ادخل بسرعة و شاهد العلمانيون فى القرأن

ألب ارسلان

عضو مميز
التفاعل
1,156 0 0
بسم الله الرحمن الرحيم
العلمانيون فى القرأن
احنا ناس مسلمين بس علمانيين ,, احنا مؤمنين جداً بالإسلام

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ

ازاي ده ؟ لا احنا مؤمنين جداً والدين عشان هو حاجة طاهرة مش عايزينه يتدخل في حكم ناس مش كويسة

يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ

احنا بنكره الإسلاميين الملتزمين لأنهم متشددين واحنا فري عايزين حرية للناس

فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ

احنا الأفضل والأحسن من الإسلاميين الإرهابيين المفسدين

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِن لاَّ يَشْعُرُونَ

محدش يشكك في إسلامنا مش من حق حد يكفرنا حتى لو رفضنا شرع ربنا ,, احنا إسلامنا أحسن من المسلمين السفاء ومستحيل نكون زيهم أو نصلي في مسجد أو نربي لحية أو نعيش على قال الله وقال الرسول زي الظلاميين الوهابيين المفسدين

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَكِن لاَّ يَعْلَمُونَ

الإسلام ما بيحفظش حقوق الأقليات الدينية وبيهدر حقوق الأقباط

لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ [الممتحنة : 8]

اسمعوا يا علمانيين احنا نتكلم في برامج التوك شو بالقرآن ونقول اننا مؤمنين بيه بس ما يمشيش علينا لكن بينا وبين بعض نسكر ونرقص ونهيص ونخطط وندبر أوكي؟

وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ

لازم نبقى فري من الإسلام عشان أمريكا تحبنا وترش علينا وحساباتنا في البنوك ما تتقفلش

أُوْلَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرُوُاْ الضَّلالَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَت تِّجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُواْ مُهْتَدِينَ

أنا لما امسك الحكم حاخلي البلد علمانية وحافتح الشواطئ السياحية أمام العراة وحاوفرلهم الخمور والمخدرات وحامنع الحجاب والنقاب عشان ما يقولوش علينا بلد رجعي متقفل واللي حيخالف ويصمم يطبق الإسلام حاشرد عياله واعتقله واعذبه واموته واصادر أمواله

وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللَّهُ لاَ يُحِبُّ الْفَسَادَ

انا كلام الشيخ ما يمشيش عليا يروح ينصح نفسه انا مش محتاج نصح انا دماغي موزونة وبافهم في كل حاجة ومش الشيخ ابو عقل صحراوي هو اللي حينصحني

وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ [البقرة : 206]

محدش يقولي هوية مصر إسلامية الإسلام ده دخيل على مصر احنا عندنا حضارة آباءنا وأجدادنا الفراعنة وهويتنا مصرية مالهاش دخل بالإسلام ولازم نرجعلها

وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ شَيْئاً وَلاَ يَهْتَدُونَ [البقرة : 170]

وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ [لقمان : 21]

محدش يقول لي نفذ كلام القرآن لأنه بيتعبلي نفسيتي لا احب اسمعه ولا احب اشوف اللي بيقراه وباتنرفز لما بتيجي سيرته ,, أنا مؤمن به آه لكن ده مش وقته احنا مش قاعدين في شادر عزا ميت

{أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا ﴿60﴾ وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودًا ﴿61﴾ فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَاءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا إِحْسَانًا وَتَوْفِيقًا ﴿62﴾ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا}[النساء:60-63]

محدش يقول لي توب واستغفر والتخاريف دي انا ماباعملش حاجة غلط انا إسلامي صح الصح وخليكوا في نفسكم

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُوسَهُمْ وَرَأَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ وَهُم مُّسْتَكْبِرُونَ [المنافقون : 5]

احنا العلمانيين قوانينا ومبادئنا أحسن من الشريعة الإسلامية

وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنتُمْ صَادِقِينَ

فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ وَلَن تَفْعَلُواْ فَاتَّقُواْ النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ

لازم ننشر التنوير حرية العري والشذوذ والخمر في المجتمع عشان نكون نموذج مثالي للمجتمع الحر لأن محدش من حقه يمنعني اني أسكر أو ازني أو ارتشي ,, أنا حر

إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ [النور : 19]

احنا مسلمين آه وشهدنا ان لا إله إلا الله وان محمد رسول الله لكن كلامهم مايمشيش علينا

يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ لاَ يَحْزُنكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ مِنَ الَّذِينَ قَالُواْ آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَلَمْ تُؤْمِن قُلُوبُهُمْ

احنا مسلمين آه لكننا علمانيين بنحب الأجانب ونحب نقلدهم ومانحبش نتحكم بكلام ربكم ولا نقلد النبي ولا الصحابة دول ناس قديمة أوي من زمان وزمنهم راح

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبّاً لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ [البقرة : 165]

احنا بنقدر المسلمين ولازم نديلهم حريتهم برضو من حقهم يعبروا عن رأيهم لأن أهم حاجة عندنا الديمقراطية واحترام الآخر

وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ [البقرة : 204]

احنا العلمانيين بنطالب بإعدام شيوخ السلفيين وأي حد عايز يطبق شرع الله لازم نعتقله ونرميه في السجن

إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الِّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ [آل عمران : 21]

انا راجل علماني مايفرقش معايا الدين في شئ ومن حقي اقعد على النت وافتح مواقع إباحية واتفرج على شاكيرا وهيفا واقفل باب أوضتي عليا واعمل اللي انا عايزه

يَسْتَخْفُونَ مِنَ النَّاسِ وَلاَ يَسْتَخْفُونَ مِنَ اللّهِ وَهُوَ مَعَهُمْ إِذْ يُبَيِّتُونَ مَا لاَ يَرْضَى مِنَ الْقَوْلِ وَكَانَ اللّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطاً [النساء : 108]

احنا العلمانيين أغلبية الشعب والشعب عايز مصر ليبرالية مش إسلامية والتيار الإسلامي مابيمثلش الشعب ولا حاجة

وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لاَ غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَّكُمْ فَلَمَّا تَرَاءتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِّنكُمْ إِنِّي أَرَى مَا لاَ تَرَوْنَ إِنِّيَ أَخَافُ اللّهَ وَاللّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ

احنا العلمانيين بنفهم كل حاجة في الدين واللي نقوله في الدين هو الصح لأننا بنحب نفسر الدين بمزاجنا مش بمزاج غيرنا

وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ ]

كُتِبَ عَلَيْهِ أَنَّهُ مَن تَوَلاَّهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ وَيَهْدِيهِ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ

وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُّنِيرٍ ]
ثَانِيَ عِطْفِهِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَنُذِيقُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَذَابَ الْحَرِيقِ

احنا العلمانيين نسمع أغاني نتفرج على كليبات ونشتري سيديهات ونوزعها على بعضنا كمان عشان نفرفش مع بعض ونقول نكت على الدين والمتدينين وانا منتج ومخرج علماني حاصرف فلوسي في إنتاج فيلم واصور فيه الإسلام والمتدينين بأبشع صورة واضحك الناس عليهم

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُواً أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ

احنا مش من حقنا نحارب اليهود ولا الأمريكان لأنهم مابيئذوناش دول طيبين وياريت نبقى زيهم ,,
يا علماني دول بيبيدوا المسلمين في فلسطين والعراق وأفغانستان
ولو ماليش دعوة مش ححاربهم دول بيحاربوا الإرهاب
وبعدين انتوا مابتحاربوهمش انتوا إرهابيين بتعتدوا عليهم

وَلْيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُواْ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْاْ قَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوِ ادْفَعُواْ قَالُواْ لَوْ نَعْلَمُ قِتَالاً لاَّتَّبَعْنَاكُمْ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلإِيمَانِ يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِم مَّا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ [آل عمران : 167]

احنا العلمانيين وأصدرنا قراراتنا بإغلاق القنوات الإسلامية لأنها بتنشر الظلام وحنسيب قنوات الرقص والأغاني لأنها دليل الحرية والتنوير

يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ [الصف : 8]

احنا لازم نقفل المساجد اللي بتعمل دروس إسلامية دي ونسلمها للأوقاف ونمنع الدروس دي منها لأنها بتعلم الناس الإرهاب والتعصب

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُوْلَـئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلاَّ خَآئِفِينَ لهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ [البقرة : 114]

احنا مش لازم نصلي في المسجد اللي عايز يصلي يصلي في بيته وخلاص ماحبكتش يعني نسيب أشغالنا وأعمالنا المهمة عشان نصلي

إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ [التوبة : 18]

من حق أي واحدة تعمل عملية تجميل وتغير في شكلها مادمت خلقة ربنا اللي خلقها عليها مش عاجباها وده مالهوش دخل بالدين دي حرية

وَلأُضِلَّنَّهُمْ وَلأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الأَنْعَامِ وَلآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللّهِ وَمَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيّاً مِّن دُونِ اللّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَاناً مُّبِيناً [النساء : 119]

انا اعيش على مزاجي محدش يقول لي اعمل حسنات ومش حسنات انا حاعمل اللي انا عايزه

وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُوْلَـئِكَ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُم بِمَا كَانُواْ بِآيَاتِنَا يِظْلِمُونَ [الأعراف : 9]

احنا بنعمل كل حاجة صح وفكرنا هو اللي حياخد الناس من الظلمات إلى النور

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالأَخْسَرِينَ أَعْمَالا

الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا

انا مش عايز حكم القرآن لأني راجل متحضر لازم اواكب العصر والأحكام القديمة دي ما تمشيش عليا بعد ما طلعنا الفضاء

وَمَا تَأْتِيهِم مِّنْ آيَةٍ مِّنْ آيَاتِ رَبِّهِمْ إِلاَّ كَانُواْ عَنْهَا مُعْرِضِينَ

