صحيفة روسية: السيسى يزور روسيا 9 مايو لمشاركة بوتين احتفالات النصر

حرب عالمية ايه يا عم !! احنا هننقل تجربتة الكبيرة و خبرته في القيادة الديكتاتورية.

مصر مختلفة تماماً عن كوريا الشمالية

انا اعرف ناس قرايب من الدرجة الاولى اشتغلوا هناك فترات طويلة

صدقني انت عايش في سويسرا مش مصر :D

طب وليه ما يبعت عمونا "نجيب ساويرس" لرجل الأعمال المعروف يديله كام شريحة موبينيل VIP عرض إتكلم براحتك .. وزعيم كوريا الشماليه يكلمه أحسن ما يروحله !!

طب وليه ما يبعت عمونا "نجيب ساويرس" لرجل الأعمال المعروف يديله كام شريحة موبينيل VIP عرض إتكلم براحتك .. وزعيم كوريا الشماليه يكلمه أحسن ما يروحله !!

انا مش عارف ازاي الزعماء المهوسيين بتوع كوريا الشمالية سايبين واحد عميل للاتحاد الاوروبي زي ساويرس يشتغل في مجال حساس زي الاتصالات عندهم

تروح وترجع بالسلامة
وانشالله وانت راجع اخبار جميلة للجيش العربي المصري

انا مش عارف ازاي الزعماء المهوسيين بتوع كوريا الشمالية سايبين واحد عميل للاتحاد الاوروبي زي ساويرس يشتغل في مجال حساس زي الاتصالات عندهم
يا عمونا ده أخوه عمو "سميح" لسه متبرع "لمدينة زويل" ب 100 جنيه ..

بالنسبه للناس الى بتقول السيسى عايز يود أوروبا واستحاله يدعوا رئيس كوريا الشمالية لمصر القراء التقرير دة وانتوا تعرفوا انه نشر بعيد السيسى يدعوه لزيارة مصر عودة احتمال وارد بنسبة كبيرة

اللى بيتريقوا على كوريا الشماليه على فكره عندها صناعه سيارات تشمل المحررك وعنده صواريخ بمديات اكبر ونووى وعندها قنبله كهرومغناطيسيه وتعليمها وشعبها مثقف عننا وشوفوا بس نسبه الجهل عندهم الاول وعندنا ......طب ياريت بس يبقى عندنا نص تعليمهم ......انا شايف ان دى احسن فرصه ممكن مصر تطلب من كوريا تقنيات الحاجات دى ....بلاش النفخه الكدابه مع احترامى للمصريين

اللى بيتريقوا على كوريا الشماليه على فكره عندها صناعه سيارات تشمل المحررك وعنده صواريخ بمديات اكبر ونووى وعندها قنبله كهرومغناطيسيه وتعليمها وشعبها مثقف عننا وشوفوا بس نسبه الجهل عندهم الاول وعندنا ......طب ياريت بس يبقى عندنا نص تعليمهم ......انا شايف ان دى احسن فرصه ممكن مصر تطلب من كوريا تقنيات الحاجات دى ....بلاش النفخه الكدابه مع احترامى للمصريين

أظن حضرتك فهمت غلط , إستبعاد الأعضاء المحترمين لفكرة الدعوة ليس تقليلاً من قدرات كوريا الشمالية و (نفخة كدابة ) كما تقول بل هم فقط يتحدثون عن وضع طبيعى , فالغريب أن يكون لكوريا الشمالية علاقات مع دول غير الصين وروسيا وربما دول جوار أخرى لا أعرفها (أقصد أنها دولة معزولة عن العالم بإرادتها تارة وبالعقوبات تارة أخرى) كما أن دعوتهم ستثير علينا مشاكل لسنا فى حاجة إليها , فلتكن لنا علاقات معهم طالما ستضيف لنا لكن من بعيد لأن ببساطة (ريحتهم وحشة وبيحبوا المشاكل)

يا أخى انظر فقط لصورة كوريا الشمالية بالقمر الصناعى ليلا. لا يوجد بقعة مضيئة إلا بيونج يانج !

عندما نتطلع يجب أن نتطلع لدول يحتذى بها فى التقدم مثل اليابان وكوريا الجنوبية وليس دولة متخلفة ككوريا الشمالية مع احترامى للشعب الكورى الشمالى. ولله إنى أتمنى أن يرحمهم الله من هذا الحكم الدكتاتورى. والحقيقة أنا أول مرة أسمع إن كوريا الشمالية تصنع سيارات فهل ممكن مصدر ؟

التعديل الأخير:
حد سأل نفسه ليه "عائلة ساويرس" عندها إستثمارات فى كوريا الشماليه ..

عودة
أعلى