تغطية موسم الحج 1445هـ

صحيح الصفحات الرسمية قامت بالهجوم على مهرجان الرياض و لم تبارك لك 😂

سبب من اسباب البلاء الى مصر فيه عايد للحاجات الى زى دى اغانى ورقص وخلافه
جزء من البلاء ده جاى بلاد الحرمين لو فضل الوضع على ما هو عليه وفضلت هيئة الترفية
فما وقع بلاء الا بذنب وما رفع الا بتوبه
فبعد هيئة الامر بالمعروف والنهى عن المنكر تروح لهيئة الترفيه
طال الزمن او قصر ما دام الذنب قائم فالعقوبه اتيه لا محالة

سبب من اسباب البلاء الى مصر فيه عايد للحاجات الى زى دى اغانى ورقص وخلافه
جزء من البلاء ده جاى بلاد الحرمين لو فضل الوضع على ما هو عليه وفضلت هيئة الترفية
فما وقع بلاء الا بذنب وما رفع الا بتوبه
فبعد هيئة الامر بالمعروف والنهى عن المنكر تروح لهيئة الترفيه
طال الزمن او قصر ما دام الذنب قائم فالعقوبه اتيه لا محالة

خليها تروح للترفية و الناس تخف الاهتمام بالحج و العمره شوية.. و عقبالنا و نتخلص من العقلية القديمة

فاكر قصة فتح التأشيرة السياحية للمصريين للترفيه و اللي اخدوها راحوا عملوا عمره بدل سياحة الترفية

😥 امر مؤسف
هو لمن استطاع له سبيلا ، ليش تخاطر بنفسك وتؤدي بنفسك لتهلكه
هو من استطاع إليه سبيلا وليس من استطاع إليه سناً و صحةً و ثراءاً.. كانت الناس في سابق عصور الإسلام يجتازون الصحاري و الجبال عبر قوافل مشيا و ركوبا على ظهر الناقة... الآن بتوفر المواصلات الحديثة سهلت المأمورية على الحجاج... و زاد حجم المسؤولية عند خدام الحرمين.. السعودية تقوم بدور عظيم و تتحمل مسؤولية كبرى أعانها الله عليها... من المستحيل ان ينتهي موسم الحج بدون وفيات.. من المستحيل... لا أحد يتحكم في قدر الله...

من يعاير الناس بالفقر حقير سواء سعودي او غيره
عشان تكون في الصوره بس

نقطة انا حابب اعرفها ليك من الاخر و حتي الأشقاء السعوديين علي ديسكورد متفقين معي

الانترنت مكان سئ و مليان ناس مريضة نفسيا و ناس معقد... فلا تهتم بهم

انت ممكن توثق حسابك وتحط صورة الامير وتهاجم مصر وانت مصري الميديا مافيهاش هات بطاقتك

صح انت فلة.. و ممكن سعودي يعمل نفسه إيراني و يهاجم السعودية 🙃

و نقول بردوا ان المصريين اللي يهاجمون السعودية هما سعوديين عاملين نفسهم مصريين 🙃

المصري عوز يدمر سمعته في السعودية 😂 و يسجن مصريين و يرحل مصريين 👍 و شغال نفس الكلام مع جنسيات اخري.. و نفس كل الكلام اللي يكرره السعوديين 👍

بجد شابوه

بجد احيك علي ترقيعك و ذكائك ياشيخ

صح انت فلة.. و ممكن سعودي يعمل نفسه إيراني و يهاجم السعودية 🙃

و نقول بردوا ان المصريين اللي يهاجمون السعودية هما سعوديين عاملين نفسهم مصريين 🙃

المصري عوز يدمر سمعته في السعودية 😂 و يسجن مصريين و يرحل مصريين 👍 و شغال نفس الكلام مع جنسيات اخري.. و نفس كل الكلام اللي يكرره السعوديين 👍

