على عهدة سكاى نيوز : 46 ميـج 35 لمـصر

egyptian warrior

عضو مميز
التفاعل
7,852 0 0
فى تقرير عن توقيع مصر وفرنسا عقد شراء الميسترال ذكرت موقع سكاى نيوز الاخبارى ان مصر ابرمت تعاقدا مع روسيا لشراء 46 طائره من طراز
ميج 35

دا مصدر من المصادر الموثوقه اهو حد يجى يقولى 46 ميج 29 ممكن يزعل منى :D

سيتم دمج الموضوع مع الموضوع الموحدلمتابعة اخبار الصفقة
حتى لا يتم التشتت بالاخبار فاكثر من خبر يصدر بخصوص هذا الامر

يا جماعة كفايه كده اخبار تسليح اللهم لاحسد مش متخيل شكل اعداء مصر مع العلم السيسي قال اعملو حساب مصر لما تبقا قد الدنيا الله اكبر وتحيا مصر

دفعة اولي واخيرة الباقي تصنيع بأذن الله

بعد اجتماع اللواء العصار فى منصبه الجديد كوزير للانتاج الحربى مع وزير الدفاع الفرنسى اعتقد انه من الممكن ان نرى رخصة تصنيع للرافال وذخائر ذكيه و فى الشق البحري ايضا
والله اعلم

بعد اجتماع اللواء العصار فى منصبه الجديد كوزير للانتاج الحربى مع وزير الدفاع الفرنسى اعتقد انه من الممكن ان نرى رخصة تصنيع للرافال وذخائر ذكيه و فى الشق البحري ايضا
والله اعلم
تصنيع ذخائر ده ان شاء الله اكيد وبيتجهزلو من مده كبيرة رفال لا والله اعلم احنا هنصنع ميج والرفال شراء لحين دخول الجيل الخامس

نتمنى من الله ان تكتمل خطوات خط تجميع الميج القادم سريعا
:):):)

والله اعلم
الرافال تصنيع صعب جدا لاسباب اقتصادية

واشارت وكلات الانباء العالميه الي
حدوث انفجار وزلزال تسليحي في مصر مما ادي الي تصدع وتشققات
وحرائق وكوارث نفسيه نتيجه اللطم والبكاء والعويل لدي اعداء مصر التاريخيين والمحتملين
والجدير بالذكر ان في نفس اللحظه التي توقع فيها مصر وفرنسا صفقه بيع المستيرال
تطارد شركات السلاح الامريكيه اوباما بالشبشب وهو يجري عاريا في شوارع واشنطن
:D:D:D:D:D:D

يا جماعة انا تهت من الصفقات عايزن عنوان واحد فيه الصفقات المصرية فقط وياريت جنب العنوان خمسة وخميسة وخرزة زرقاء وافتتاحية (قل اعوذ برب الفلق)

طيب عايز 46 لايك بمناسبة الأخبار الحلوة المتتالية دي والأخبار الجاية مستقبلا بإذن الله تعالى
:D:p

واضافة من عندى
كدفعة اولى فقط
إضافة من عندي أيضا في اطار أخبار التسليح المصري المشوق :) من مصدر موثوق على صلة بالبحرية الملكية المغربية ، مصر و المغرب يتطلعون للحصول على فريم أخرى و أظن مصر ستحصل عليها اولا ..

الافضل زيادة اعداد الرافال بدل ادخال انواع مختلفة من المقاتلات

كوكتيل امريكي على فرنسي على روسي متعب جدا للصيانة و التشغيل و التدريب

بالتوفيق

عودة
أعلى