش محكوم عليه بالاعدام

و اتعملت عندكم قبل كده و اعتقد كانوا متهمين في قضية مخدرات أو حاجة زي كده و خرجوا
مسجون مؤبد ويعتبر خطر على الآمن القومي لبلدك ذي كارثه أكبر من الإفراج عن قاتل لانه ذاك خطره محدود وهذا خطره على كامل البلد

مسجون مؤبد ويعتبر خطر على الآمن القومي لبلدك ذي كارثه أكبر من الإفراج عن قاتل لانه ذاك خطره محدود وهذا خطره على كامل البلد
سياسي يا استاذ و انت فاهم و الحال من بعضه
السعودية تفرج بكفالة عن ناشطين يحملان الجنسية الأمريكية.. حبستهما منذ عامين بتهمة “الإرهاب”

السعودية تفرج بكفالة عن ناشطين يحملان الجنسية الأمريكية.. حبستهما منذ عامين بتهمة “الإرهاب”

اولا مصدرك مهرقل حتى لو اعتد به افراج داخلي وتحت الاقامه أنت وديته امريكا وسلمت ارقبتك لهم

عادي ترى فيه نظام ان يخرج الشخص بكفالة

كلامنا مع الكفيل

السجون الحالية عندنا فيها امريكان وفيها روس

اولا مصدرك مهرقل حتى لو اعتد به افراج داخلي وتحت الاقامه أنت وديته امريكا وسلمت ارقبتك لهم
اعتقد قصدك سلمت رقبتك

سلمت رقبتي بابن واحد مسجون و الواحد ده حيعمل ايه يغلي البلد تسلم رقبتها انا جبتلك مثال ان بلدك أفرجت عن واحد متهم بالارهاب عاوز تعمل نفسك مش شايف انت حر

اعتقد قصدك سلمت رقبتك

سلمت رقبتي بابن واحد مسجون و الواحد ده حيعمل ايه يغلي البلد تسلم رقبتها انا جبتلك مثال ان بلدك أفرجت عن واحد متهم بالارهاب
عاوز تعمل نفسك مش شايف انت حر
هل غادر الأراضي السعودية لا خرج بكفالة وتحت الاقامه الجبريه ومتابع من الجهات ذات العلاقه

اعتقد قصدك سلمت رقبتك

سلمت رقبتي بابن واحد مسجون و الواحد ده حيعمل ايه يغلي البلد تسلم رقبتها انا جبتلك مثال ان بلدك أفرجت عن واحد متهم بالارهاب
عاوز تعمل نفسك مش شايف انت حر

ماعرف وين المشكلة !!

عندنا سعوديين كانوا متهمين بالارهاب واخذوا افراج والان عايشين حياة طبيعية

امريكي كفلته امريكا

اين المشكلة !؟

محمد86 @محمد86

باين انك زعلان ع المرحوم الامريكي الي قتل والده المصري

اكثر من وزارة الخارجية الامريكية

عظم الله اجرك على كل حال
لا يا اخي المشكلة في بعض الناس البترمي كلام ان السعودية عملت المصر معرفتش تعمله مع ان الحصل شئ عادي

غير كده يبقى انت لازم تقرأ مشركاتي تاني

هم مواطنين سعوديين ويحملون الجنسية السعودية وسجنهم والافراج بكفاله عنهم حتى انتهاء المحاكمه اجراء اعتيادي مثلهم مثل اي شخص سعودي ولا للجنسيه الامريكية التي يحملونها علاقة.. بعدين خلنا منطقيين انت شفت بعينك هياط ووعيد ترامب ومن بعده بايدن وفي مواضيع تهم الامن القومي الامريكي ومع ذلك لا السعودية خضعت وامريكا من خضعت وترامب وبايدن هم من اتو يزحفون للرياض.. يعني تقنعني المجنسين التافهيين الي محد يعرفهم غير اهلمهم وانت بيكونون اهم لامريكا!!

يوجد ناشطة اخوانية اسمها آية حجازي لديها الجنسية
قبض عليها بتهمة الإرهاب وصدر بحقها حكم بالسجن
ترامب قبل ان يصبح رئيس بتلفون على السيسي
خلاه يخرجها ويرسلها بطائرة فوراً لأمريكا
وعادت الناشطة لمهامها مرة اخرى بالهجوم على مصر

ماعرف وين المشكلة !!

عندنا سعوديين كانوا متهمين بالارهاب واخذوا افراج والان عايشين حياة طبيعية

امريكي كفلته امريكا

اين المشكلة !؟
انا مش مختلف مع كلامك خالص

هم مواطنين سعوديين ويحملون الجنسية السعودية وسجنهم والافراج بكفاله عنهم حتى انتهاء المحاكمه اجراء اعتيادي مثلهم مثل اي شخص سعودي ولا للجنسيه الامريكية التي يحملونها علاقة.. بعدين خلنا منطقيين انت شفت بعينك هياط ووعيد ترامب ومن بعده بايدن وفي مواضيع تهم الامن القومي الامريكي ومع ذلك لا السعودية خضعت وامريكا من خضعت وترامب وبايدن هم من اتو يزحفون للرياض.. يعني تقنعني المجنسين التافهيين الي محد يعرفهم غير اهلمهم وانت بيكونون اهم لامريكا!!
أطلقت السلطات السعودية سراح مواطن أميركي كان يقضي حكما بالسجن 19 عاما بسبب تغريدات انتقد فيها سياسات حكام المملكة. وتتزامن هذه الخطوة مع مساعي الرياض لتخفيف توتر علاقاتها مع واشنطن.

الخبر على dw الرابط مش عاوز يتنسخ

الفاتح الموضوع يتفاخر ان السعودية نفذت حكم إعدام في أمريكي (على اساس ان ده حاجة جامدة مع ان دول أمريكا الجنوبية السجون فيها امريكيين كتير و ايران احتجزت جنود أمريكيين) اما مواضيع مصر انت عارف بتفتح ليه غير للمناكفه او الشتيمة او الشماته غير كده لا

ملحوظة مواضيع مصر اغلب ال بيعملوها مش مصريين و انت عارف

ناشطه امريكيه من اصول مصريه بمصر انسجنت

تليفون واطلقو سراحها 😂

أطلقت السلطات السعودية سراح مواطن أميركي كان يقضي حكما بالسجن 19 عاما بسبب تغريدات انتقد فيها سياسات حكام المملكة. وتتزامن هذه الخطوة مع مساعي الرياض لتخفيف توتر علاقاتها مع واشنطن.

المصدر طبعا كبده الطوخي 😂

تم الافراج عنه لأسباب صحية ولكبر سنه يبلغ من العمر ( 72 ) ومع هذا السعودية منعته من السفر للخارج

المصدر طبعا كبده الطوخي 😂

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ايوه على الكبسة🤣🤣🤣

الكبسة دي مش البتتاكل دي معناها انك في موقف وحش اوي

التعديل الأخير:
الحمدالله ان حدود الله تطبق نعمة كبيرة لابد نستشعرها ونحمد الله عليها

قال وش عرفك انها كذبه قال من كبرها اجل 19 سنه عشان تغريده :ROFLMAO:
يارجال كساب العتيبي نص عمره في لندن يسب ويشتم في الحكومة ويوم رجع للسعودية محد تعرض له غير الي قضاياهم اكبر من تغريده ولا حكم 19 سنه ياخي فكر ولا تسلم عقلك لغيرك لا وكالات المانية ولا غيرها

عودة
أعلى