لااااا انا مع الحج ماسك و لسه هوا خسران قضية فلوس تقيله مع سام التمان يعني جعان دلوقتي و الاتنين تبع ترامب … انسى يا رياسة بس صندوق دعم الفضاء فكرة حلوه ننزلها مع تصالح المخالفات قبل و بعد و ممكن تمشي عربيات كمان و سياحه
على فكرة حينزل رسوم على مغادرة الدولة و في كلام داير على ضرائب مشابهة للي عملته المملكة من كام يوم بالنسبة للشقق و الوحدات الشاغرة اللي اصحابها قافلنها
موضوع ضرائب العقارات ده متفعل بالفعل لكن بيتم استثناء اول وحدة مملوكة للشخص بشرطة ثمنها لا يتجاوز ٤ ملايين جنيه
وبيتم اعفاء برضو الشقق الغير مكتملة التشطيب
علشان كده في شريحة كبيرة معفاة لان شققها تحت خط ال ٤ مليون
لكن لو عندك شقتين هتدفع على التانية اي كان تمنها
الاوسخ بقوا عايزين تدفع على الوحدة المستخدمة للسكن الشخصي وبيتكلموا انها. والي مسكت الناس حوار ال ٤ مليون
الي في المستقبل اعتقد هيتم تخفيضه ل ٢ مليون علشان يضيفوا شريحة كاملة للضرائب


