تطور فى ملف خطف الدبلوماسيين المصريين فى ليبيا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
شكرا لك على تعليمي الفرق بين الأرهاب الداخلي والخارجي
لكن أرجو أن تعلم نفسك الفرق بين الرد الهمجي والمحترم
قولى ما هو الرد الهمجى والرد المحترم ؟
لكى اتعلم
مع ملاحظة
إنها يجب احيانآ تعنيف الذين يدلسون على الناس ويلبسون الحق بالباطل
لإظهار الحقيقه أمام الناس

قوله صريحة
إهانة الجاليات المصريه بالخارج يحدث منذ عهد السادات و الدوله تفشل فى حل ذلك إلى الأن لأسباب عديده
فعندما يكون الكلام على إحتجاز رهائن
فلا تتطرق إلى أفعال جماعه سياسيه تلعب بالدين وتصنف كأرهابيه و تقارن بين هذا وذاك

النظم كلها حاليا للاسف شبه بعضها مفيش فرق سواء السابق او الحالى
أحسنت و هذا ما أقوله أن هذا يحدث منذ عهد السادات
فلا يأتى شخص لينتقد نظام و يلّمع اخر بسبب حادثه تتكر فى نفس النظامين
فهذا كيل بمكيالين

لا حبيبي و لا بتنجان .. اي حد يغلط ياخد فوق دماغه من اي نظام

لكن متركبش كل الأخطاء فوق نظام معين .. و نظام قتل و خطف المصريين شغال من زمن

تحترم متحترمهوش انتا حر
يبدو إنك فقدت اعصابك و هذا واضح من ردك على العموم العنتريه دى تحدث عندما تكون حجة الشخص ضعيفه
و لو عندك أمانه رد على السؤال بدون لف ودوارن
هل تعامل مرسى مع مشاكل المصريين فى الخارج
كما تعامل مع مشكلة خلية الإخوان فى الإمارات
رد على السؤال

على العموم لى عوده مره اخرى
مضطر للخروج حاليآ
و عندما اعود اتمنا أن تكون قمت بالإجابه على السؤال

يبدو إنك فقدت اعصابك و هذا واضح من ردك على العموم العنتريه دى تحدث عندما تكون حجة الشخص ضعيفه
رد على السؤال
شوف مصر مبتلاة من فترة طويلة بحكام لا يهمهم الا مصالحهم الشخصية السابق والحالى والحالى عاووز الكرسى بس مين يموت مين يعيش مش مهم فبلاش خناق لان مفيش حاجة اتغيرت اصلا طول ما الحاكم عاوز الكرسى بس وشعب لا يريد ان يرى الحقيقة

رد على السؤال
مين اللي قال اني بفقد اعصابي .. ديه طريقة كلامي .. شكلك مش متابعني في المنتدي .. علي العموم قولتلهالك .. لو مرسي عمل الحوار ده و معملوهاش مع المصريين في ليبيا يبقي غلطان و الغلط راكبه من ساسه لراسه و اي نظام ياخد فوق راسه .. ها ايه رأيك .. قولي بقي المصريين اللي اتخطفو في ليبيا بعد تغيير نظام الحكم ( اللي في زليتن و طرابلس حصل معاهم ايه فين النظام الحالي من وضعهم) ؟

مين اللي قال اني بفقد اعصابي .. ديه طريقة كلامي .. شكلك مش متابعني في المنتدي .. علي العموم قولتلهالك .. لو مرسي عمل الحوار ده و معملوهاش مع المصريين في ليبيا يبقي غلطان و الغلط راكبه من ساسه لراسه و اي نظام ياخد فوق راسه .. ها ايه رأيك .. قولي بقي المصريين اللي اتخطفو في ليبيا بعد تغيير نظام الحكم ( اللي في زليتن و طرابلس حصل معاهم ايه فين النظام الحالي من وضعهم) ؟
نايم طبعا يا راجل الكلام ده فى اواخر اولوياته

ممكن واحد لا يك هنا اخ فاروز pharaohs أنا هشتم مصر دلوقتي

طبعا فيه ناس كده بتصطاد في الميه العكرة ........... دول موظفين اداريين في سفارة ............ سيادتك ده ممكن يكون فراش مكتب ده يعني لو دخلت سفارات قبل كده لو دخلت يعني ... وملحق ثقافي في ليبيا وطبعا انت خير من يعرف تمامه

اما الجالية المصرية والنظام النايم .............. طبعا لو بطلت شويه تتابع رصد وخدت نفسك بره هتعرف ان الأمور وصلت لمرحلة مفاوضات للعمالة المصرية في الأردن و الخليج ننزل شويه للسودان والصراع تحت الحمد لله ماخسرناش حد

ايام قلبان ليبيا كان ليا الشرف اكون على مركب من مراكب البحرية للإخلاء للمواطنين وبشرفي مكانش فيهم حد من السفارة

فكوا انتوا بس عن قفانا ونقدر نزود تركيزنا بره لكن للأسف جوه عاوز شغل كبير برضك والشغل شغال ولا ايه

لا شكرا مبحبش الغناء الجماعى

خلاص هغني سولو مانا خير من يعرف يغني سولو اصلي مابحبش اللي يتاجر بالكلام

فياريت اللي عجبه خبر معين يتعب حبه ويكمل قرايه يا اما يسكت ومايتكلمش

ولا ايه

بالمناسبة انا لو اتكلمت عن طاقم السفارة في ليبيا ومين معينهم لكن دي غلطة نبيل فهمي كان المفروض عمل جرد على السفارات ... بس ملحوقة

بالمناسبة اللي خطفهم اخوان يا أخ فاروز طيب ماتخش واسطه الله يرضى عليك واعمل شيئ مفيد

خلاص هغني سولو مانا خير من يعرف يغني سولو اصلي مابحبش اللي يتاجر بالكلام

فياريت اللي عجبه خبر معين يتعب حبه ويكمل قرايه يا اما يسكت ومايتكلمش

ولا ايه
انا اصلا مبتكلمش عن المشكلة الحالية ورفضى للنظام الحالى لالف مشكلة داخلية ملهاش علاقة اصلا بالمظاهرات الحالية اذا كان ده قصدك

مارشال
فوت علينا بكره .. هبقي اديك لايك

ههههههههههههههههه

عيبك انك خفيف الدم حقيقي وعندك خفة ظل وخفة وزن برضك .................. خفيف ريشه ماتفهمنيش غلط

بس سيبك مرسي مارجعش ليه يوم 25 قرب يخلص

عموما انا مقدر الحالة اللي ناس قليلين فيها النهارده

انا اصلا مبتكلمش عن المشكلة الحالية ورفضى للنظام الحالى لالف مشكلة داخلية ملهاش علاقة اصلا بالمظاهرات الحالية اذا كان ده قصدك
خالص خالص انا مش قصدي كده خالص

انا قصدي على اللي بيفتكر 10 مواطنين بره وينسى ان شعب كان بيتقهر جوه

لكن بشرفي مايحصل وفيه نص مليون دكر على الأقل فيكي يامصر

لا نفك ولا نركب ... قالك مرحلة مفاوضات

انزلي بالشعار ( الجالية المصرية تمام .. و اوضاع المصريين تمام و محصلش قتل و لا خطف و كرامة المصريين في الخليج متصانه)

.. احلي حاجه ان الناس هنا فاكرني اخوان ههههههه

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى