ماذا لو حصلت مصر على سو 57

فين طائرات الحرب الألكترونية والأستطلاع والأستخبارات والدرونات والتانكر وسرب الأنقاذ وغيره ؟
هم الناس فاكرين ان القوات الجوية طيارة وذخيرة وخلاص ؟
ياليت حتى الذخيرة كاملة 🤣🤣🤣🤣🤣

وذلك بعد تحطم 2 خلال سنة واحدة
كنت مستني ردك ده الميج اول مره تطير بالتوجيه بالسلك مش توجيه ميكانيكي زي الميج الجزائريه فيها جدا نظام جديد عن مقاتله ممكن أن يحدث عيوب علي الاقل مش صفقه بقطع غيار مستعمله او فيها شبهه فساد

فين الامرام
ياه انت لسه فاكر الامرام خلاص اخي الf16 الان صف ثاني ولها مهام اخري بخلاف ال20 بلوك 52 الامرام ممنوع وأصبح صفقات الجويه لها تسليح مختلف لو يوجد تحديث اخر للf16ولكن بعد 5سنين من الان اعتقد ممكن الإفراج عن تسليح كان محظور لمصر

هههههه تم سجن رئيس روزبونواكسبورت سابق بقضاية فساد و سرقة هو مسؤول عن تضليل مصنعين ب طلبات عكس جزائرية لاختلاس اموال صفقة
و كتعويض عن فضيحة تم اختيار زيادة اعداد SU30

SU34 و SU57 بطريق

و MIG29 M/M2 ستحل مكان ميج قديمة خخخخخخمشاهدة المرفق 342150

المهم لا تسقطو SU35 في سنة اولى مرة اخرى
أنا مش هتكلم كتير انظر الي حالك وانت تعرف لم الصفقات المصريه تسبب قلق لكم علي الاقل انتم محسوبين علي المعسكر الشرقي ولم تصل الي ما وصلت إليه الجويه المصريه ميج وكاموف وسو الصراخ علي قدر الالم كم العدد لكل مقاتله بما فعلتوه بسنين وياريت بفايده أو حتي جديده الكاموف تمت تجربتها الجزائر ولم تتعاقدو عليها لأن شركه كاموف لا تقبل الرشاوي أو الانخراط بصفقه فاسده

مع احترامى لكاتب الاستفسار مواضيع مثل هذا لامعنى لها او فائدة غير اغراق فى تصورات بدون المضمون
استغرب من الناس الي مثلك

شخص عنده استفسار ونقاش تبي ترد تفضل ما تبي عادي اكرمنا بسكوتك

استغرب من الناس الي مثلك

شخص عنده استفسار ونقاش تبي ترد تفضل ما تبي عادي اكرمنا بسكوتك
الاخ يقصد أن لا يوجد ما يوحي بأن يوجد اهتمام حتي الان من القياده باي من مشاريع الجيل 5 سواء الصينيه أو الروسيه تريس بالرد لا تندفع هو لا يقصد شئ علي الاطلاق

عودة
أعلى