الانتخابات الرئاسية المصرية

هل كنت تتوقع فوز فخامة الرئيس السيسي

• مجموع المصوتين
    30
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
لكن الغريب ان الامارات اقحمت نفسها في موضوع سياسي داخلي يختص بالانتخابات(الهزلية) في مصر

انتحار سياسي لشفيق قناة الجزيرة وقطر غلطة فى تاريخ شفيق اتوقع لو عاد لمصر سينسحب من الانتخابات دا مش محتاج تدخل نظام الحكم الشعب كفيل بى
شفيق اصبح مرشح الاخوان و مش بعيد تركيا وقطر وايران كمان
اللعب مستمر بين حلفين فى المنطقة شفيق يمثل حلف قطر وتركيا و ايران
والسيسي حلف السعودية والامارات والبحرين

شفيق بيحج فى الامارات من 2012 تقريبا مكنش لقى الكعبة
من الاخر الاخوان وقطر بيلعبو صح
جنرال قدام جنرال ضرب الجيش فى بعض

انتحار سياسي لشفيق قناة الجزيرة وقطر غلطة فى تاريخ شفيق اتوقع لو عاد لمصر سينسحب من الانتخابات دا مش محتاج تدخل نظام الحكم الشعب كفيل بى
شفيق اصبح مرشح الاخوان و مش بعيد تركيا وقطر وايران كمان
اللعب مستمر بين حلفين فى المنطقة شفيق يمثل حلف قطر وتركيا و ايران
والسيسي حلف السعودية والامارات والبحرين
أبهذه السرعة تحقق كلامي :D
لما تيجي حتة ان شفيق اخوان ابقي فكرني

رغم ماتفعلة قطر من تخريب فى الدول لكن بحب لما يكون الشرير ذكى وبيعرف يخطط كويس
انا شايف دا اول رد قطرى حقيقي منذ المقاطعة ترى هيكون الوضع اية الايام المقبلة
الضرب تحت الحزام قادم الفترة القادمة

أبهذه السرعة تحقق كلامي :D
مش اخوان تلاقى مصالح والاخوان ممكن يبعو شرفهم من اجل اى شئ اتفرج على الجزيرة مش بعيد القرضاوى يقول شفيق من العشرة المبشرين

من الممكن تحريك بعض القضاياي السابقة له للتخلص من صداعه
وللعلم ان شركة مصر للطيران فى طور اعادة الهيكلة والتعاقدات فلا مانع من ظهور تقرير للمركزى للمحاسبات بوجود مخالفات مالية فى عهد قيادته للشركة :cool:
على نفس المنوال هيفتح المرشح الاخر الباب على نفسة فى مراقبة مكانتة السابقة فى الحكومة
و دائما فيه القشة اللى قطمت ظهر البعير

شيئ متوقع ستبدأ حملة مسعورة ضده ممن كان يرقصون له من 5سنوات مضت ودعموه ضد الاخوان
لكن كلهم فخار يكسر بعضه:D
ياحرام امال فين يسقط يسقط حكم العسكر و الفلول اية مش دة كلام الاخوان صحيح ملكمش كلمة

رغم ماتفعلة قطر من تخريب فى الدول لكن بحب لما يكون الشرير ذكى وبيعرف يخطط كويس
انا شايف دا اول رد قطرى حقيقي منذ المقاطعة ترى هيكون الوضع اية الايام المقبلة
الضرب تحت الحزام قادم الفترة القادمة
انظر للأمر من منظور بعيد ستجد كل الأنظمة اللى بتدافع عنها بما فيها قطر تلعب بنفس المستوى من القذارة و الدنائة و لكن الكل ينظر من منظور حبيبتة فلا يرى عيوبها

انظر للأمر من منظور بعيد ستجد كل الأنظمة اللى بتدافع عنها بما فيها قطر تلعب بنفس المستوى من القذارة و الدنائة و لكن الكل ينظر من منظور حبيبتة فلا يرى عيوبها
انا مش بدافع عن نظام يجى اى نظام غير السيسي ماعدا الاخوان وكلبهم

ياحرام امال فين يسقط يسقط حكم العسكر و الفلول اية مش دة كلام الاخوان صحيح ملكمش كلمة
أكيد فى يوم مصر هتخلص من العسكر و الإخوان
متقلقش و الشعب يبدأ على نظافة
لأن كفاية تخلف من ٦٥سنة و كمان كفاية استغلال للدين
ارحمونا بقى و حلو عننا انتو الاتنين

لكن الغريب ان الامارات اقحمت نفسها في موضوع سياسي داخلي يختص بالانتخابات(الهزلية) في مصر
موقف الامارات مشرف واحد زور انتخابة رئيس وكسب نظام فاشى دينى عايزة يعمل اية استنجد ناس محترمة لكن طمع السلطة بيغير كل شئ

موقف الامارات مشرف واحد زور انتخابة رئيس وكسب نظام فاشى دينى عايزة يعمل اية استنجد ناس محترمة لكن طمع السلطة بيغير كل شئ
لكل فعل رد فعل
و لكن لماذا لم يعود منذ2013 ؟
و متقوليش حرية شخصية

لكل فعل رد فعل
و لكن لماذا لم يعود منذ2013 ؟
و متقوليش حرية شخصية
2013 كان مستحيل يرجع ويكسب السيسي وبعدين 2013 كانت مسافة قصيرة من 2011 الثورة متنساش ان شفيق اخر رئيس وزراء لمبارك يعنى مينفعش وخسر من الاخوان

اهلا بك عزيزي
الاخوان والعسكر ما هم الا مجموعة من المتاجرين كلاب السلطة يتخذوا الاغبياء كوسيلة للوصول للكرسي
هنسمع صوتك كتير الايام الجاية انا لاادعم شفيق لكن عايز السيسي يمشى ;);)
انا قطعت عهدا علي نفسي الا اشارك في اي انتخابات في مصر سواء سياسية او رياضية او حتي نقابية فلا توجد حياة سياسية حقيقية
طمع السلطة هل اللي ميتسماش توارثنا كتركة عن السيدة والدتة !!!!
أليس من حق كل من تنطبق علية الشروط الترشح الان اصبح شفيق طماع سبحان مقلب القلوب
ومش غريب قطر اقحمت نفسها من قبل:لايتنج:
دور قطر التخريبي القذر واذرعها الاعلامية في بث الفتنة في اكثر من دولة عربية لا يخفي علي احد وقولت هذا الكلام مرارا وتكرارا لكن حضرتك بتنسي لكن هذا ليس موضوعنا
وفي النهاية اي انتخابات في مصر هي مجرد مسرحية كبيرة
تحياتي

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى