تخريج دفعة جديدة من القوات الصاعقة بمصر

ILYUSHIN

IL-76MD-90
صقور الدفاع
التفاعل
6,726 41 0

صرح الناطق باسم القوات الخاصة الصاعقة بنغازي لوكالة الأنباء الليبية العقيد ميلود الزوي أمس الثلاثاء، إنه تم تخريج دفعة جديدة من ضباط وضباط صف ومتطوعين، تلقوا دورات في سلاحي قوات الصاعقة والمظلات بجمهورية مصر العربية.
وبين الزوي أن احتفالية التخرج حضرها عدد كبير من كبار الضباط الليبين والمصريين، والملحق العسكري الليبي بمصر، كما تم توزيع الجوائز على المتفوقين.
وأضاف الزوي لـ(وال) أن الدورة التدربية انطلقت خلال الأسابيع الماضية، تحصل فيها المُتدربين الليبين على التراتيب الأولى.
الجدير بالذكر أن هذه الدفعة هي الدفعه رقم 963 صاعقة راقية عملي.

هو دا الشغل يا معلم والرجالة دي ترجع ليبيا بكل الدعم والتسليح ويجي غيرهم

خبر جميل والله

مبروك لليبيا الشقيقة ومبروك علي داعش الموت وتلخذي والعار من وحوش الصاعقة اليبيا وان شاء الله يتم تدريب الجيش جيدا وتسليحه جيده والنصر لنا بأذن الله

مبروك للجيش الليبي الشقيق

انا عارف رجاله الصاعقه المصريه شدو عليكو كتير وتدريباتهم صعبه بس ده برضو لصالحكم

وياريت يعرفونا اخبار الفول ايه معاهم هههه

الف مبروك وعقبال تسلميهم اسلحه خاصه بالصاعقه من مصر

مبروك التخرج للأشقاء الليبين وبتأكيد المصريين أبدعو في تدريب اشقائهم.

مبروك
بس مش عاوزين صاعقة بس
فين السلاح
والله اتمني لو ليبيا اخدت الميراج ٢٠٠٠ الامراتي
هي اولي بيهم هتفرق كتير اوي

مبروك للجيش الليبي الشقيق

انا عارف رجاله الصاعقه المصريه شدو عليكو كتير وتدريباتهم صعبه بس ده برضو لصالحكم

وياريت يعرفونا اخبار الفول ايه معاهم هههه

الف مبروك وعقبال تسلميهم اسلحه خاصه بالصاعقه من مصر

أسالني انا عن فرقة السيل في مدرسة الصاعقة في انشاص لاني شوفت بعيني نفخ وسلخ وتشريح 24 ساعة في اليوم علشان كدة انا عارف الرجالة دي هتطلع شكلها عامل ازاي

كل التوفيق لليبيا الشقيقة وأن شاء الله ترجع زى الاول وأحسن وكل التقدم والازدهار لشعبها الشقيق

الف مبروك يا رجاله عاش احسن وحوش
مستنين الدفعات القادمه ابعتوا كل اللي عندكم و التدريب علينا

مبروك
بس مش عاوزين صاعقة بس
فين السلاح
والله اتمني لو ليبيا اخدت الميراج ٢٠٠٠ الامراتي
هي اولي بيهم هتفرق كتير اوي
الجيش الليبي حاليا يحتاج مقاتلات دعم ... على قد عدائياته الحالية

تتظبط الدنيا والبلد تقوم وتتعمل خطة تسلح جديدة كلية كما وكيفا

وكده كده ... احنا معاهم

عندنا ميراجات 5 بعدين وندربهم ونظبطهم يعني الخير كتير بس نقضي على الغباوة اللي هناك اللي اسمها داعش

جنود ليبيين يتم تدريبهم على ايدي القوات الخاصة المصرية المخضرمة :cool: الجيش الليبي سينبهر من المستوي القتالي لهؤلاء الجنود عندما يعودون للقتال في ليبيا سيسحقون الدواعش :rolleyes:

جنود ليبيين يتم تدريبهم على ايدي القوات الخاصة المصرية المخضرمة :cool: الجيش الليبي سينبهر من المستوي القتالي لهؤلاء الجنود عندما يعودون للقتال في ليبيا سيسحقون الدواعش :rolleyes:

انتا مش عاجبك وحياتك يا غالي هيحصل :D

دا اللي بتعمله القوات اللي مش خاصة المصرية فما بالك بالخاصة يا حلاوة;);)

الجيش الليبي حاليا يحتاج مقاتلات دعم ... على قد عدائياته الحالية

تتظبط الدنيا والبلد تقوم وتتعمل خطة تسلح جديدة كلية كما وكيفا

وكده كده ... احنا معاهم

عندنا ميراجات 5 بعدين وندربهم ونظبطهم يعني الخير كتير بس نقضي على الغباوة اللي هناك اللي اسمها داعش

لسي الخير جاي اهم حاجة ندرب طيارين علي بلوك 52 وعلي رفال

ايه رايك ذه يكون طيار لرفال :D

عودة
أعلى