المخابرات الأمريكي تزيل إيران وحزب الله من قائمة مصادر التهديد على الأمن الأمريكي

ابوقحط 

سَلِيل أَخَوَان مِنْ طَاع اللَّه
خـــــبراء المنتـــــدى
إنضم
2 أكتوبر 2010
المشاركات
11,133
التفاعل
36,082 292 0
الدولة
Saudi Arabia
>>> الحقيقة لاتعليق ..... وشكرا

ארה"ב מתקרבת לשיעים? מסמך שנחשף על ידי , מלמד כי מסמך "הערכת האיומים הגלובאלית לשנת 2015 של קהילת המודיעין האמריקאית", אשר הוצג בפני הקונגרס, עוסק רק באיומים הנשקפים מארגוני הטרור הסוניים, ואינו כולל התייחסות - השיעים.

לפי המסמך שחשף מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, בחודש פברואר הציג
ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין הלאומי (DNI) של ארה"ב, בפני ועדת המודיעין של הקונגרס את לשנת 2015, זאת בניגוד למידע שהוצג בפני הקונגרס בשנת 2014 בו נאמר כי "איראן וחיזבאללה ממשיכים לאיים באופן ישיר על האינטרסים של וכי ארגון חיזבאללה הגביר את פעילות הטרור העולמית שלו לדרגה שלא נראתה כמוה מאז שנות התשעים".

461.jpg

איראן וחיזבאללה מחוץ לאיומי הטרור. הערכת המודיעין האמריקאי לשנת 2015
459.jpg

חוששים מהטרור הסוני. ג'יימס קלאפר, יו''ר המודיעין הלאומי צילום: מתוך ויקיפדיה

מחברי המסמך במרכז המידע למודיעין וטרור, הפועל במסגרת "המרכז למורשת המודיעין" (עמותת המל"מ), אתר ההנצחה הממלכתי של קהיליית המודיעין הישראלית, מעריכים כי "העדר האזכור של איום הטרור השיעי, ואיראן וחיזבאללה כמחולליו העיקריים, אינה מקרית", ונובעת משיקולים מודיעינים הנוגעים למשא ומתן המתנהל בין ארה"ב לאיראן.

התפיסה בבית הלבן, כותבים המחברים, היא ש"איראן וחיזבאללה עשויים לסייע במערכה נגד דאעש בסוריה ובעיראק ואולי אף במערכה נגד הטרור הג'יהאדיסטי במדינות נוספות". בנסיבות אלו, מעדיפה ארה"ב להצניע את השימוש שעושה איראן ב"נשק הטרור", כולל הסיוע שהיא מגישה לחיזבאללה והפעלתו לקידום צרכיה האסטרטגיים מול ישראל ובאזור כולו".

הערכת מחברי המסמך היא כי שאיראן עשויה להגביר את היקף הסיוע שהיא מעניקה לארגוני טרור, במיוחד אם תעריך שהיא "נחלה הישגים עם ארה"ב במשא ומתן אודות תכנית הגרעין שלה".
023.jpg

ג'ון קרי ומוחמד זריף בשיחות הגרעין. יש קשר למו''מ? צילום: איי.אף.פי
"רק מועצת הביטחון תוכל לעקוף את הסנקציות על איראן"
במקביל פורסם כי כל הסכם שייחתם בין ששת המעצמות לאיראן יצטרך לקבל את אישורה של מועצת הביטחון של האו"ם. "אנחנו מצפים שמועצת הביטחון תאשר החלטה שתתמוך בכל עסקה עתידית ותגביר את הלגיטימציה הבינלאומית שלה", אמר דניס מקדאנה, ראש סגל הבית הלבן, במכתב שנשלח לסנאטור הרפובליקני בוב קרוקר, יו"ר הוועדה לענייני חוץ של הסנאט.

226.jpg

''הממשל נכנס לעסקה עם אחד הממשלים הגרועים בעולם''. מכתב הרפובליקנים לאיראן

מקדאנה התייחס למכתב הסנאטורים לאיראן, בו איימו כי במקרה שתיחתם "עסקה רעה" עם איראן, יפעל הקונגרס לביטולה לאחר שנשיא ארה"ב, ברק אובמה יסיים את כהונתו בשנת 2016. "כשם שהקונגרס יכול לבטל את המעמד המשפטי של הסנקציות שהטילה ארה"ב על איראן, רק מועצת הביטחון תוכל לבטל את הסנקציות שהיא הטילה על איראן", כתב. כפי הנראה, המהלך נועד להעניק לסנקציות תוקף בינלאומי ולמנוע מהקונגרס התערבות במשא ומתן עם טהרן.