بجد شابوه

بجد احيك علي ترقيعك و ذكائك ياشيخ

اووه هل تريد حسابات مصرية تنتقد كلام السوريين عن مصر وهم في مصر اصلا وتريد ترحيلهم!!! لكن بالمجمل كم عدد الحسابات انا ماقدر اقيسها عليك ليش تقيسها علينا!؟ ومع ذالك الميديا مليانه من كل زبالة تريد تاكل لقمة عيش على سيرة الاخرين واساسا مافيش غير السعوديين والمصريين اللي يتم التهجم عليهم لان العدد الاكبر هم هنا وطبيعي هناك من يبحث عن لقمة عيش مشاهدات

اووه هل تريد حسابات مصرية تنتقد كلام السوريين عن مصر وهم في مصر اصلا وتريد ترحيلهم!!! لكن بالمجمل كم عدد الحسابات انا ماقدر اقيسها عليك ليش تقيسها علينا!؟ ومع ذالك الميديا مليانه من كل زبالة تريد تاكل لقمة عيش على سيرة الاخرين واساسا مافيش غير السعوديين والمصريين اللي يتم التهجم عليهم لان العدد الاكبر هم هنا وطبيعي هناك من يبحث عن لقمة عيش مشاهدات

السعوديين عاملين سلسلة out of context للعرب.. استمتع بها.. حساب السوريين

من غير هري راجع كلام السوريين المقيمين في مصر و كيف استقبلتهم مصر ياللي عايش علي السوشيال ميديا 😂 حرفيا افضل بلد استقبلتهم و بشهادتهم.. لدرجة البعض اصبح يترك المانيا و تركيا و يجي لمصر.

السوشيال ميديا لا تمثل الواقع في مصر نهائيا

بل حرفيا تحدث دعوات لثورات بالملايين و لا ينزل فرض واحد للشارع

السعوديين عاملين سلسلة out of context للعرب.. استمتع بها.. حساب السوريين

من غير هري راجع كلام السوريين المقيمين في مصر و كيف استقبلتهم مصر ياللي عايش علي السوشيال ميديا 😂 حرفيا افضل بلد استقبلتهم و بشهادتهم.. لدرجة البعض اصبح يترك المانيا و تركيا و يجي لمصر.

السوشيال ميديا لا تمثل الواقع في مصر نهائيا

بل حرفيا تحدث دعوات لثورات بالملايين و لا ينزل فرض واحد للشارع

هم نفسهم يعملو نفس الطريقة اللي يشتمنا لازم يترحل بس انا اعرف ازاي انك مصري! وانت بتكلمني الان

هم نفسهم يعملو نفس الطريقة اللي يشتمنا لازم يترحل بس انا اعرف ازاي انك مصري! وانت بتكلمني الان

اهم شئ عندي هو الواقع.. انت شايف ان السوريين مظلومين في مصر؟

لم افهم كيف مصري و بكلمك الان!!

اهم شئ عندي هو الواقع.. انت شايف ان السوريين مظلومين في مصر؟

لم افهم كيف مصري و بكلمك الان!!

ايوه انا اعرف ازاي انك مصري فعلاً وايزاي تعرف فلان من الناس سعودي او سوري او كويتي ممكن اعمل حساب واتريق على السعوديين والعكس

ايوه انا اعرف ازاي انك مصري فعلاً وايزاي تعرف فلان من الناس سعودي او سوري او كويتي ممكن اعمل حساب واتريق على السعوديين والعكس

هو مغرف نفسة و كل متابعيه سعوديين و حتي الاخوة السعوديين يروجون لهذة الحسابات هنا

اذا كان الاخ اللي كان بيكلمني متأثر بكلامهم عن المصريين و نقلهم لكلام المصريين

و اشمعني لم تقرر ان المصري اللي بيهاجم السعودية ربما ليس مصري.. لكن قررت فقط الدفاع عن من يهاجم مصر!!

الوفيات بأمر الله يعني ٢ مليون وزيادة البعض يضن ان السعودية تبيع عليهم ضمان من الموت حتى عودتهم لبلادهم .
طبيعي تكون هناك وفيات وأصابات مثل أي مكان في العالم كل ثانيه ...

