اغتيال السنوار

لا حول ولا قوة الا بالله ، انا لله وانا اليه راجعون
اختلفنا اواتفقنا فى الاخر عربى ومسلم
ربنا يرحمه ويغفر له

جرذي وفطس

GIF by Life at NEXT

حتى الخوارج يدعون انهم سنه

بينما هم خالفو اهل السنه في كثير من القواعد الفقهيه خصوصا في بابي الجهاد والغلو
راجع دينك بعدين احكي على دين الاخرين الذين في ثغور

حركة من حركات المعارضة السورية تعزي بالسنوار

انت تكذب وتألف, الاخوان تنظيم سياسي اما دينيا فهم سنة 100%

الأخوان هم أبعد خلق الله عن السنة.
السنة أن تتبعها في كل شيء، ولاتخرج عن الحاكم كما يفعل الاخوان، يأخذون شيء ويتركون شيء.

لانه سني مسلم له حق . وهذا من طيبهم رغم بعض الاستفزازات ايام الهالك سليماني

اذا اسرائيل هي من اسطاعت طحن اعداء السنه في شهور.. بينما السنه انفقوا مليارات لسنوات وفشلوا حتي في اضعافهم حتي 😂

يقولك قوي عظمي

لذلك هؤلاء وانتم تترحمون على قصفنا الانساني ذات يوم

اما اسرائيل وامريكا لم يحترموا اي قانون في الدعس عليكم ولم يرونكم سوى حشرات

#السعودية_العظمى

الرمزية دون فهم و دون معرفة لكيفية استخدامها تبقى رمزية لا تقدم ولا تؤخر ..

رمزية مثل رمزية بيع المقاومة لصاحب اعلى مبلغ دولاري و الرابح الاكبر هم اليهود ..!!
بص انا بحاول على قد الامكان مردش على اختلاف الراي لان عمرنا ما حنتفق على النقاط دي و دا طبيعي
حقك لو انت شايف كدا و حقي مدام انا شايف شئ اخر ... قدرتنا على تقبل الاختلاف بتحضر شئ مش وحش والله

في النهاية العبرة بالنتائج و مفيش معركة وجودية زي دي حتخلص في سنة او عشرين كمان بقالنا 80 سنة اهو و لسه و مفيش عدو زي الصهيوني حيقبلك بتفاوض سلم ، الرابح مش صهيوني لسه بدري على تحديد رابح لكن الاهداف المحققة حتى اللحظة من نصيب السنوار .. كان عايز الوضع الاقليمي مشتعل ليجعل الدول بشكر غير مباشر تحارب لفسطين سواء اختلف معها ام لا و فعلا احنا في دا دلوقتي او راحينله .. هل دا يستحق دماء مئات الالاف من الفلسطينين و غيرهم صراحة لا لا اتفق مع هذا بس انا مش فلسطيني معيش باسبور محصور في قطاع اسمنتي طول عمري لا شغل و لا مستقبل بشر درجة تالتة امام العالم فمش من حقي اقول شئ لاني مش في مكانهم هما اللي يقررو

بس في نقطة اعلى مبلغ ... الراجل مبلغش الايرانيين بخططه في 7 اكتوبر و عملها بنفسه برغم انه متحالف معاهم ... تفهم ايه من دااا

الرمزية مفهومة مش محتاجة تعقيد لف على السوشيال ميديا و حتلاقي المختلف و المتفق معها زي هنا بالضبط و تاني دا شئ طبيعي بالعكس صحي

لم يستوعب الا متاخرا

كل الناس استوعبت من طريقة حزب اللات في البداية ان الوضع تخلوا عنهم . لكن لا السنوار ولا هنية ولا غيرهم في الحركة يستطيع التراجع
لان ماحدث 7 اكتوبر كارثي وكثير من الدول طلع لهم اسرى

وش تترجا من أصحاب الشعارات وتناقضاتهم
ليس لهم ولاء ولا بيعة لرائيس أو حاكم, فسيموتون ميتت الجاهلية
صدقت, و ل
ما نراه بشكل رسمي ان شعار حماس ضمن شعارات موجودة للحرس البقي وتابعينه
حماس تصنع سلاحها الان في ورش وتهرب بعض الاسلحة من ليبيا وبعض المليشيات
حماس والفصائل الاخرى مع ايران بسبب الميزانية السنوية اللي تكفلت فيها ايران زيها زي اي مليشيا و اضنها 200 مليون دولار واضنها مصاريف مرتبات ادارية الخ

لذالك سالتك هل الدول العربية او المسلمة لديها استعداد انها تقابل عقوبات او يحدث لها مايحدث في ايران!!
انت بنفسك تقبل ان يتضرر منزلك وعائلتك من اجل حماس! لذالك الدول ايضا لا احد منهم يريد المجازفة

اما بأي منطق او بأي عقل السبب ما كنا نخشاه وهو على أرض الواقع الان ولا تستطيع انكاره
من دولة ماعندها مشكلة تقصف مستشفى باللي فيه او خيام باللي فيها
تتحدثون عن حماس و لا نرى كلمه فلسطين دوله مستقله أبدا، و كان حماس جاءت من المريخ.روح يا شيخ بلا تدليس

زعلان على الخوارج ؟

طيب السنوار كان يقول جيش بشار هو جند الشام

بص انا بحاول على قد الامكان مردش على اختلاف الراي لان عمرنا ما حنتفق على النقاط دي و دا طبيعي
حقك لو انت شايف كدا و حقي مدام انا شايف شئ اخر ... قدرتنا على تقبل الاختلاف بتحضر شئ مش وحش والله

في النهاية العبرة بالنتائج و مفيش معركة وجودية زي دي حتخلص في سنة او عشرين كمان بقالنا 80 سنة اهو و لسه و مفيش عدو زي الصهيوني حيقبلك بتفاوض سلم ، الرابح مش صهيوني لسه بدري على تحديد رابح لكن الاهداف المحققة حتى اللحظة من نصيب السنوار .. كان عايز الوضع الاقليمي مشتعل ليجعل الدول بشكر غير مباشر تحارب لفسطين سواء اختلف معها ام لا و فعلا احنا في دا دلوقتي او راحينله .. هل دا يستحق دماء مئات الالاف من الفلسطينين و غيرهم صراحة لا لا اتفق مع هذا بس انا مش فلسطيني معيش باسبور محصور في قطاع اسمنتي طول عمري لا شغل و لا مستقبل بشر درجة تالتة امام العالم فمش من حقي اقول شئ لاني مش في مكانهم هما اللي يقررو

بس في نقطة اعلى مبلغ ... الراجل مبلغش الايرانيين بخططه في 7 اكتوبر و عملها بنفسه برغم انه متحالف معاهم ... تفهم ايه من دااا

الرمزية مفهومة مش محتاجة تعقيد لف على السوشيال ميديا و حتلاقي المختلف و المتفق معها زي هنا بالضبط و تاني دا شئ طبيعي بالعكس صحي
اي راجل عسكري او حتي مش عسكري يجب ان يضع رد الفعل قبل الفعل
انت قمت بفعل من غير ما تكون قادر على تحمل رد الفعل
لذلك الفعل الذى قمت به تحول من انتصار لحرب ظالمه

عودة
أعلى