 
الولايات المتحدة تقترب الشيعة الوثيقة التي كشف عنها مركز معلومات الاستخبارات والإرهاب، وتبين أن وثيقة "تقييم التهديدات من عام 2015 العالمي لمجتمع الاستخبارات الأمريكي"، الذي قدم إلى الكونغرس، ويتناول فقط مع التهديدات التي تواجهها المنظمات الإرهابية السنية، وأنه لا يتضمن اشارة الى حزب الله وإيران؟ - الشيعي .

ووفقا للوثيقة كشف مركز الاستخبارات والإرهاب مئير عميت، قدم في فبراير
جيمس كلابر، مدير الاستخبارات الوطنية (DNI) في الولايات المتحدة، أمام لجنة الاستخبارات في الكونغرس تقييم التهديدات لعام 2015، في مقابل المعلومات التي قدمت إلى الكونغرس في عام 2014 التي تنص على أن "إيران وحزب الله تستمر في تحدي مباشرة مصالح حلفائها الولايات المتحدة وتلك المنظمة


الخوف الارهاب السني. جيمس كلابر رئيس المخابرات الوطنية صور من ويكيبيديا

المؤلفين مركز معلومات الاستخبارات والإرهاب، والتي تعمل ضمن "مركز التراث المخابرات" (NGO IICC)، النصب التذكاري الوطني للمجتمع المخابرات الإسرائيلية، ويعتقد أن "عدم وجود ذكر لتهديد الإرهاب الشيعة وإيران وحزب الله كمولد من أهم، ليس من قبيل الصدفة"، ويرتكز Modiainim المتعلقة بالمفاوضات الجارية بين الولايات المتحدة وإيران.

نهج البيت الأبيض، والكتاب الكتابة، هو إيران وحزب الله قد تساعد في المعركة ضد دعاس سوريا والعراق وربما في المعركة ضد الإرهاب الجهادي في بلدان أخرى ". وفي ظل هذه الظروف، فإن الولايات المتحدة تفضل للتهوين من شأن استخدام إيران للسلاح الإرهاب "، بما في ذلك مساعداتها لحزب الله وعلى النهوض الاحتياجات الاستراتيجية مع إسرائيل والمنطقة بأسرها".

تقييم الكتاب هو أن إيران قد تزيد من المساعدة التي يقدمها للمنظمات الإرهابية، وخاصة إذا نقدر ذلك "انجازات مزرعة مع الولايات المتحدة في المفاوضات حول برنامجها النووي."



جون كيري ومحمد ظريف المحادثات النووية. وهناك علاقة المفاوضات؟ الصورة: AFP
"فقط مجلس الأمن يمكن تجاوز عقوبات على ايران"
وقال "نتوقع أن مجلس الأمن لن يوافق على قرار لدعم أي صفقة في المستقبل، وسوف تزيد شرعيتها الدولية"، وقال دنيس Mkdana، رئيس موظفي البيت الأبيض، وفي الوقت نفسه أعلن أن سيتم توقيع أي اتفاق بين الدول الست وإيران سيكون لديها للحصول على موافقة مجلس الامن الدولي. في بريد إلكتروني أرسلت السناتور الجمهوري بوب كروكر، رئيس لجنة الشؤون الخارجية في مجلس الشيوخ.

'دخلت الحكومة اتفاقا مع واحدة من أسوأ الإدارات في العالم' '. الرسالة الجمهوري إلى إيران

أعضاء مجلس الشيوخ Mkdana أشار إلى بريد إلكتروني إلى إيران التي هددت التي يجب أن تكون وقعت "صفقة سيئة" مع إيران، فإن الكونغرس إلغاء بعد انتهاء الرئيس الامريكي باراك أوباما ولايته في عام 2016. "ومثلما يمكن أن الكونغرس إلغاء الوضع القانوني للعقوبات الامريكية يوم إيران، لا يمكن إلا أن مجلس الأمن بإلغاء العقوبات التي فرضتها على ايران "، كما كتب. على ما يبدو، في خطوة تهدف إلى التحقق من صحة دوليا العقوبات ومنع المفاوضات والتدخل من الكونغرس
 
عودة
أعلى