بؤر وعمليات قطر لضرب اركان الدولة المصرية

إرفض كما تشــاء . لك هذا
مفهوم موقفك . .
لكنى سأسعد أيما سعادة بأن أكون قاتلاً سفاحاً مجرماً . سمها كما تشـاء
في النهاية سوف أقتص ممن تسبب في قتل ابن خالتي الشهيد .
و لو كنت أعلم القاتل نفسه لأكلت قلبه و هو حيّ و بعدها أرمي جثته للكلاب
وكده ايه الفارق بينك وبين الارهابى الى بتحاربه :confused:

انا ارهابي بالقانون هو ارهابي من غير قانون
فيه فاتورة ده هتندفع

انته عرف ياعزت ان طريقة الموت تفرق

يعني يجيلك واحد يقول استشهد في سبيل الله ... هو عارف ان اخره ثانيه سواء مشنقة ولا طلقة ولا صاروخ

طيب قوله أنا هعزرك (تعزير) في سبيل الله أو هحرقك بالبطيئ في سبيل الله ولا هقطعك عقله عقله في سبيل الله أو هاخد مراتك وعيالك في سبيل الله ولا أبوه وأمه

هتلاقيه بقولك هو نفسه

يا أخي الدم حرام

طبعا نظريتك دي مقبوله جدا ، وافضل من يطبقها الموساد الاسرائيلي ملوك الاغتيالات في اي مكان كنت سيصلو اليك
بس علشان يطبقوها شوف اقتصادهم واستخباراتهم
والتأيد الدولي، ياشيخ اول رئيس امريكي يقول انا بيني كمياء مع الرئيس المصري والمفاهيم موحده ومع اول مشكله قطع المعونه
يا فندم اجندة اسرائيل لا تتعلق باقتصاد
حتى أما كانوا مهاجرين ومستوطنين جدد
عملوا دير ياسين

يا سيد عزت فيه فرق كبير بين إنك تجيب تارك و بين إنك تقتل بدون وجه حق
( و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لوليه سلطانا )
صدقني . . لا قدر الله إنت لو كان ليك حد قريب قوي منك إستشهد ما كنتش تقول الكلام ده .
و على رأي أمثالنا
اللي عاش غير اللي شاف

يا سيد عزت فيه فرق كبير بين إنك تجيب تارك و بين إنك تقتل بدون وجه حق
( و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لوليه سلطانا )
صدقني . . لا قدر الله إنت لو كان ليك حد قريب قوي منك إستشهد ما كنتش تقول الكلام ده .
و على رأي أمثالنا
اللي عاش غير اللي شاف
متكمل الايه ياخ (فلا يسرف فى القتل )احكام الدين تؤخذ جملة واحدة

انا ارهابي بالقانون هو ارهابي من غير قانون
فيه فاتورة ده هتندفع

انته عرف ياعزت ان طريقة الموت تفرق

يعني يجيلك واحد يقول استشهد في سبيل الله ... هو عارف ان اخره ثانيه سواء مشنقة ولا طلقة ولا صاروخ

طيب قوله أنا هعزرك (تعزير) في سبيل الله أو هحرقك بالبطيئ في سبيل الله ولا هقطعك عقله عقله في سبيل الله أو هاخد مراتك وعيالك في سبيل الله ولا أبوه وأمه

هتلاقيه بقولك هو نفسه

يا أخي الدم حرام
لا التزامك بالقانون واحكام الدين هو الفارق للحرب فى الاسلام لها مبادئ كبيرة ومطولة من يحارب فى سبيل الله فليلتزم بحكم الله فى الحرب

لا التزامك بالقانون واحكام الدين هو الفارق للحرب فى الاسلام لها مبادئ كبيرة ومطولة من يحارب فى سبيل الله فليلتزم بحكم الله فى الحرب
مالحكم اسمه القصاص

له شروط واحكام اولها ان تقتل من قتل فقط ولا تتعدى الى غيره
وماله
طالما متأكدين من المحرض والعميل نجيبهم
والله مش متأكدين بقى يبقى سامح شكري يسكت

متكمل الايه ياخ (فلا يسرف فى القتل )احكام الدين تؤخذ جملة واحدة

الآية الكريمة بتقر حق الولي في القتل . . و ده المطلوب مش أكتر من كدة ( الحق هو المطلوب . اكتر من كدة يبقى عدوان و احنا عمرنا ما اعتدينا على حد )
مين قال إننا هنسرف في القتل !