فَقَدْ كَذَّبُواْ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُمْ فَسَوْفَ يَأْتِيهِمْ أَنبَاء مَا كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِؤُونَ

أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ مَّكَّنَّاهُمْ فِي الأَرْضِ مَا لَمْ نُمَكِّن لَّكُمْ وَأَرْسَلْنَا السَّمَاء عَلَيْهِم مِّدْرَارًا وَجَعَلْنَا الأَنْهَارَ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَنشَأْنَا مِن بَعْدِهِمْ قَرْنًا آخَرِينَ

انا حاعمل كاريكاتيرات اسخر فيها من الملتحين والمسلمين اللي عايزينا نقلد رسول المسلمين

وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِّن قَبْلِكَ فَحَاقَ بِالَّذِينَ سَخِرُواْ مِنْهُم مَّا كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ [الأنعام : 10]

يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُون [يس : 30]

احنا أنصار التقدم والحضارة غزونا الفضاء ولازم نقلد الناس المتقدمة دي شبر بشبر همه أفضل من العقول الإسلامية البدوية الصحراوية

وَلَقَدْ مَكَّنَّاهُمْ فِيمَا إِن مَّكَّنَّاكُمْ فِيهِ وَجَعَلْنَا لَهُمْ سَمْعاً وَأَبْصَاراً وَأَفْئِدَةً فَمَا أَغْنَى عَنْهُمْ سَمْعُهُمْ وَلَا أَبْصَارُهُمْ وَلَا أَفْئِدَتُهُم مِّن شَيْءٍ إِذْ كَانُوا يَجْحَدُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُون [الأحقاف : 26]

احنا علمانيين مش حنحكم باللي أنزله الله لأن أحكام الإسلام دي ماتصلحش للناس ولو حكمنا بالشريعة حيتقال علينا بلد متخلفة رجعية بتقيم الحدود على المجرمين بقسوة واحنا لازم نسامح ,, كفاية عليه القانون الوضعي ,,ومحدش يقول عليا كافر

فَلاَ تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآيَاتِي ثَمَناً قَلِيلاً وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ

مفيش حاجة اسمها الحكم بالقرآن والسنة بفهم سلف الأمة ده
احنا مسلمين آه لكن علمانيين بنحكم بعقلنا احنا

فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجاً مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيماً [النساء : 65]

مفيش حاجة اسمها نقاب للمرأة في الإسلام ده بدعة وعادة جاهلية وبنشمئز من منظره ولما المسلمة بتلبسه بتجرح شعور العريانة اللي ماشية جنبها واحنا لازم نحافظ على شعور العريانة لأنها عندنا أهم من المتغطية بخيمة

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً [الأحزاب : 59]

--------------------
انتهى
الحمد لله على نعمة الإسلام الذي كشف لنا ما بقلوبكم يا بني علمان من قبل أن تظهروا في مجتمعاتنا بمئات السنين
توبوا خير لكم قبل أن يأتي يوم لا ينفعكم فيه مال ولا بنون ولا أمريكا ولا بني صهيون .

رد: ادخل بسرعة و شاهد العلمانيون فى القرأن

هذا الموضوع اعطته لى واحدة من اشد المدافعين عن الاسلام لأنشره فى كل مكان استطيع ان انشره فيه هذا موضوع يستحق التثبيت لا لشئ يخصنى او ان معتصم هو الذى وضع هذا الموضوع هنا و لكن هذا الموضوع فيه الرد الكامل على سفاهة العلمانيين و اعداء دين الله و ادعو الله ان تعم فائدته علينا انه ولى ذلك والقادر عليه

ليس بالضرورة تثبيت الموضوع اخى
على كل حال ارجو ان يلقي تجاوب من الاعضاء

مشكلة القسم الاسلامى يا اخى انه يلقى منا اقل رعاية

والله با معتصم وبدون مجاملة فانك ومن كتب هذا الموضوع جنرال اسم على مسمى, واسمحلي اني سأقتبس هذا الموضوع وانشره تحت اسم منقول

الموضوع يستحق التثبيت
موضوع رائع
أجل تقييم مزدوج

والله با معتصم وبدون مجاملة فانك ومن كتب هذا الموضوع جنرال اسم على مسمى, واسمحلي اني سأقتبس هذا الموضوع وانشره تحت اسم منقول
يا اخى ومن غير ما تكتب منقول هذا موضوع الغرض منه ان تعم الفائدة على المسلمين انقله متى تشاء و لا يهمك كلمة ( منقول )

الموضوع يستحق التثبيت
موضوع رائع
أجل تقييم مزدوج
جزاكم الله خيرا و لكن نقاط تقييمى انتهت فقد قمت يتقييم العديد من الاعضاء هذا اليوم و انت يا اخى الوكيل ستكون على رأس القائمة

الاسلام دين وسط لاافراط ولا تفريط

وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا

عودة
أعلى