ونعم هناك من خالف وعرض نفسه للمهالك حتى مات ولا أحد يعرف هويته ...
.

هو مغرف نفسة و كل متابعيه سعوديين و حتي الاخوة السعوديين يروجون لهذة الحسابات هنا

اذا كان الاخ اللي كان بيكلمني متأثر بكلامهم عن المصريين و نقلهم لكلام المصريين

و اشمعني لم تقرر ان المصري اللي بيهاجم السعودية ربما ليس مصري.. لكن قررت فقط الدفاع عن من يهاجم مصر!!

قلت لك ممكن مش مصري برضو .. اي خدمات!

طلعنا عن الموضوع ورحم الله المتوفين المخدوعين

الوفيات بأمر الله يعني ٢ مليون وزيادة البعض يضن ان السعودية تبيع عليهم ضمان من الموت حتى عودتهم لبلادهم .
طبيعي تكون هناك وفيات وأصابات مثل أي مكان في العالم كل ثانيه ...

ونعم هناك من خالف وعرض نفسه للمهالك حتى مات ولا أحد يعرف هويته ...
.

ياخ هيرون الحديث لتلافي الوفيات في المستقبل .. سوأ توعية الناس بعدم انها تذهب بدون تصريح او عدم الذهاب مع شركات نصب... او توعية كبار السن المرضي بعد الذهاب للحج خصوصا لو كانت اوقات الحج في فصول شديدة الحرارة

درس لازم نتعلم منه و نفيد الناس

انا شخصيا هوعي الناس لعدم المخالفة و افرجهم علي مايحدث للمخالفين... و هوعي كبار السن بعدم المجازفة في الاجواء الحارة

و من الواضح ان المخالفين من كل دول المنطقة و ليس مصر فقط

قلت لك ممكن مش مصري برضو .. اي خدمات!

استجابة ابناء الشعب مرتفعه لهذه الحسابات بخلاف مثلا مصر... لا احد يهتم بها و الكل مركز علي الهجوم علي الحكومة المصرية و اوضاع البلاد

ياخ هيرون الحديث لتلافي الوفيات في المستقبل .. سوأ توعية الناس بعدم انها تذهب بدون تصريح او عدم الذهاب مع شركات نصب... او توعية كبار السن المرضي بعد الذهاب للحج خصوصا لو كانت اوقات الحج في فصول شديدة الحرارة

درس لازم نتعلم منه و نفيد الناس

انا شخصيا هوعي الناس لعدم المخالفة و افرجهم علي مايحدث للمخالفين... و هوعي كبار السن بعدم المجازفة في الاجواء الحارة

و من الواضح ان المخالفين من كل دول المنطقة و ليس مصر فقط

حتى لو فعلت ذلك
الوفيات موجودة كل موسم طبيعية + امراض مزمنه + سقوط من المرتفعات في عرفة ...
وهناك مئات الحجاج تنقذ حياتهم في الحج بعمليات فورية معظمها لأمراض القلب ...

لكن الناس تدور على بعض الأمور وتكبرها لاغراض غير نظيفه .

ارتفاع عدد الوفيات لحجاج الأردن الى 41 حاج رحمهم الله جميعا

استجابة ابناء الشعب مرتفعه لهذه الحسابات بخلاف مثلا مصر... لا احد يهتم بها و الكل مركز علي الهجوم علي الحكومة المصرية و اوضاع البلاد

كم عدد الريتويت والتفضيل والردود مجموعها كلها كام مقابل شعب اكثر من 30 مليون
قلت لك فيه ناس الميديا اكل عيشها انا اقدر افتح قناة يوتيوب واحفل على مصر والمصريين وافتح قناة واحفل على اي دولة
واكسب فلوس بس المردود حلال!! فيه ناس ماعندها مشكلة ده من شويه فيه شيخ قايل عن السيسي الله لن يغفر لك
ايه الفجر الديني ده

عودة
أعلى