الآية الكريمة بتقر حق الولي في القتل . . و ده المطلوب مش أكتر من كدة ( الحق هو المطلوب . اكتر من كدة يبقى عدوان و احنا عمرنا ما اعتدينا على حد )
مين قال إننا هنسرف في القتل !
كلامك هو الى قال

كلامك هو الى قال

مش عايز أدخل معاك في جدل بيزنطي بدون هدف . . القصاص هو المطلوب
( أنا متأكد إني ماقلتش إننا نقتل كل القطريين عشان حق شهدائنا. _ جايز انت فهمت كدة )

مش عايز أدخل معاك في جدل بيزنطي بدون هدف . . القصاص هو المطلوب
( أنا متأكد إني ماقلتش إننا نقتل كل القطريين عشان حق شهدائنا. _ جايز انت فهمت كدة )
يبه و حكاية الدبلوماسية ديه ماتكلش معانا
أتمنى من بلدي ترجع حق كل نقطة دم إستشهدت بسبب تمويل قطر . . و أنا كمواطن مش عايز قطر بتتألم إقتصادياً و لا سياسياً . أنا عايز قطر تتألم عسكرياً .عايز أشوف قطر مليانة جثث في الشوارع زي ما مولوا عندنا و تسببوا في موت ناس أبرياء سواء في سينا و لا في الكنايس و لا في غيرها . . . كتير الطلب ده يا الفراعنة الجدد على دم الشهداء !!!

يبه و حكاية الدبلوماسية ديه ماتكلش معانا
أتمنى من بلدي ترجع حق كل نقطة دم إستشهدت بسبب تمويل قطر . . و أنا كمواطن مش عايز قطر بتتألم إقتصادياً و لا سياسياً . أنا عايز قطر تتألم عسكرياً .عايز أشوف قطر مليانة جثث في الشوارع زي ما مولوا عندنا و تسببوا في موت ناس أبرياء سواء في سينا و لا في الكنايس و لا في غيرها . . . كتير الطلب ده يا الفراعنة الجدد على دم الشهداء !!!

يا عزت باشا كل اللي قلته على لساني صحيح
شوف مات مننا كام شهيد بسبب التمويل القطري يبقى لازم نفس العدد ينقتل من قطر بالإضافة إلى دع قيمة تكلفة الخسائر المادية ( منشأت مش أرواح ) و حساب مدة تعطلها مادياً أيضاً أو تخريب منشأتها بنفس القدر . . . إنما الدبلوماسية اللي انت بتقول عليها خدنا منها إيه !!
يا رب تكون وصلت

يا عزت باشا كل اللي قلته على لساني صحيح
شوف مات مننا كام شهيد بسبب التمويل القطري يبقى لازم نفس العدد ينقتل من قطر بالإضافة إلى دع قيمة تكلفة الخسائر المادية ( منشأت مش أرواح ) و حساب مدة تعطلها مادياً أيضاً أو تخريب منشأتها بنفس القدر . . . إنما الدبلوماسية اللي انت بتقول عليها خدنا منها إيه !!
يا رب تكون وصلت
مده الى بقوله اقتل الى قتل او حرض لاكن القتل العشوائى ده ارفضه جملة وتفصيلا

فقط لكي نضع نقط على الحروف
كان الأولى بسامح شكري والمخابرات إدارة الملف ضد قطر من البداية خصوصا أنه بيننا دم ( كما يؤكد شكري)
والقصاص كان مطلوب
ولو كان لنا ثقل حقيقي كنا أثرنا على قطر من قبل المقاطعة الرباعية
للأسف ومازال شكري يتكلم

صراحتا انا متعجب من كيفية اختيار هذا الشخص كوزير خارجية لمصر.....خلال النقاش الحاد وتبادل الاتهامات في اجتماع الجامعة العربية، كان رد سامح شكري على اتهامات المندوب القطري كلام عام والاضعف بين الدول الاربعة المقاطعة: "نحن شعوب لنا من التاريخ ما يمتد لأكثر من 7 آلاف عام وعندما نتكلم نتكلم عن حقائق وعندما نتحدث، نتحدث بمسئولية"!!!!

عودة
أعلى