صور القوات البحرية المصرية

مشكور بس اعتقد ان الصور دي واضحه زياده عن اللزوم

على مااعتقد ان هذه الفرقاطات ليست مصرية

شكراّ اوي علي الصور بس انا عندي صور كتير اوي عن الجيش المصري مش عارف ارفعها ازاي ارجو الاجابة سلام

شكرا لك اخ اف 16 على المجهود الجبار فى اطلاعنا على هذه الصور

بس بصراحة .... الصور واضحة والقطع البحرية متصورة بدقة بالذات التسليح اللى فيها وبدرجة تقلق بجد .... انت جبتا لصور دى منين ؟

الصور اول مرة اشوفها بهذه الدقة خصوصا ان القوات المصريه معروف ان صعب حد يجيب لها صور والقوات البحريه المصريه فخر لكل العرب ،مشكور اخى .

ما شاء الله البحرية المصرية طلعت جامدة لكن حدثونا عن سلاح الغواصات المصري والاعداد العاملة وانواعها

رد: صور القوات البحرية المصرية

مصر اخرجت كل غواصاتها من الخدمة عدا 4 غواصات من زوع روميو قد اقمت عليهم عدة تعديلات محلية ومنها القدرة على اطلاق صواريخ من عمق البحر وعلى فكرة هو صاروخ مصرى 100 % مش صاروخ الهاربون زى ما الناس بتعتقد واللى قال كدة هو قائد القوات البحرية الفريق ايهاب مميش ويقال ان مصر تسلمت العام الماضى غواصتين من نوع موراى وهى غواصة قوية جدا جدا وبصمتها شبة خفية وتستطيع ان تجابة الدولفين الصهيونية وبعض الاقاويل تقول ان مصر ستمتلك كمان غواصتين من نفس الطراز عام 2013 وهناك اقاويل او تم بالفعل طلب الدولفين الالمانية من قبل مصر وزى ما شفنا من اقل من شهر الرعب اللى صار فى اسرائيل بعد طلب مصر للغواصات دى ولكن دائما مصر متعودة على السرية والتفكير فى العلن فى مكان وفى شىء وفى الخفاء يكون هناك شىء اخر ومكان مختلف تمام بعيد على العيون ... اثق تمام الثقة فىا لجيش العربى المصرى الشامخ بتاريخة الذى لا يضاهى وبحاضرة الجبار ومستقبلة الباهر ان شاء الله

شكرا جزيلا أخى الحبيب موروكو على الصور الرائعة جداااااااااا ومجهودك الجميل

بس هل مسموح بتصوير تلك القطع البحرية بالدقة دى و بارقامها وهى راسية على موانيئها كمان

بصراحة انا مستغرب جدا زى بعض الأخوة

لا يا اخى لم تشارك هذة السفينة فى الحرب العالمية الاولى .. وبلاش نبرة الاستهزاء دى لو سمحت لانك زى بعض الناس كدة معنا فى المنتدى بيحكمو على الاسلحة من الصور

عودة
أعلى